Szukaj

Informacje o Renault Talisman Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1618 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Bastek
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Zdecydowanie Talisman jest autem godnym polecenia. Czytałem wiele opinii, testów, widziałem testy internetowe jak i blogi czy inne twory o autach zanim się na niego zdecydowałem. Talisman jest następcą Laguny III generacji, którą również posiadam od nowości tj. 2011 r., która to skłoniła mnie do pozytywnego spojrzenia na markę Renault. Zawsze byłem zdania, że auta na f i włoskie są złe i jeździłem "niemcami" lub "półniemcami" (skoda). Laguna zmieniła to zdanie diametralnie a Talisman tylko utwierdził mnie, że Francuzi zmierzają w dobrym kierunku. Auto świetnie się prowadzi (szczególnie w trybie sport) dzięki systemowi 4control i szerokim oponom, naprawdę można poszaleć na ciasnych zakrętach. Moje poprzednie auto Audi A6 C6 było spełnieniem dziecięcych marzeń, świetnie przyspieszało, ale jeździło ciężko w zakrętach i choć myślałem, że system Quattro i V6 sprawią, że silnik od kosiarki z Talismana o pojemności 1.6 sprawi, że szybko za Audi zatęsknie - byłem w błędzie. Renault jest zwinne i dosyć szybkie. 7-biegowa skrzynia EDC potrafi szarpnąć, ale w porównaniu do Tiptronica z Audi jest bardziej dynamiczna. Auto jest świetnie wykończone, większość materiałów jest przyjemna w dotyku, a skóra z Laguny III, czy nowych Opli jest dużo gorsza. Ponadto spasowanie poszczególnych elementów zasługuję na pochwałę, choć jak to w Renault są miejsca z twardymi plastikami, które potrafią lekko skrzypnąć na wybojach. Fotele w wersji Initiale Paris są świetnie profilowane, wentylowane i ogrzewane z pełną elektryką i przyjemnymi zagłówkami typu komfort. Miejsca z przodu i z tyłu pod dostatkiem. Bagażnik pojemny a nawet bardzo pojemny i dobrze wykończony. Moja subiektywna opinia, po roku jest jeszcze lepsza niż przed zakupem. Nadal uważam, że wizualnie jest to jeden z najpiękniejszych samochodów ostatnich lat. Po przejechaniu 20000km dodam, że technicznie na ten moment jest bardzo dobrze. Największą jeśli nie jedyną poważną wadą Talismana jest śmieszny bak o pojemności 50L, który pozwala na przejechanie 400km do pojawienia się kontrolki. Po przejechaniu 60km na kontrolce do baku wlać można 42-43 litry. Doświadczenie pokazuje, że można na kontrolce jeździć dosyć długo, ale nie jest to komfortowe. W serwisie byłem raz. Wymieniałem elektrykę lusterka zewnętrznego, która była źle izolowana na wilgoć i mróz co powodowało, że lusterko "wariowało", ale defekt ten zauważyłem już w dniu odbioru, zatem wada była fabryczna. Poza tym komputerowi zdarzyło się kilka razy zawiesić i nie włączyć kamery cofania lub zapomnieć, że w aucie jest funkcja wentylacji fotela czy masażu, ale było to może 2 razy a po zgaszeniu wszystko wracało do normy. Generalnie ocena 5 gwiazdek wg mnie jest w pełni zasłużona.
