Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~MartinoG1979
Renault Kadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Auto kupiłem używane z przebiegiem niecałe 17 tys km. Mam go w posiadaniu niecały rok i na chwilę obecną jestem z niego bardzo zadowolony. Jest to pierwszy francuz w rodzinie. Auto wygodne, wysoko się wsiada. Bardzo ładnie przyspiesza. Silnik oszczędny , jednak wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy. W tej chwili auto ma przejechane około 25 tys km. Mam za sobą kilka wyjazdów krótszych i dłuższych wakacyjnych. Auto na trasie spisuje się rewelacyjnie. Zobaczymy co będzie później. Polecam innym zakup tego modelu z tym silnikiem.
4,6
~_P
Renault Kadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Czas użytkowania nie jest długi (niecałe 1,5 roku) podobnie ja i przebieg (ok23000), ale mamy za sobą już i wyjazdy wakacyjne, jak i codzienną eksploatacje w drodze do pracy itp. Zanim kupiliśmy Kadjara w wersji easy life z pakietem winter i wypinanym hakiem, zwiedziliśmy całkiem sporą liczbę salonów różnych marek i auta w podobnym wyposażeniu i o podobnej mocy silnika/momencie obrotowym były zdecydowanie droższe, od 10 do 30tys zł. Zdecydowaliśmy się na Renaulta bo jednego już mamy i ponieważ nic się z nim nie dzieje, to nie mieliśmy żadnych uprzedzeń do tej marki.. Ogólnie jestem z auta zadowolony, wiadomo, że nie jest to marka premium, ale jakość wykonania niezła, silnik pomimo niedużej pojemności całkiem żwawy i bardzo ekonomiczny (ok 6,3l). Samochód nie jest mały i w ciasnych miejskich uliczkach może nie być tak łatwo nim się poruszać, ale na szczęście w ślad za gabarytami idzie niemała przestrzeń w środku. Rodzina 4-osobowa z pokaźnym bagażem pomieści się bez większego problemu na wakacje.
4,6
~_P
Renault Kadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Czas użytkowania nie jest długi (niecałe 1,5 roku) podobnie ja i przebieg (ok23000), ale mamy za sobą już i wyjazdy wakacyjne, jak i codzienną eksploatacje w drodze do pracy itp. Zanim kupiliśmy Kadjara w wersji easy life z pakietem winter i wypinanym hakiem, zwiedziliśmy całkiem sporą liczbę salonów różnych marek i auta w podobnym wyposażeniu i o podobnej mocy silnika/momencie obrotowym były zdecydowanie droższe, od 10 do 30tys zł. Zdecydowaliśmy się na Renaulta bo jednego już mamy i ponieważ nic się z nim nie dzieje, to nie mieliśmy żadnych uprzedzeń do tej marki.. Ogólnie jestem z auta zadowolony, wiadomo, że nie jest to marka premium, ale jakość wykonania niezła, silnik pomimo niedużej pojemności całkiem żwawy i bardzo ekonomiczny (ok 6,3l). Samochód nie jest mały i w ciasnych miejskich uliczkach może nie być tak łatwo nim się poruszać, ale na szczęście w ślad za gabarytami idzie niemała przestrzeń w środku. Rodzina 4-osobowa z pokaźnym bagażem pomieści się bez większego problemu na wakacje.
Średnie spalanie dla Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW od 2018
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Kadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Włączony Eco, wyłączony Start/Stop, "lekka noga". W trasie: wyjazd niedzielny (mały tłok na drodze), około 70km/h komputer pokazuje w okolicach 3,9-4,2l/100km, przy 90km/h w okolicach 4,7-5,0, na tempomacie "po równym". Po mieście: trudno stwierdzić, ale na początku do pierwszego wypadu za miasto, średnio 8,2l/100km, na koniec przy tankowaniu 6,4l/100km, gdzie codzienne niecałe 5km do pracy i z powrotem + zakupy + ca 120km trasy = na zbiorniku (w tym 10-15km na rezerwie), zasięg w okolicach 740-760km. Dobre wykorzystanie inercji 84-87/100 i hamowanie silnikiem.
6,4
Liczba komentarzy: 3
Renault Kadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Napiszę krótko zwięźle i na temat. Panowie i panie mam trzydziestoletnie doświadczenie jeżeli chodzi o eksploatację i poruszanie się różnymi samochodami. Jest to mój pierwszy nowy samochód prosto z salonu Renault. Samochód bardzo oszczędny i bardzo dynamiczny który mogę porównywać do samochodów o wiele większej mocy ale niestety o wiele wiekszym spalaniu. Jeżdżąc 80 % miasto 20 % teren poza miastem spalanie przy włączonej auto klimie oscyluje w granicach 6,5 do 6,7 litra na sto kilometrów. W trasie spada poniżej 6 litrów na 100 km. Oczywiście gaszenia silnika w opcji Auto Stop na każdym skrzyżowaniu nie używam. Jest tylko jedna, zasada że jeżeli preferuję sportowy tryb jazdy to spalanie wzrasta a ten samochód bardzo lubi dynamiczny styl wręcz zachęca do tego. Jeżeli jeździmy ,, normalnie " tzn nie przyspieszamy jak na torze wyścigowym i zaraz hamujemy aby pokazać co nasz Kadjar potrafi to spalanie oscyluje w granicach 6 - 6,5 litra w mieście. Tak podsumowując styl jazdy ma wielki wpływ na spalanie i nie mogę zrozumieć tych ludzi którzy piszą że ten pojazd pali 8 litrów w mieście. No cóż ale są kierowcy którzy mówią że klocki hamulcowe wytrzymują 30 - 40 tyś km a ja zawsze mówię że 70 - 80 tyś km. Ci pierwsi zawsze mówią że producent kłamie podając spalanie na sto kilometrów ja zaś twierdzę że podają prawdę tylko czasami mam za ciężką nogę
6,9
Renault Kadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Jest wyjątkowo oszczędny jak na benzyniaka. Przede wszystkim dzięki automatycznej skrzyni biegów. Jestem zaskoczony bo raczej zawsze spałem więcej niż inni użytkownicy tych samych samochodów. Ponoć po ok.10000 km samochód zacznie palić mniej. Ciekawe.

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 35
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Kadjar Crossover Facelifting