Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Grandcoupe 1.3 TCe FAP 140KM 103kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Nowy Renault Megane

Cena od: 83 900 PLN
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1333 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 28
Wyświetlacz-radio
  • Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • 47 tys. km
Auto mam od nowości tzn od 4 lat ale Od ponad 3 lat serwis nie może mi naprawić gasnącego na chwilę wyświetlacza przy czym w tym samym czasie radio gra normalnie.Nie mam nawigacji.Miałam już 2 razy wymieniony wyswietlacz i radio, kilkadziesiąt razy wgrywane oprogramowanie.Auto już było podpinane i sprawdzane przez Warszawę,Francję. Podobno to jedyny taki przypadek w Polsce ale serwis mi nie chce tego uznać jako wadą ukrytą. Miałam już silnik wymieniony bo pobierał olej przy 47 000 km, po roku jazdy przy 12000 km łańcuch rozrządu.
Oczekuje na rozwiązanie
Metaliczny dźwięk podczas zmiany biegów z 1 na 2 oraz brak płynności zmiany biegów
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.3 TCe FAP 115KM 85kW od 2018
  • układ napędowy
  • 8 tys. km
Tak jak w innych forach dotyczących Renault Megan IV 1.3 TCE rok prod 2019 115 KM - podczas zmiany z 1 na 2 bieg charakterystyczny odgłos metaliczny. Podobny do obracającej się metalowej podkładki. Ponadto dodam żeby utrzymać też płynność podczas zmiany biegów z 1 na 2 to nie jest takie łatwe. Dodam że przejeździłem całe życie zawodowo różnymi pojazdami. Tutaj w Megan Grandcoupe 4 generacji to naprawdę duże wyzwanie w kwestii puknięcia i szarpnięcia. Kilka prób w serwisie i temat zlewany totalnie. Czy kupiłbym drugi raz to auto? Może wówczas z silnikiem Diesla ale już pofatygowałbym się o wypożyczenie i testowanie przez tydzień.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Utrata mocy
  • Renault Megane IV Hatchback 5d 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2019
  • układ wtryskowy
  • 17 tys. km
W trakcie jazdy miejskiej pojawiło się szarpanie oraz ewidentny spadek mocy silnika. Po zatrzymaniu pod światłami z wielkim trudem samochód ruszył, po chwili znowu szarpnięcia oraz komunikat Sprawdź układ wtrysku paliwa oraz ESC. Komunikat zniknął po kilku sekundach, nie wyświetlił się więcej,mimo,że spadek mocy oraz lekkie szarpanie pojawiało się przez kolejne 2 kilometry w drodze do serwisu. W ASO powiedziano mi,że nie sprawdzą niczego poprzez podłączenie komputera, ponieważ tylko komunikaty,które wyświetlają się powyżej 3 minut są zapisywane w pamięci. Po odpaleniu silnika wszystko działa bez zarzutu. Przejechałem ok 500km, problem nie powtórzył się.
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Megane IV Grandcoupe