Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Widoczność

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~pawel182
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Auto proste i tanie (przynajmniej jeśli chodzi o wykonanie). 110KM silnik w tym aucie jest dynamiczny i elastyczny. Cechuje się przy tym umiarkowanym apetytem na paliwo ale niestety zużywa tez trochę oleju. Skrzynia biegów działa dobrze a jej ze stopniowanie jest całkiem dobre: przy 3000obr/min mamy licznikowe 130km/h. Zawieszenie zupełnie nie pasuje do mocnego silnika ponieważ auto prowadzi się bardzo źle: jest miękkie, nieprzewidywalne i przechyla się mocno na zakrętach a z drugiej strony wcale nie jest jakoś szczególnie komfortowe. Wnętrze to kolejna wada tego samochodu. W całości wykonane z twardego nieprzyjemnego plastiku a samo spasowanie elementów daje dużo do życzenia. Wnętrze jest bardzo wąskie co przekłada się na bardzo wąski tunel środkowy. Pozycja za kierownica również mogłaby być lepsza. Uchwyty na kubki to jakieś nieporozumienie - małe i nieporęczne. Brak podłokietnika (chociaż być może można go dokupić w opcji...?). Mała ilość schowków W segmencie B jest to jedno z nielicznych kombi (nie licząc chyba Renault Clio) co sprawia że auto ma bardzo małą konkurencje. Auto zdecydowanie dla osób, mało wymagających, którym przede wszystkim zależny na dużym bagażniku.
4,5
~Mideusz
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Auto kupione we wrześniu 2016 roku. Przy wyborze rozważany był rapid, albo fabia combi, ale wybór padł na fabię, ponieważ przy moim wzroście (197cm) więcej miejsca na nogi miałem w fabii. Silnik bardzo dynamiczny z zestawieniem z 6 biegową skrzynią spisuje się bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby wystarczający. Na austostradzie przy prędkości 140-150 robi się głośno. Po przejechaniu 14k km nie odnotowano żadnych usterek technicznym. Kierownica b. łatwo się rysuje podczas wsiadania. Plastiki w kokpicie twarde(w fabii I generacji po lifcie nie były tak twarde). Zawieszenie twardsze w porównaniu od I i II generacji. Reszta opisu w poszczególnych "działach"
4,6
~goliat173
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Auto bardzo przyjemne, odczucia jak z segmentu wyżej. Żwawy silnik, oszczędny (ale wymaga umiejętnego obchodzenia się z gazem, jak większość turbo benzyn). W środku wystarczająco miejsca dla rodziny 2+1, bagażnik w kombii ogromny. Dobre wyposażenie (Style), wysoki komfort jazdy. Jedynie szkoda że w środku całe plastikowe i te plastiki są słyszalne na naszych drogach, za to -1 do oceny.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW 2014-2018
6,2
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Wszystkie wyniki z dziennika tankowań, komputer pokładowy zawyża spalanie o 0.5 do 1.0 litra. Przebieg 22000. Najniższe spalanie 4.54 to wynik z tras Szczecin-Gdańsk-Szczecin i Szczecin-Bydgoszcz-Szczecin, czyli z przejazdu drogami krajowymi. Średnia prędkość 73km/h, prędkość przelotowa 95-105km/h z tempomatem, w terenie zabudowanym 55-60km/h. Spalanie 6.29 to średnia z tankowań, spalanie 8.9 to wynik jazdy po mieście w zimie, na krótkich odcinkach i w porannych korkach. Ostatnia trasa Szczecin-Berlin-Szczecin, 4 dorosłe osoby + bagaże, spalanie 7.02, prędkość na autostradzie 120-140km/h z tempomatem. Po mieście jeżdżę dynamicznie, często na wysokich obrotach, ale zdarzają się dni jazdy w tempie kółka różańcowego. Według mnie auto jak na pojemność silnika, wielkość i masę spala niewiele paliwa, ale są samochody które przy podobnej pojemności spalają mniejsze ilości paliwa, np Honda i Suzuki. Całość podsumuję tak: auto pali dokładnie tyle ile mu wleję paliwa, nie chce spalać ani kropli mniej, ani więcej. Sława!
8,5
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Większość raportów spalania dla fabii kombi z silnikiem 1.2 tsi 110 KM można włożyć między bajki. Auto owszem mało pali jak się muska pedał gazu , przyspiesza jak 2 cylindrowym czinkłeczento i nie przekracza 110 k/h. A więc przy takim stylu jazdy nie potrzebne jest przepłacanie za TSI, w zupełności wystarczy 1.0 mpi Ale jak się trochę dynamiczniej pojedzie w mieście albo przyciśnie na autostradzie do 160 k/h to wypije jak nic spokojnie 12 litrów. U mnie średnie spalanie miasto -trasa to 9-10 litrów.
5,5
Skoda Fabia III
Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Od miesiąca jestem w posiadaniu tego autka, przejechałem nim 2000km. Po kilku dniach udałem się w trasę ok 250km (90% autostrada). W jedną stronę jechałem z prędkością 110km/h spalanie wyszło 5,3, w drodze powrotnej 150km/h i spalanie wyszło na poziomie 7,0l. Teraz komputer mi pokazuje spalanie długookresowe 5,7 (mam 20km do pracy) jazda bez szaleństw bo przez wioski jadę więc 60 ustawiam na tempomat. Silnik godny polecenia, dobre przyśpieszenie, szybki i oszczędny. Na baku przejechałem 720km :).

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi