Szukaj

Informacje o Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Koleos jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocach od 130 do 175 KM. Biegi wybierać możnaza pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej lub automatem X-Tronic. Napęd może być przenoszony również na 4 koła (All Mode 4x4-i).

Powagosław

Kuracji upiększającej Renault ciąg dalszy. Poprzedni Koleos już w momencie debiutu wyglądał dość archaicznie, więc metamorfoza jest imponująca. Dziś ten samochód to piękna, niezwykle harmonijnie skomponowana całość.

~Powagosław
Luzacjusz

W historii Renualt są takie daty, które w monografii marki powinny zostać wyszczególnione wielkimi, ozdobnymi cyframi. Założenie firmy, debiut Renault 5 i dzień, w którym ktoś na spotkaniu zarządu powiedział: „Mon Dieu, jakie te nasze samochody są brzydkie”. Później poszło szybko. Dzięki tej refleksji powstał Koleos.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,8
~Adrian
Renault Koleos II
SUV 2.0 dCi 177KM 130kW
Auto było najtańszym 4x4 w segmencie. Dodatkowo pakiet winter i city zrobiły swoje i się skusilem, zwłaszcza że jeździłem laguna III w tym silniku i po 230tys wymieniłem tylko egr. Poza tym wtedy miałem ASO w mieście. Auto było dostępne od ręki i spełniało rodzinne wymagania. Pierwsze problemy z ryglem bagażnika pojawiły się po kilkuset km, potem doszło strzelanie siedzenia kierowcy i likwidacja ASO w mieście. Generalnie niedługo kończy się gwarancja i obawiam się poważnych usterek. Raczej sprzedam.
4,4
~Marek
Renault Koleos II
SUV 2.0 dCi 177KM 130kW
Samochód kupiony jako nowy, w wersji Initiale Paris, 4x4, automat, 2.0dCi 177KM. Obecnie po trochę ponad roku użytkowania i po przejechaniu około 13tys km mogę coś nim powiedzieć. Plusy: - Bardzo ładny, chociaż to kwestia gustu, - Piękna tapicerka (mam wersję z cieniowaną skórą od szarej na górze do czarnej na dole), fotele, zagłówki, - Bardzo duże i przestronne wnętrze, ogromna ilość miejsca na nogi i głowę. Na szerokość też jest bardzo dobrze, - Bardzo bogate wyposażenie (wersja Initiale Paris plus wszystko z listy opcji), - Niezłe osiągi jak na samochód o takich gabarytach i wadze (moje wersja, to 1900kg), - Bardzo, bardzo dobre wyciszenie szumu powietrza i silnika. Jest cichutko nawet przy prędkości 180km/h, - Zaskakująco dobre światła LED. Wcześniej miałem 2 samochody ze światłami bi-xenonowymi i obawiałem się, że przejście na LED będzie krokiem wstecz. Trochę o tym czytałem i takie były powszechne opinie. Nie wiem jak w innych samochodach, ale w przypadku Koleosa to się nie potwierdza. Bardzo ładnie świeci, chociaż światła nie są skrętne. Wcześniejsze bi-xenony były, więc tu jest ewidentnie gorzej, ale całościowo jednak na plus, - Wspaniały dźwięk z radia cyfrowego (jak już złapie sygnał) z uwzględnieniem 12 głośników i wzmacniacza, - Dobrze działająca nawigacja (chociaż mało aktualne mapy) w połączeniu z synchronizacją danych o ruchu przez telefon, - Możliwość wykupienia przedłużenia gwarancji do 5 lat wraz ze wszystkimi przeglądami (części i robocizna) w racjonalnej cenie, Minusy: - Tylko średniej wielkości bagażnik jak na tak duży samochód. Do tego ma płytę na podłodze (podwójne dno), której demontaż co prawda zwiększa głębokość bagażnika, ale "dolne" dno nie jest identyczne z "górnym". Niestety wystają po bokach jakieś plastikowe elementy, które skutecznie utrudniają wykorzystanie tej "pełnej" pojemności bagażnika. Ogólnie uważam, że takie rozwiązanie jest całkiem bez sensu, - Brak podświetlanych przełączników od el. szyb w drzwiach w samochodzie za 180kPLN uważam za kuriozalne. Ta uwaga dotyczy nie tylko przełączników od szyb, ale i innych na panelu kierowcy, - Tylko szyba kierowcy ma sterowanie impulsowe, co w aucie za takie pieniądze jest niedorzeczne, - Brak regulacji podparcia lędźwiowego w fotelu pasażera z przodu! Tak, naprawdę płacisz 180k i taki luksus jest przewidziany wyłącznie dla kierowcy, - Bardzo słabe wygłuszenie zawieszenia. Zawieszenie samo w sobie nie jest złe, ale tłucze się niemiłosiernie, aż wstyd dosłownie, - Brak pamięci położenia fotela kierowcy. Jeszcze się nie spotkałem z samochodem, który by miał fotele przednie regulowane elektrycznie, a jednocześnie by nie miał funkcji pamięci położenia dla fotela kierowcy. Podobno po faceliftingu już to dodali, - Brak możliwości regulowania kąta nachylenia całego fotela (uwaga dotyczy obu foteli). Można regulować kąt nachylenia oparcia, można regulować wysokość fotela, ale kąta fotela już nie, dlaczego? - Dziwnie wysoko umieszczone lusterka boczne, bardzo mocno zasłaniają widok na boki. Do tego otwarta osłonka przeciwsłoneczna pasażera zachodzi na widok lusterka, przez co nie widać całego prawego lusterka, - Słabe oświetlenie bagażnika. W nocy w zasadzie ta lampka służy tylko do naprowadzenia człowieka na bagażnik, - Zbyt czuły czujnik zmierzchu. Powinien trochę później włączać światła mijania, - Brak możliwości zamówienia wersji 7-mio osobowej. Brat prawie-bliźniak Nissan X-Trail ma taką opcję za dopłatą, - Słabo działa radio cyfrowe DAB (problem z zasięgiem nawet w centrum dużych miast, ciągle przerywa), - Przez pionowy ekran wyświetlacz kamery cofania jest mały (połowa ekranu), - Słaba widoczność do przodu przy parkowaniu. Przydałaby się przednia kamera albo kamera 360, niestety nie można jej zamówić. W Nissanie X-Trail jest, - Mój egzemplarz pochodzi z dość dziwnej partii. W przypadku napędu 4x4 i automatycznej skrzyni nie można było dokupić ani koła zapasowego, ani szyberdachu. Nie wiem co ma jedno do drugiego. Pół roku wcześniej dało