Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW 2018-2019
6,1
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Fajne auto i największym zaskoczeniem jest silnik, który ktoś super zaprojektował. Według mnie największą zaletą jest wysoki moment na niskich obrotach, co jest rzadkie w małych pojemnościach. Na 5 biegu przy 50-60km/h wciskamy pedał gazu i auto przyspiesza. Cichutki i nic nie drży, jest dobrze wyważony. Raz mi się zdarzyło gdy silnik był odpalony, że przekręciłem kluczyk - myślałem, że jest wyłączony:) Wysokie obroty też lubi, nie wyje jakby miało coś się rozlecieć. 75KM to nie rakieta, ale bezpiecznie wyprzedzimy ciężarówkę. Dobra stabilność przy prędkościach autostradowych, nie rzuca autem. LPG: 6.5l/100km trasa, 7.1l/100km miasto. Bez problemu trasy 800km z ciągłą prędkością 140. (Skrzynia biegów)
5,4
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Wszystko zależy od dynamiki jazdy. Generalnie jeżdżę codziennie do pracy 50km w jedną stronę zarówno przez obszar zabudowany, jak i poza, utrzymując prędkość w zabudowanym ok. 60km/h, a poza do 100km/h i osiągam wg komputera wyniki od 4,5 do 5,2 litra na 100km, ale realnie jest to nieco ponad 5l/100km. Przy jeździe autostradowej spalanie w fabii zaczyna rosnąć do ponad 6l/100km. Ogólnie samochód wygodny, nie jest demonem prędkości, ale kupując auto z litrowym silnikiem i 75KM nie liczy się na osiągi. (Skrzynia biegów)
7,5
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
LPG Landi Renzo założony u dealera W komputerze jest 6.5l/100, w rzeczywistości propanu 7.5l, pełny bak to 430km, autostradą 120km/h i po mieście w komp. pokazuje samo. W mieście jazda normalna, z tempem reszty uczestników ruchu. Skrzynia pracuje lekko z fajnym "mechanicznym" klikiem, ku mojemu zdziwieniu na postoju w środku nie ma drgań, spasowanie i kabina względem aut tej klasy sprzed lat jest na prawdę przyzwoicie wygłuszona, fotele wygodne, bez wiercenia przejechałem jednym ciągiem 400km, jedyny mały minus tragedii nie ma, ale brakuje z 0,5cm więcej pianki w podłokietniku drzwi, pewnie znajdę sposób na wpasowanie czegoś dodatkowego, żeby nie bolało w oczy. Miałem różne auta i dziele ja na 3 kategorie -1 jeżdżę nim chętnie, 2 jeżdżę jeśli muszę 3 chcę jak najszybciej nim dojechać i z niego wysiąść. Fabia to 1 :) (Skrzynia biegów)

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Hatchback Facelifting