3,1
~Paweł
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Samochód na pierwsze wrażenie piękny i dobrze wyposażony ( wersja Initiale Paris ) , jednak po 17 miesiącach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że był to pierwszy i ostatni Renault w moim życiu. Wszystko by było dobrze gdyby nie kiepska jakość i duża awaryjność pojazdu. Jest duża szansa, że prześcignie Lagunę II. Jestem w stanie zrozumieć, że to tzw. choroba wieku dziecięcego, ale podejście producenta jest tragiczne. Jakość świadczonych usług w serwisach jest tragiczna, ludzie którzy tam pracują nie mają podstawowej wiedzy o samochodach, które naprawiają. Z każdą naprawą gwarancyjną są przepychanki. Poprzednio miałem do czynienia z marką KIA, gdzie nikt nigdy nie dyskutował i nie podważał zasadności reklamacji. Do tej pory odwiedziłem serwisy około 15-20 razy. Nie można nic załatwić na telefon, aby przygotowali się do usunięcia usterki, zawsze trzeba stracić czas na dodatkowy przyjazd aby łaskawie Pan doradca serwisowy potwierdził, że faktycznie coś jest nie tak. Jeżeli ktoś lubi częste wizyty w serwisach to polecam ten produkt. Poniżej lista usterek, które dopadły mój egzemplarz : -Zaczęło się od źle spasowanych drzwiach przednich i tylnej klapie ( szczeliny i pasowanie jak po kiepskiej naprawie blacharskiej). Dwie wizyty w serwisie i twierdzą, że nic nie mogą zrobić. - Kiepsko spasowane plastiki na desce rozdzielczej - listwy odstają od płaszczyzny. - Zerwała się klameczka otwierania tylnego oparcia - wymieniono - Bardzo głośne i skrzypiące przednie zawieszenie jak w 15 letnim samochodzie ze sporym przebiegiem - raz coś tam smarowali, raz wymieniali jakieś sworznie czy śruby (OTS) . Ale dalej tłucze jak w 20 letnim rzęchu. W międzyczasie źle ustawili geometrię kół i trochę zjechało opony . Trzy razy to poprawiali. - Kiepski zasięg radia - po 2 wizycie wymienili wiązkę w tylnej klapie. Jest lepiej - Zacina się napęd CD - jakby go zakłócał wewnętrzny nadajnik GSM w obszarach słabego zasięgu - przeprogramowali r-linka i rozkładają ręce twierdząc, e nie mogą zdiagnozować. - Trzy raz zerwało się mocowanie linki jednego z silników masażera w oparciu - raz naprawiali, drugi raz wymienili cały napęd, co teraz zrobią to nie wiem. Przy wymianie napędu masażera porysowali mi sporą część plastików - walczyłem miesiąc o wymianę. Fotel tak zamocowali, że przy przeciążeniach było czuć jak się przemieszcza i słychać głośne stuki. W końcu sam to wyregulowałem bo serwis nie dał rady. - Przy skrzyni automatycznej 7 biegowej, nie da się precyzyjnie ruszać z małą prędkością - działa prawie zero-jedynkowo. Albo nic albo szarpie. Manewry parkingowe są mocno stresujące. Serwis zna problem ale nie może nic zrobić ( przeprogramowali jedynie kontroler skrzyni ). - Wnętrze skrzypi jak jest zimno, i to nie tylko skóra o skórę, plastiki również. - prawe lusterko zaczęło żyć własnym życiem po myciu lub dużych deszczach ( nie otwierało się i cały czas chodził silnik zmiany kąta szkła ) - uszczelniono połączenie - Automatyczne światła czasami działają a czasami mają spore opóźnienie - nie można im ufać aby kogoś nie oślepić - powód nieznany - Otwieranie tylnej klapy ruchem nogą działa raz na 5-7 ruchów - powód nieznany - Często są problemy z odpaleniem - rozrusznik kręci kilka lub kilkanaście sekund zanim zapali - nie mogą zdiagnozować - Przy zimnym silniku słychać jednostajne "buczenie" z okolic pompy klimy ( lewa dolna strona silnika ) - stwierdzili, że tak ma być - Spryskiwacze przedniej szyby przy niskich temperaturach praktycznie nie działają - problem znany ale nic nie mogą zrobić - Czasami miga oświetlenie wnętrza ( paski na tablicy ) - Czasami potrafi się nie zamknąć automatycznie lub jak jest brudny nie działają klameczki - Ostatni problem ze skrzynią lub sprzęgłem. przy zmianie biegu z nieparzystego na parzysty ( np. z 3 na 4 ) słychać jęczenie ze strony przedziału silnikowego. Czasami zmiana biegi nie jest szybka jak powinna być, trwa od 1-2 s. Jęczenie zaczyna się pojawiać również przy zmianie biegu w dół. Na biegach parzystych pod obciążeniem szarpie i słychać dziwne dźwięki ( jęczenia, szorowania itp. ) . Serwis zna problem, który występuje już masowo przy tych skrzyniach w Talismanach , Espace i Megane ale z racji na przebieg każe płacić 50% za wymianę sprzęgła, co daje jakieś 6 tyś. zł. Reklamacje w Renault Polska nic nie dają, mimo tego, że widzą problem po swojej stronie to każą sobie płacić. Obsługa klienta jest tragiczna . Typowe podejście - sprzedać i zapomnieć Nie mówiąc już o tym bezużytecznym, R-linku, w którym od 1,5 roku nie można zaktualizować mapy - aktualnie zainstalowana jest z 2015 roku.
4,7
~Choling
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Auto kupiłem z drugiej ręki z przedłużona gwarancja i pakietem serwisowym do 5 lat. Auto wyglada genialnie. Prowadzi się znakomicie. Zaskakująco mało pali. Świetny silnik i skrzynia (minus skrzyni niżej). Po tym jak serwis usunął problemy wieku dziecięcego wydaje się być bezproblemowy (o tym tez niżej). Bardzo komfortowy i świetnie wyposażony. W tej cenie zdecydowanie polecam.
Renault Talisman Kombi