się, po faceliftingu znowu się da. W mojej krótkiej partii nie było takiej możliwości, - Mógłby być lepszy (wydajniejszy) nawiew na tył, - Na biegu wstecznym nie można zmienić stacji radiowej. Na ekranie wyświetla się obraz z kamery cofania oraz czujniki parkowania, kółko pod kierownicą z niewiadomych względów wtedy nie działa. Oznacza to, że jak mam wyjechać tyłem z garażu i akurat leci debilna reklama, to jestem zmuszony do jej słuchania. Mogę co najwyżej wyłączyć dźwięk, - Brak osobnego włącznika elektrycznego ogrzewania przedniej szyby. Jest przycisk od tego, ale jest on niestety połączony z automatycznie ustawionym nawiewem na przednią szybę wraz z jej siłą. Jakakolwiek zmiana tych ustawień powoduje, że elektryczne ogrzewanie przedniej szyby wyłącza się. Powinien być po prostu normalny włącznik taki, jak do ogrzewania tylnej szyby. Co więcej po wyłączeniu tego ogrzewania automatycznie włącza się klimatyzacja - po co? Jak będę chciał, to sobie ją włączę, - Są do wyboru 4 rodzaje "zegarów" na desce rozdzielczej (wyświetlacz w miejsce tradycyjnych zegarów). W jednym z pól na tym wyświetlaczu można ustawiać jedną z kilku opcji, która będzie prezentowana. Z niewiadomych względów w różnych "zegarach" są do wyboru różne opcje (powinny być wszystkie opcje we wszystkich "zegarach" - czyli nie mogę wybrać dowolnej konfiguracji). To oznacza, że chcąc mieć "zegar" A nie mogę mieć w tym polu wyświetlanej funkcji, która jest przypisana do "zegara" B. Aby ta funkcja była wyświetlana, muszę wybrać "zegar" B, który może mi się nie podobać. Po co to ograniczenie? - Komputer pokładowy wyświetla tylko 1 funkcję np. chwilowe spalanie. Chcąc widzieć np. średnie spalanie czy przebieg (nawet łączny przebieg samochodu) muszę zrezygnować z podglądu spalania chwilowego. Nie widzę powodu, dla którego nie może być wyświetlanych kilka parametrów jednocześnie, - Brak możliwości ustawienia wyświetlania ciśnienia w kołach razem z innym parametrem komputera pokładowego, mimo że w tym polu nic innego nie ma. Po przełączeniu na wyświetlanie ciśnienia komputer pokładowy w innym polu przestaje wyświetlać cokolwiek. Czyli albo w jednym polu ciśnienie, albo w innym pozostałe funkcje komputera pokładowego. Nie wiem co stoi na przeszkodzie, aby mając 2 pola móc wyświetlać obie te informacje jednocześnie, - Mapy do nawigacji wydawane z wielkim opóźnieniem. W efekcie jeździsz wiecznie na nieaktualnych, - Podczas jazdy autostradą z włączonym aktywnym tempomatem wszystko jest super do czasu, gdy nie zajdzie potrzeba mocniejszego (powiedzmy o 30km/h i więcej) zwolnienia (np. zajęty lewy pas i nie można wyprzedzić samochodu, do którego się zbliżamy). Wtedy po zwolnieniu lewego pasa jak czujnik wyłapie, że można już przyśpieszać do zadanej prędkości, to samochód potrafi zredukować nawet o 3 biegi, wkręcić się na 4000obr/min i przyśpieszać jakby mając "gaz do dechy". Nie wiem po co. Przyśpieszenie powinno być maksymalnie płynne i spokojne, a nie takie coś, - Beznadziejnie umieszczone przełączniki podgrzewania zewnętrznych miejsc na tylnej kanapie (w tylnym podłokietniku). W sam raz jak autem jedzie 5 osób, to nie można tego włączyć. Brawo, jakby nie można ich było dać z tyłu przedniego podłokietnika koło gniazdka zapalniczki, - Neutralne: - Skrzynia CVT. Najpierw mi trochę przeszkadzała (porównując do normalnego automatu), później mi się podobała, a teraz nie mam o niej zdania. Dla jeżdżących dość dynamicznie jest to w mojej opinii dobre rozwiązanie, gdyż zawsze trzyma silnik na odpowiednich obrotach. Jednak dla chcących jechać spokojnie jest to o tyle niekomfortowe, że wprowadza niepotrzebny hałas. Rozwiązaniem jest przejście na tryb ręczny i wbicie wyższego biegu, - Ekran dotykowy. Sam w sobie nie jest zły, ale gigantyczna ilość opcji powoduje, że chcąc zmienić coś mocno ukrytego trzeba się solidnie naklikać, żeby to w ogóle znaleźć, - Nie do końca podoba mi się ukrycie nawiewu w ekranie dotykowym. Co prawda temperaturę czy obieg zamknięty można regulować bezpośrednio z deski, ale już siłę czy kierunek nawiewu nie. Za to jest porządek na desce rozdzielczej ;)
4,7
~Stepidar
Renault Koleos II
SUV 2.0 dCi 177KM 130kW
generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. postanowilem z opinia poczekac na przebieg 10tys i niniejszym wyrazam opinię. Musze też przyznac, ze kiedys uwazalem auta Renault za dziwadla, obecny design Van der Acker'a sprawia, ze wlasciwie podoba mi sie każdy ich model. glownie jednak moja opinia zmienila sie kiedy pracujac w motoryzacji, zrozumialem, ze najwazniejszym jej aspektem jest bezpieczenstwo. najtrudniejsza jednak sztuka jest zrobic bezpieczne auto, ktore nie jest drogie. z tej perspektywy Renault jest wybitną marką. Aktualizuje opinie po prawie 3 latach oraz przejechaniu 64 tys km. Auto jest bezbledne, nic sie zuzylo, nic sie nie wytarlo, nic po tym aucie nie widac ze zrobilo 60tys. Jest to wycieczkowoz idealny. Na ostatnim przgladzie na 55 tys, nadal nic do wymiany, nawet klocki hamulcowe nadal ponad polowa okladzin. Z wad: tradycyjnie w Renault rezerwie zasięg wynosi ----, wskaźniki temp i paliwa nie wykorzystują całej skali a jedynie ok 70%, więc wskazania mogłyby być precyzyjniejsze, nie można domykać ani otwierać szyb z pilota, przycisk do otwarcia auta jest tylko w przednich drzwiach ( inne Renault mają we wszystkich drzwiach i można domykać szyby pilotem), wskazań komputera jest dużo, ale np ciśnienie kół, mimo że pokazywane w innym miejscu niż spalanie nie może być wyświetlane razem ze spalaniem. Także parę rzeczy można poprawić w mojej opinii.

