Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Apek
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Auto zakupione jako nowe w salonie. Od samego początku żadnych problemów, nigdy nie zawiodło. Użytkowane przez rodzinę 2 +1+pies. Bardzo obszerne wnętrze - jak na faktyczne wymiary auta. Nigdy nie zabrakło miejsca. Bardzo dobrze wykonane. Nie ma żadnych zastrzeżeń do jakości wykonania wnętrza czy karoserii. Pomimo bardzo podobnego wyglądu zewnętrznego to posiadana wersja poliftowa jest zupełnie odmienionym autem względem wersji sprzed odświeżenia. Użyto innej jakości materiałów wnętrza, zupełnie inaczej spasowane wnętrze (nic nie trzeszczy, nie skrzypi), nowe silniki. Po prostu nowa jakość dostosowana do realiów panujących wśród konkurencji. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
3,8
~Acad
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Auto nie wyróżnia się niczym szczególnym. Testowałem z salonu RENAULT. Gabaryty zewnętrzne sugerują że auto powinno mieć obszerne wnętrze- nic bardziej mylnego. Na tylnej kanapie jest tyle samo miejsca co w mniejszym Capturze. Bagażnik także rozczarowuje. Jest płytki (niski) i mało ustawny pomimo dwupoziomowej podłogi. Wygląd to kwestia gustu, ale mnie się sylwetka nie podoba. Za dużo łuków i nadmuchanych krzywizn. Auto sprawia wrażenie napompowanego. Słaba kamera cofania-obraz bardzo mały i kiepskiej jakości, do tego efekt tzw "rybiego oka"- cały widok jest nienaturalnie zaokrąglony.
4,4
~AdamKadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Generalnie OK. Samochód służy do codziennej jazdy, w większości po mieście. Spisuje się znakomicie i jestem zadowolony. Fajnie działa dostęp "wolne ręce", nie narzekam na START-STOP, świetnie działa hamulec elektroniczny. Multimedia i R-link 2 OK, po za brakiem możliwości wysyłania SMS - nie wyślesz wcale, nawet jakiś wiadomości typu szablon. Mały minus za kilka wkurzających rozwiązań takich jak schowane włączniki podgrzewania siedzeń i umieszczenie włącznika tempomatu - za to urwałbym coś projektantowi.
Średnie spalanie dla Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW od 2018
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Liczba komentarzy: 2
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Napiszę krótko zwięźle i na temat. Panowie i panie mam trzydziestoletnie doświadczenie jeżeli chodzi o eksploatację i poruszanie się różnymi samochodami. Jest to mój pierwszy nowy samochód prosto z salonu Renault. Samochód bardzo oszczędny i bardzo dynamiczny który mogę porównywać do samochodów o wiele większej mocy ale niestety o wiele wiekszym spalaniu. Jeżdżąc 80 % miasto 20 % teren poza miastem spalanie przy włączonej auto klimie oscyluje w granicach 6,5 do 6,7 litra na sto kilometrów. W trasie spada poniżej 6 litrów na 100 km. Oczywiście gaszenia silnika w opcji Auto Stop na każdym skrzyżowaniu nie używam. Jest tylko jedna, zasada że jeżeli preferuję sportowy tryb jazdy to spalanie wzrasta a ten samochód bardzo lubi dynamiczny styl wręcz zachęca do tego. Jeżeli jeździmy ,, normalnie " tzn nie przyspieszamy jak na torze wyścigowym i zaraz hamujemy aby pokazać co nasz Kadjar potrafi to spalanie oscyluje w granicach 6 - 6,5 litra w mieście. Tak podsumowując styl jazdy ma wielki wpływ na spalanie i nie mogę zrozumieć tych ludzi którzy piszą że ten pojazd pali 8 litrów w mieście. No cóż ale są kierowcy którzy mówią że klocki hamulcowe wytrzymują 30 - 40 tyś km a ja zawsze mówię że 70 - 80 tyś km. Ci pierwsi zawsze mówią że producent kłamie podając spalanie na sto kilometrów ja zaś twierdzę że podają prawdę tylko czasami mam za ciężką nogę
8,4
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Renault Kadjar 1,3 140 KM. Niestety dane producenta nie maja absolutnie nic wspólnego z rzeczywistością. Zużycie w cyklu miejskim przy bardzo oszczędnej jeździe 10,3 l/100 km. Zejście na trasie poniżej 7 litrów jest pewnie możliwe ale przy prędkości do 90 km/godz. Przy tej masie auta takie spalanie nie powinno być zaskoczeniem.
