Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW)
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Marek
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Silnik ekonomiczny, w zupełności wystarczający do miasta. Mieliśmy również kilka podróży wakacyjnych i bez problemu sobie radził. Przy prędkości 160km/h na tempomacie średnie spalanie 7l co uważam za bardzo dobry wynik. Środek bardzo ładnie spasowany. Zero problemów technicznych. Piękna linia nadwozia, dobrze wyposażone. Bagażnik jest przeciętnych rozmiarów, ale rodziną 2+1 mieścimy się na tygodniowy wyjazd. Wyszedłem z założenia, że na codzień nie potrzebuje większego auta, a na wyjazdu wakacyjne 2x w roku dokupię box na dach. Jestem zadowolony z tego rozwiązania.
4,7
~Jarek
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Posiadam auto od nowości, po prawie 5 latach i 106tys kilometrów stwierdzam ,że to bardzo dobra konstrukcja. Mam wyposażenie FR z dodatkami. Silnik do miasta wystarcza i także na trasy (zrobiłem nim już parę tras na południe europy), Przez cały okres użytkowania zero jakichkolwiek problemów, oczywiście interwał olejowy co 15tys. a nie jak zaleca producent co 30tys. Każdy kto się zastanawia szczerze polecam. U mnie przychodzi niebawem czas na zmianę i zostaje w grupie VAG. Pozdrawiam
4,0
~Jakub
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Chciałbym dać 5 gwiazdek, jednak staram się podejść do tematu obiektywnie. Auto ma charakter. Jest piękne i świetnie się prowadzi, jednak kilka niedoróbek i usterek dyskwalifikuje jedną gwiazdkę. to jest moja druga ocena po 2 latach użytkowania i 25 tys. km przebiegu.
Średnie spalanie dla Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Autem pokonałem 24 tys km. Po chiptuningu na 167 KM spalanie pozostało na niezmienionym poziomie. Spokojna jazda krajówkami pozwala na zejście ze spalaniem na 5 l/100km, ekspresówki/autostrady spokojne tempo do 120 km/h - spalanie około 5,5l, autostrada 140 km/h, chwilami szybciej - 6,5 l/100km. Krótkie trasy, cykl mieszany - 5,8-6,3 l/100 km zależne od warunków. Plusem tego silnika jest to, iż szybko się nagrzewa. Tryb dwucylindrowy pozwala na spore oszczędności w spalaniu, lecz trzeba się nauczyć z niego korzystać i dobierać biegi tak, aby włączał się jak najczęściej, Często zredukowanie biegu pozwala zmniejszyć obciążenie silnika, włączyć tryb dwucylindrowy, a wtedy spalanie chwilowe spada nawet o 2l.
7,3
Liczba komentarzy: 1
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Samochód posiadałem jako zastępczy i przjechałem nim ok 2 tys km (1500 po autostradach). Spalanie przy 145km/h na tempomacie - 7,3l na odcinku ok 500km. W mieście ponad 8l. Musiałem pokusić sie o komentarz ze wzgledu tego, jak negatywnie zaskoczył mnie silnik "eco"TSI. Obliczyłem, że w stosunku do mojego mondo MK5, 1.6 TDCI, które ma mniej koni a dynamike podobną, straciłem niemal 1.5l/100km, a więc 30 litrów na 2000km.
8,5
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Bardzo fajny silnik, całkiem dynamiczny, jednakże pali zdecydowanie za dużo. Przy mega oszczędnej jeździe - jazda za tirem - spalanie w okolicach 5.5. Przy normalnej prędkości około 8, przy prędkościach autostradowych 10+. Za to spalanie w mieście pozytywnie zaskakuje, wynosi około 8.5l.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback Facelifting