Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 73,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Marta
Renault Kadjar
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Piękny i komfortowy. Zakupiony jako używany 7 letni z przebiegiem 75 tys. km. Użytkowany przeze mnie przez rok. Wrażenia z jazdy są bardzo przyjemne. Zapewniamy wysoki komfort jazdy zarówno w prowadzeniu jak i jadąc jako pasażer nawet na długich trasach. Absolutnie nie odnotowałam żadnych niepożądanych dźwięków czy skrzypień że strony plastików we wnętrzu. Fotele bardzo wygodne, dające wrażenie bezpieczeństwa i przytulności. Jazda tym samochodem to dla mnie codzienna przyjemność dla oka i relaks dla ciała. System multimedialny działa sprawnie w połączeniu z telefonem zarówno jako odtwarzacz muzyki jak i zestaw głośnomówiący. Największe rozczarownie to spalanie. Niestety obietnice producenta to bzdura. Nie ma szans żeby w normalnych warunkach spalił średnio 6.5 litra. Przy jeździe z zasadami eco w codziennym użytkowaniu:małe miasto, duże miasto, trochę autostrady, spalanie oscyluje średnio około 8 litrów. Przy tych gabarytach pojazdu i tak uważam to za dobry wynik. Poprzedni właściciel wykazał spalanie wg komputera 9.5 litrów.
3,9
~Marcin
Renault Kadjar
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Samochód użytkuję od nowości już czwarty rok więc mogę co nieco napisać na jego temat. Obecny przebieg to 72 000 km. Niestety dużo się przez ten okres wydarzyło, niestety na minus. Samochód odebrałem pod koniec 2017 roku w salonie w Warszawie. Pierwsze kilka tysięcy km ok. Po powiedzmy 10tys km problem ze skrzypieniem deski rozdzielczej, z panelu klimatyzacji po włączeniu chłodzenia wydobywały się dziwne trzaski, jakby pod wpływem temperatury pękały jakieś plastiki itp. Tunel środkowy skrzypiał przy każdym oparciu nogi, z podszybia oraz daszka nad zegarami na dziurach wydobywały się trzaski i trzeszczenie. Samochód pojechał na serwis - poprawiono montowanie panelu środkowego, pod plastikami na podszybiu zamontowano gąbkę, unieruchomiono daszek nad zegarami, przesmarowano uszczelki. O niebo lepiej. Przy 15tys. km zaczęły pojawiać się komunikaty o niskim stanie oleju - wizyta w serwisie i dolewka, łącznie trzy w trakcie pół roku. Silnik zaplombowano z uwagi na pobór oleju i przy 19 000 km zdecydowano o wymianie silnika na gwarancji... Przy ok 40tys. km zaczęły wariować wyświetlacze/wskaźniki. Resetowały ustawienia (spalanie/kolory zegarów/ustawienia radia) przy każdym kilkugodzinnym postoju w temperaturze poniżej zera. Wymiana wskaźników na gwarancji Przy 60tys. km przy przeglądzie po 3 latach użytkowania pojawił się wyciek z pod pokrywy rozrządu. Wymieniona uszczelka na gwarancji Przy 70tys. km zaczął skrzypieć fotel kierowcy. Serwis chciał wymienić stelarz fotela ale stwierdzili, że nie zrobią tego lepiej niż fabryka i przesmarowali całość dokładnie silikonem. Problem na szczęście póki o ustąpił A więc podsumowując: 10 000 km - problem z trzeszczeniem wnętrza, zegarów, tunelu środkowego itp. 19 000 km - wymiana silnika na gwarancji z powodu dużego poboru oleju (ok 0,5 litra/1000km) 43 000 km - wymiana zegarów/wskaźników 60 000 km - wyciek z pod pokrywy rozrządu 70 000 km - skrzypienie fotela kierowcy Obecnie mam przebieg 72tys. km. Szykuję się do większego serwisu po 4 latach i mam już listę rzeczy do zrobienia przed wykupem z leasingu: - skrzypienie kanapy tylnej (to było od początku ale rzadko jeszcze z pasażerami więc nie irytowało) - szwankuje składanie bocznych lusterek. Silniczki lusterek przy składaniu wydają już rozpaczliwe dźwięki jakby konały - trzeszczy od kilku miesięcy ponownie deska rozdzielcza w okolicy słupka A kierowcy - zaczyna skrzypieć tylne zawieszenie w zimne dni przy progach zwalniających Auto generalnie przyjemne, dość przestronne, bardzo fajnie się nim jeździ. Kupując jednak samochód z salonu nie spodziewałem się, że będę go oddawał na serwis regularnie co 4-5 miesięcy..
3,0
~Piotr mrppz1971@gmail.com
Renault Kadjar
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Samochód pakowny i ładny. To koniec zalet. Technicznie to wrak. 69 tyś i rozwalone są ....( a dodam że jeżdzę baaaardzo spokojnie z psem na pokladzie) ....maglownica stuka puka z ośkami napędu przy skrętach. Cieknie olej uszczelka dekla zaworów, silnik przepala olej jak w starym polonezie. Turbina rozpadla się już po 50 tyś. Klima puszcza nieszczelnosciami cholernie drogi czynnik r123( za 1500). Dokladnie chłodniczką. Komputer pokazuje co chce. Po zatankowaniu do pelna mozesz przejechać nawet 45 tys km
Średnie spalanie dla Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
7,8
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Renault Kadjar
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Wersja S-Edition opony Continental ContiSportContact 5 225/45/19. Najniżej ile mi się udało tym autem zejść to 7,9 w trasie i to wraz z trybem eco w wioskach. Odcinek 400 km trochę gór (ale przejechany w te i z powrotem bez autostrad wiec max 100 km/h) 4 dorosłe osoby. Po autostradach 2 dorosłe 8.5 średnio 135-140 odcinek 500 km. Auto ma dopiero 2500 przejechane wiec to mój pierwszy raport. W mieście z trybem eco 9 to standard bez eco 9.6 jak depniesz to ponad 10 na krótkich odcinkach bez problemu spali. Zmienia na mniejsze zimówki i wrócę z kolejnym raportem
7,6
Renault Kadjar
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
W ruchu pozamiejskim pali mało 6.2 przy jeździe do 100km/ h w większości wioski i ograniczenia - Kaszuby/Mazury itp. W ruchu miejskim 9.0 Przyspiesza i trzyma się asfaltu zaskakująco dobrze jak na samochód za tę pieniądze. Polecam do jazdy w stylu zachodnim . Do ostrzejszej polskiej jazdy lepiej kupić diesla w automacie jeśli lubicie. Serwis Zdunek omijajcie z daleka . Złota zasada przy zakupie samochodu - kupujesz po pierwsze serwis , później cena jaką chcesz przeznaczyć i model pojazdu chyba ,że trafisz na egzemplarz bez wady fabrycznej . Czego życzę.
6,8
Renault Kadjar
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Nie wiem skąd te niskie zużycia w mieście. Przy włączonym eco i z raczej lekką stopą, średnia 8,5 to standard. Bez eco i dociskając go czasami do 10l doleciałbym bez problemu. Tak więc ekonomia małych silników to bajki..

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 35
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Kadjar Crossover