Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Całokształt - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Tomek
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Autko spełnia moje oczekiwania. Kupiłem samochód typowo na dojazdy do pracy. Pracuje jako kierowca ciężarówki w Niemczech, więc jestem przyzwyczajony do długich tras. Ludzie narzekaja na brak wygody, mi jednak odpowiada i uważam że długa jazda nie jest uciążliwa. Do pracy mam około 1000km, róbie to na strzała, z postojami tylko na toaletę. Samochód spełnia moje oczekiwania. Jest w miarę nowy i z niskim przebiegiem za nieduże pieniądze. Ponadto, jeśli ktoś ma pojęcie o jeździe potrafi bardo mało spalić. Gdy kręcę się koło domu to spalanie wynosi około 3.8-4.2 litra, na autostradzie przy 120km/h (jest to moja prędkość, gdyż raz nie ma co nadwyrężać silnika 1.4, a dwa nie pracuje żeby mandaty pracic i stracić prawko co jest moim źródłem dochodów (taka informacja dla tych których śmieszy moja prędkość)) autko Pali wtedy około 4.5-4.7 litra, zależy od pogody i od tego jak posługujemy się pedałem gazu i dobieraniem biegów
4,6
~Dawciok
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Autko z myślą o żonie, ale częstro jak mam do zrobienia trasę to sam chętnie biorę fabiczke. Ostatni przegląd wykrył pocenie się uszczelki pod głowicą i zalecił obserowanie( autko było na gwarancji i pewnie dlatego nie zalecali wymiany, zlecą przy następnym pogwarancyjnym serwisiena 100% i będę musiał bulić). Autko w prawie pełnym wyposażeniu z 7DSG jeździ świetnie i mało pali. Moje prędkości na autobanach to powyżej 150km/h i to jest prawdopodobny powód tej uszczelki, ale wolniej się nie chce jeżdzić.
3,7
~Woki
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Żona jak go zobaczyła to powiedziała że to samochód z przed 2000r. i że nie chce nim jeździć i prosi z powrotem swoje 20letnie clio 1.4 16v , bo było ładniejsze i bardziej komfortowe, hmm no było.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi