Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Saab 9-5 III 1.6 Turbo 180KM 132kW od 2010

Lata produkcji: 2010 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Dane techniczne Saab 9-5 III 1.6 Turbo 180KM 132kW od 2010

Podstawowe parametry Saab 9-5 III 1.6 Turbo 180KM 132kW
Produkowany od 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2200 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Aluminiowa głowica. Blok ze stopów żelaza. Dwa wałki rozrządu w głowicy DOHC napędzane łańcuchem. Dwumasowe koło zamachowe. Turbosprężarka. Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego.

Autorentgen Saab 9-5 III

Liczba wpisów: 11

Przepustnica.

dodał: ~RadekZG, 8 lat temu
Uwaga na przepustnice. Łatwo się nabrać na zbędną wymianę i duże koszty, a tam spada sprężynka po stronie linki od pedału przyspieszania. Jak zamontować ponownie pokazują angielskie strony forum saab. Jest nawet film jak to zrobić na Youtube

Silnik, skrzynia biegów.

dodał: ~Szczęśliwy posiadacz SAABa, 8 lat temu
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju,...

Termostat.

dodał: ~ROBERT, 8 lat temu
Termostaty się psują we wszystkich samochodach, ale nie często.Na szczęście nawet do SAAB-a jest to część niedroga (motor 2,0-2,3T ) i dostęp jest dość prosty jak na SAAB-a. Silnik jest duży więc nawet przy uszkodzonym się zagrzeje, ale jeśli zagrzewa się dłużej niż po 2-3 km jazdy to uszkodzony jest termostat. Wymiana daje oszczędnośc 2-3 l paliwa /100km. Sprawdziłem tej zimy - już nie pali 16l/100km tylko 13l/100km - termostat 40 zł.

Publikacje o Saab 9-5

Newsy o Saab 9-5

Saab 9-5 III Sedan