Usterki Renault Koleos II

Liczba wpisów: 11
Awaria skrzyni biegów
  • Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Moim zdaniem De facto awaria chyba była konsekwencją wcześniejszej awarii dyferencjału przy 120 tys. km. Skrzynia po naprawie dyfra już lekko szarpała przy ruszaniu, przegazowywała a w późniejszej fazie "gubiła biegi" (symulowane bo to CVT) . Generalnie powrót z wakacji wyglądał nieciekawie . Apogeum się zaczęło będąc 2tys. km od domu. Ale w tej fazie jeszcze wystarczał restart silnika, który kasował błędy. Choć raz się to stało przy wyprzedzaniu. Ostatnie 500 km to zaczęło się wysypywać na ostro i silnik przechodził w chwilowy stan awaryjny bez choinki na zegarach. Jednakże problematyczne było ruszanie oraz max prędkość 110km/h. Cóż naprawa w ASO trwała 1 mies. Na początku na siebie koszt wynajmu wział Renault Polska i auto zamienne z wypożyczalni w klasie. Natomiast ostatnie 2 tyg. auto zastępcze od dealera i już nie spęłniające wymagań dot. odpowiednika w klasie D. Koszt naprawy w ASO +/- 25tys. zł. Pokryte przez Renault Polska - dzieki wykupionemu pakietowi serwisowemu Easy Ride z limitem 5 lat lub 200 tys.km
1 komentarz
Skontroluj wtrysk adBlue
  • Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW od 2021
  • układ wtryskowy
  • 8 tys. km
Skontroluj wtrysk adBlue oraz układ wydechowy lampka kontrolna zapalała się co jakiś czas po czym gasła po przejechaniu 20-30 km. Problem zazwyczaj przy jeździe po mieście i małej ilości paliwa w zbiorniku
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wymiana łożysk przód
  • Renault Koleos II SUV
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Pierwsza wymiana łożysk po 70 k druga po 140 k , więc następna zapewne przy 210k
Renault Koleos II SUV