5,9
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 13
Branie oleju - wymiana silnika po 19 000 km
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
Generalnie komfort jazdy, prowadzenie - rewelacja. Osiągi też spoko. Ale chyba trafiłem na zły egzemplarz. Po odbiorze z salonu przez 2000km wszystko spoko. Po około miesiącu trzeszczy deska rozdzielcza i tunel przy drążku zmiany biegów. Samochód trzeszczał/strzelał nawet na postoju. Ciepły dzień, włączam klime tak aby schłodzić wnętrze - co 5 sekund wydobywa się z deski rozdzielczej strzał/trzask jakby rozprężanego plastiku. Bardzo denerwujące. W trakcie jazdy jeszcze gorzej. Pojechałem na serwis. Panowie przesmarowali uszczelki i lepiej spasowali elementy. O niebo lepiej. Od zakupu do zlikwidowania trzasków niezbędne były 3 wizyty w serwisie. Ale nadal czasami coś tam usłyszę. Przy przebiegu ok 9000 pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju. Dodam, że mam raczej spokojny styl jazdy (ECO - do 3000 obrotów) Wielka dolewka w serwisie - ok 1,5 litra. Kolejne 7000 km - to następne 1,5 litra dolewki. Mówię, - coś jest nie halo! Panowie w serwisie mówią, że norma to do 0,5litra na tysiąc ale jakoś robili krzywe miny. Decyzja o zaplombowaniu silnika na 1000km i kontrola. W trakcie 3 prób spalił ok 0,4 litra na każdy tysiąc. Dodam, że pierwsze dwa tysiące jeździłem po mieście w trybie ECO, trzeci tysiąc jeździłem troche dynamiczniej ale widać różnicy nie było. Decyzja producenta o wymianie silnika po 19 000 km. Odebrałem wczoraj, zobaczymy co dalej :D Generalnie samochód spoko, mam nadzieję, że po kilku latach model został dopracowany. Ale jeżeli chodzi o silnik - podpytałem dzisiaj w ASO o to czy często zdarzają się wymiany silników. Usłyszałem zapytanie - czy to 1.2? Tak, silnik 1.2 zdarza się wymieniać.... Także auto spoko, ale nie z tym silnikiem
Problem rozwiązany
1 komentarz
szarpanie silnika, auto wariuje
  • Renault Kadjar Crossover TCe 160 FAP 159KM 117kW 2018
  • inne
  • 2 tys. km
pojedyncze szarpania w czasie jazdy, czasami 3-4 razy na 50 km, innym razem 8-10razy/50km co jakiś czas potrafi wejść w tryb awaryjny za każdym razem migająca kontrola check engine co jakiś czas rozbłyskają wszystkie kontrolki na desce rodzielczej co jakiś czas przy próbie ruszania bądź przyspieszania auto nie reaguje na pedal gazu, tak jakby był odcięty druga awaria czujnika temperatury zew. , wariujący wskaźnik pola martwego bezradny serwis ASO , na dzień dzisiejszy w ciągu 5 tyg 8 wizyt w serwisie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zablokowany hamulec ręczny poprzez wadę pomocy ruszania pod górę
  • Renault Kadjar Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 60 tys. km
Witam. Mój problem dotyczy nieprawidłowego działania hamulca ręcznego. System automatycznie zaciąga hamulec ręczny przy wyłączniku silnika. W moim przypadku od jakiegoś czasu pojawiała się sytuacja, że samochód odblokował hamulec ręczny i można było normalnie jechać, chociaż pojawiał się komunikat pojawiał się komunikat "skontroluj ruszanie pod górę" lub coś w tym stylu. Niestety ostatnio zablokował się na stałe nie mogę ruszyć samochodem do serwisu. Hamulec ręczny jest zablokowany, chociaż tym razem pojawia się komunikat "skontroluj hamulec". Teraz wchodzi w grę tylko laweta i odstawienie auta do serwisu. Ogólnie ten problem pojawiał się wcześniej ale nigdy nie blokował jazdy a komunikat znikał przy ponownym uruchomieniu auta. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Kadjar Crossover Facelifting