Szukaj

Informacje o Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Drive
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Mac
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Seatami jeżdżę od kilku lat. Nigdy nie powiedziałabym, że mają twarde zawieszenie. Pewnie to kwestia kto z jakiego auta się przesiada. W każdym razie przy oponach 17, w wersji style, napęd na przód naprawdę jeździ się komfortowo. Auto jest przestronne, dla mnie ważny jest bagażnik i tu jest spory 510 litrów, choć odnosząc do Toledo 550 litrów, czuję niedosyt. Uwaga - przy napędzie na 4 koła, bagażnik o ok. 20 litrów mniejszy. Czytając wcześniej opinie o silniku 150 KM i "kangurze" przy ruszaniu - niczego takiego nie doświadczam; drzwi dobrze spasowane, bez problemu zamykają się (czytałem gdzieś, że są z tym problemy - nie mam żadnych). Wahałem się czy nie kupić nowego modelu (niższa cena - tak, dokładnie - i nie rozumiem tutaj polityki Seata), ale po lifitingu przód nie wyróżnia się na plus; przypomina wiele innych aut. Wersji sprzed liftingu nie sposób pomylić z innym autem. Po liftingu generalnie wygląda jak mięśniak, dużo zbędnych przetłoczeń i plastikowych wstawek w przednim i tylnym zderzaku. Sprzed liftingu jest bardziej eleganckie, klasyczne. Ale to kwestia gustu; ja wybrałem model sprzed liftingu. W modelu 2020 jest już radio będące na wyposażeniu modelu po liftingu - to akurat na plus (duży ponad 8 calowy monitor, szczęśliwie nie wysuwany). Bardzo jestem zadowolony z zakupu. Świetnie się prowadzi.
4,9
~Basowka
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Bardzo fajne auto. Czytając różne opinie przed zakupem miałem mieszane uczucia, dlatego uczciwie opiszę tutaj jakie miałem obawy i jak to wszystko wygląda z mojej perspektywy. W ocenie ważne jest poprzednie doświadczenie, a więc: do tej pory jezdziłem głównie dieslemami i w manualu - najczęściej mini vany i vany. Ateca spełnia większość moich potrzeb i pewnymi rzeczami zaskakuje pozytywnie. Postaram się opisać także minusy. Zdecydowałem się na wersję excelence z DSG. Oczekiwania i potrzeby (każdy ma inne): Z racji że jestem osobą wysoką potrzebowałem raczej wyższego auta. Na początku przymierzałem się np. do passata, ale pomimo, że jest to fajne auto czułem się w nim klaustrofobicznie i wsiadanie za kierownice np. w garniturze nie jest zbyt komfortowe. Gdy wsiadłem do Ateki, stwierdziłem, że to jest to, o co mi chodzi ponieważ auto jest przestrzenne, wyższe, ale nie za wysokie. Nie jest to rozbujany na miękko wielki i trudny do zaparkowania SUV, ale powiedzmy że podniesiony, bardzo sprężysty i praktyczny kompakt. Mam dzieci, więc ważna była dla mnie ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Auto na codzień służy mi do wyjazdów w kontekście biznesowym, więc zależało mi na dobrym wyglądzie, który w wersji excelence jest naprawdę niezły i nieco agresywny. Ważnym kryterium była cena i tu Seat wychodzi z naprawdę dobrymi warunkami finansowymi jak na tego typu auto. Tiguan w tym wyposażeniu jest już konkretnie droższy. Największe obawy: jak będzie radził sobie 1.5 TSI w benzynie przy takiej masie, jakie będzie rzeczywiste spalanie, czy DGS da radę i czy nie laguje, czy zawieszenie nie będzie zbyt twarde, oraz inne obawy związane z komentarzami niektórch youtuberów i osób na forach. Poniżej odniosę się do tego. Ogólnie, jeżeli komuś nie przeszkadza twardość zawieszenia to polecam z czystym sumieniem w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
3,6
~Maciej
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
To auto jest slabo wykonane. Po paru tysiacach kilometrow juz w serwisie. Plastiki w srodku do wymiany w 2 miejscach. Tu cos sie odkleilo, tam puscil zaczep. Czujniki parkowania czesto wariuja. Silnik dziwnie buczy na 6, poza puka jakis zawor - jest to slyszalne na luzie. Nigdy nie kupie juz auta z grupy vag.
Średnie spalanie dla Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Pozwalam sobie powtórnie wystawić ocenę po 56 tys km przebiegu. Spalanie po kilku pierwszych tysiącach zmalało około0,5 L/100, zwłaszcza na zimowych oponach 17 cali /225 z kilku ostatnich tysięcy km 6,0 Na letnich 18 " około 0,3 L większe. W mojej jeździe 80% to trasy. Podane wartości średnie dotyczą spalania z całego zbiornika. Na drogach pozamiejskich przy normalnej jeżdzie komputer pokazuje 5,3-6,0. Te wyższe wartości notowane przy silniejszym wietrze ( mało opływowy kształt) Jeśli dystrybutor nie oszukuje ()można takie znaleźć) to średnie zużycie potwierdza się na dystrybutorze.
6,9
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
W podanych liczbach uwzględniłem przekłamanie zaniżające spalanie około 0.3 L . komputer pokazuje z 2300km 6.5. Realnie sprawdzone spalanie po zatankowaniu do pełna 6,7-6,8powtarzalne ( jazda z przewagą dróg pozamiejskich. w mieście pije sporo . Może być oszczędny ale trzeba uważać z gazem, na drodze ekspresowej spali 6.5 do 120km/h. wersja auta z gpf.
6,8
Seat Ateca
SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Jazda DK za tirem 90km/h w trybie 2 cylindrowym ok, 4,9l Autostrada predk. 130km/h 4 osoby, pełny bagażnik - 8,0 l Dojazd do pracy (50/50 autostrada/miasto - 8,0l)

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 10
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 5
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
wiek
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Pół roku temu skończyła mi się 4 letnia gwarancja, oprócz małej wady nawigacji o której już pisałem wcześniej, na razie nie udało mi się odwiedzić serwisu z reklamacją. Jedyną wadą jest już jego starzenie się!.
2 komentarze
Seat Ateca SUV