Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz...
3 komentarze
Wibracje pojazdu
  • Renault Trafic III Combi 2.0 dCi 170KM 125kW od 2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Auto kupione w 2023 w teoretycznie najlepszej wersji - 2.0 170 km, skrzynia automatyczna. Od samego początku auto wibruje, choć nie zawsze i w różny sposób. Renault najpierw migało się od usterki, potem przyznało, że usterka jest, potem zmienili poduszkę pod skrzynią biegów, a następnie stwierdzili bez zażenowania, że to nie usterka tylko...
Awaria akumulatora hybrydy
  • Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 200KM 147kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 5 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nie ładował się akumulator 12V (alert przy otwieraniu samochodu), myślałem że w trasie się doładuje , a po 600 km prawie całkiem się rozładował(alert na telefon), jechałem dalej beż i-stopa , po krótkim postoju w czasie przyspieszania uczucie szarpania i utrata mocy oraz monit usterka akumulatora hybrydy, krytyczna usterka silnika, zatrzymaj...
Skrzypiące amortyzatory PRZÓD
  • Renault Megane IV Grandtour 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2019
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Amortyzatory przód - uporczywe skrzypienie. Okazuje się ze gumy( uszczelnienia) po 5 latach mocno stwardniałe wydają upierdliwy dzwięk skrzypienie kiedy tłoczysko amortyzatora porusza sie góra-dół. Na początku troche to drażni ale z każdym dnie jest gorzej i doprowadza to do szału. Wymiana na Bersteina B6 pomogła,narazie mam spokój. Teraz...
Czujnik temperatury DPF
  • BMW Seria 5 G30-G31 Touring 520d 190KM 140kW 2017-2020
  • układ wydechowy
  • 42 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy przebiegu 42000 pojawił się bład z czujnikiem temperatury za DPF. Auto z 2019r, czujnik siadł w 4tym roku życia przy przebiegu raptem 42000 km. Mój mechanik powiedział że już często widział tą usterkę w tych modelach i kataloguje ją jako common problem. Naprawił.

Ostatnio dodane indywidualne usterki

Dziwne grzytanie z lewej strony Przy ruszaniu na pierwszym biegu
  • Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021
  • silnik
  • 1000 tys. km
Jeżdżę Honda hrv 1.5 ex z 2017 roku i od jakiegoś czasu słyszę przy ruszaniu na pierwszym biegu dziwny zgrzyt z lewej strony silnika, coś w stylu luźnej obudowy. Sprawdzałem z mechanikiem każdy element pod autem i w komorze silnika, niestety nic nie mogliśmy namierzyć. Byłem w hondzie i również nic nie znaleźli, z tym że wskazali że coś może...
Oczekuje na rozwiązanie
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez...
Oczekuje na rozwiązanie
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2...
Oczekuje na rozwiązanie
obwod przekaznika pompy paliwa
  • Renault Master IV
  • instalacja elektryczna
  • 1 tys. km
jestem załamany . kupiłem nowiutkiego Mastera IV 03.04.24 prosto z salonu , po przejevhaniu 150 KM 05.04.2024 nie umiałem odpalić Auta i pojawił sie komunikat Zatrzymaj samochód grozi awarią silnika , jakimś cudem po kilkukrotnym wyciągnieciu kluczyka Auto udało się odpalić i pojechałem do ASO Renault , po podłączeniu pod komputer...
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria elektroniki
  • Mercedes GLC X254 Coupe 2.0 300 258KM 190kW od 2023
  • instalacja elektryczna
  • 3 tys. km
Samochod co pewien czas łapie awarie wszystkich czujników. Serwis zaleca odczekanie 20 minut zdala od samochodu, aż się zresetuje. (Podczas trwania awari nie można uruchomić samochodu).Awaria pojawia się w nieoczekiwanych sytuacjach przy próbie zapalenia samochodu ( np. na stacji paliw). Niestety ostatnio awaria nie ustąpiła i ucegliła samochod....
Oczekuje na rozwiązanie

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej