Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 73,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Stop & Start
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Stop & Start
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~BigMac
Renault Megane IV
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Zmiana Megane III Grandtour na IV Grandtour. Poczytaj poprzednie moje rec. Wygląd - zdecydowanie najładniejsze kombi z zewnątrz. Kolor Blue Cosmos . Autko bardzo przyjemne w prowadzeniu, dobrze wyciszone w porównaniu do III gen ( oraz innych aut tej, jak i wyższej klasy). Bdb. Wyposażone ( Wersja Limited , z pakietem multimedia 7). Tak jak pisałem w rec. Meg III, Pojazd wygrał casting, wśród kombi do 100k. Cena/wyposażenie/przyjemność z jazdy itd. Golf bezpłciowy, Seat nie zachwyca, Octavia po lifcie brzydka i droga, Opel brzydki tylni słupek kombi. Toyota głośna, muł totalny, Hyundai/Kia z Turbo zbyt drogie, Ford najlepszy silni 1.5 Ecoboost , ale wizualnie stary model i najciasniej. Cena zakupu : 72tys. po wszystkich rabatach. (Cennikowo 86). W najnowszej wersji USB Android Auto: SPOTIFY, GOOGLE MAPS, WAZE itd. Rewelacyja. I najlepszy rodzynek: naglośnienie - szczególnie jak odpalam Spotify, chyba najlepsze seryjne audio.
4,8
~Symfonia
Renault Megane IV
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Świetne auto, prócz bieżących napraw eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Wszystko jest "pod ręką", wygodne fotele, nieco mniej miejsca dla pasażerów z tyłu. Pojemny bagażnik. Świetne podświetlenie wnętrza.
3,1
~Paweł
Renault Megane IV
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Jeździ się całkiem dobrze, To niezłe auto ale ASO to tragedia. Przy zakupie auta trzeba o tym pomyśleć. Zgodnie z zasadą 1-sze auto kupujesz w salonie kolejne w serwisie... Kolejne będzie innej marki.
Średnie spalanie dla Renault Megane IV Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Renault Megane IV
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Przy prędkości 90-110km/h i małym natężeniu ruchu w warunkach zimowych spalanie poniżej 6l/100km do osiągnięcia bez najmniejszych problemów. Na spokojną jazdę w mieście (bez korków) 7-8l/100km wystarczy. Przy agresywnej jeździe (w mieście jak i na trasie) 9l/100km lub więcej. Spalanie w głównej mierze zależy od stylu jazdy kierowcy i warunków na drodze. Auto dowiezie nas to celu na niecałych 6l/100km jak i na ponad 9l/100km. Tryb ECO daje oszczędność na poziomie 0,5-1,0l/100km, ale wprowadza tak duże ograniczenie osiągów silnika, że nadaje się jedynie do jazdy w sznureczku aut na krajówce lub jazdy między ciężarówkami na autostradzie.
9,3
Renault Megane IV
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Witam, to moje 20te auto i producent kompletnie oszukuje na zużyciu paliwa. To co napisałem to FAKTY. Przy 80km/h jadąc spokojnymi pozamiejskimi drogami możemy zejść do zużycia 7.7 L a poźniej już tylko rośnie. jak na tak mały ,otpor uważam , że auto przesadnie spala o conajmniej 2 L. Miasto ok 10L i nic mniej.
8,4
Renault Megane IV
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Skrzynia EDC (automat). Podane wartości dla 20000 przejechanych kilometrów. Średnie spalanie dokładnie 8,66l (dane z tankowań). Komputer pokazał w tym czasie 8,1l, więc oszukał o ok. 0,5l. Jazda raczej spokojna. Przy emeryckiej można zejść poniżej 8l, ale trzeba się mocno postarać i jest nudno. Dynamiczny kierowca bez problemu zrobi wynik w okolicach 10l.

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 43
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 11
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
14 komentarzy
Renault Megane IV Grandtour