Szukaj

Informacje o Skoda Kamiq 1.0 TSI 110KM 81kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Skoda Kamiq to to mierzący 4,24 m długoścprzedstawiciel miejskich crossoverów segmentu B. Nowy samochód czeskiego producenta został zbudowany w oparciu o platformę MQB.

Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Ergonomia

Wybrane oceny

4,7
~Konrad
Crossover 1.0 TSI 110KM 81kW
Skoda Kamiq
Fajny mały samochodzik. Wybieraliśmy pomiędzy Renault Captur, Kią Sonic a Skodą. Wybór padł na Skodę ponieważ, jest najwygodniejsza, najcichsza, najprzestronniejsza, najbardziej komfortowa. Tylko skoda jest samochodem, którym mogą podróżować 4 osoby. Kia de facto jest samochodem dwu osobowym, ponieważ na tylną kanapę nie wsiądzie nikt kto ma nogi. Kąt oparcia tylnej kanapy w Renault można porównać tylko z "kanapą" w Fiacie 126p. Ilość miejsca z przody w Skodzie też bije resztę na głowę, zwłaszcza jeżeli chodzi o szerokość kabiny. Trochę się obawiałem że 110KM może być za mało, ale teraz uważam że do tego autka to optymalny wybór. Skoda jest bardzo lekka, nie ma problemu z wyprzedzaniem a prędkości "nieco" ;) większe niż autostradowe nie męczą Kamyka :) Przyspiesza "bez proszenia". Teraz wady. System info rozrywki to porażka, telefon łączy się z nim 2 razy na 10 prób. Na szczęście i tak z tego nie korzystam. System START - STOP. Ten urzędas, który wymyślił konieczność montowania tego g...na w samochodach powinien być poddany długim i bolesnym torturom ;) Zdarza się że system ten wyłączy silnik ale go nie uruchomi, trzeba to zrobić samemu, a stoimy na światłach. Na szczęście Kamyk ma wielki "guzior" do dezaktywacji tego djabelstwa, co nie w każdym samochodzie jest oczywiste. Przebieg 5000 ale system nie pozwala wybrać więcej niż 1000 km.
Skoda Kamiq