Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq SUV Facelifting

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwiÄ™ksi optymiÅ›ci. A już pomijajÄ…c same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować siÄ™ w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz

Skoda Kodiaq SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 12,2 m
Promień skrętu 6,1 m
Długość 4699 mm
Szerokość 1882 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2087 mm
Wysokość 1681 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1685 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Rozstaw kół - przód 1580 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 898 mm
Zwis tylny 1011 mm
Prześwit 199 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1059 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1015 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2065 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 835 l
KÄ…t natarcia 19,1 stopnie
KÄ…t rampowy 19,7 stopnie
Kąt zejścia 16,4 stopnie
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Całokształt - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Skoda Kodiaq
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto użytkuję od 1,5 roku, jako 7-miejscowego mini-vana/suv'a. W tej chwili przez unię jak ktoś chce kupić auto 7+, to zostaje mu dacia a skoda jest chyba druga w kolejce pod względem ceny. Jeśli chodzi o pakowność, to ciężko znaleźć konkurencję. Mam wersję podstawową plus jakiś tam pakiet z czujnikami cofania i kamerą... no i domuwiłem 3-ci rząd siedzeń. Właściwie jest tam wszystko co potrzeba (wskaźniki jeszcze analogowe, w środku komputer - mógłby pokazywać więcej informacji na raz), klimatyzacja 2-strefowa, czujniki przód/tył (dopłata), kamera (dopłata). W aucie można komfortowo przewieźć nawet 6 dużych dorosłych osób i każdy ma miejsce na nogi. W 3-cim rzędzie podłoga trochę wyżej, więc uda nie są podparte, ale drugi rząd jest tak regulowany (przód/tył i pochylenie oparcia), że każdy (we wszystkich 3 rzędach) miał sporo miejsca na nogi. Bagażnik olbrzym. Jeśli chodzi o wady: - komputer na środku mógłby pokazywać więcej informacji jednocześnie (mam wersję podstawową) - raz się zawiesiła kamera cofania - powolne przełączanie się DSG przód/tył - np. przy zawracaniu - duże spalanie z jazdą DSG na 1 i 2 biegu (w korku bardziej się opłaca jechać na trybie sport albo manual) - android auto działa mi tylko po kablu, porty USB-C w środkowej konsoli zrobione tak, że do pen drive, żeby mieć go wpiętego cały czas to musisz kupić przejściówkę 90-stopni, bo się nie domyka - drogie dodatki, myśmy dokupili na allegro za ułamek kwoty rolety na okna i pakiet komfortowy sen do zagłówków - brak fabrycznych dywaników do 3-go rzędu - asystent pasa ruchu (przy tych 17,5 tys km włączył mi się kilka razy nie wiadomo czemu akurat wtedy i wyje jak diabli) - jakoś po 1,5 roku ten keyless mnie nie przekonuje - zdecydowanie wolałbym zwykły kluczyk Zalety: - pakowność auta - miejsca na nogi jak w 7-osobowym vanie - ustawność foteli (właściwie wszysko się reguluje z wyj. 3-go rzędu) - bardzo poprawona sprawność klimatyzacji (w por. do octavii tour 2012) - nawet przy rozłożonym 3-cim rzędzie spory bagażnik, zmieszczą się spore zakupy - NIESAMOWITY KOMFORT, zwłaszcza w trasie, czy to autostrada czy droga krajowa, nawet tylne oparcia regulowane, dzieciaki z harcerstwa odbierane po sąsiedzku okrzyknęły kodiaqa mianem auta luksusowego - ogólne spalanie, średnia to 7,07 po roku czasu i 10,5tys km, i 6,9 po 1,5 roku i 17,5tys km (auto codziennie wodzi dzieci do i z przedszkola/szkoły i w mieście potrafi łyknąć 10l/100km, ale raz wyjedziesz za miasto, np. do teściów 70km w 1 stronę i już spalanie mocno spada (dokładne wyniki na końcu) - dynamika - 1,5 tsi naprawdę daje radę, fakt, że nie ścigam się tym autem, ale na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem (w weekend wyprzedzanie m. pajero pod górę zajęło kilka sekund) - bardzo małe opory silnika 1,5 (w spokojnej trasie zaleta, w alpach wada, przy zjeździe z góry trzeba wrzucać manual 1 albo 2). Silnik też nie bierze oleju. - bardzo dobre światła (z tyłu ładnie się zapalają i gasną a z przodu skuteczne, dobrze oświetlają drogę) - cisza w środku nawet przy dużych prędkościach - haczyki i takie ograniczniki na rzepy w bagażniku - full-size koło zapasowe - fizyczne, proste, intuicyjne przyciski do klimy! i pod ręką. - masa opcji konfiguracyjnych nawet w podstawowej wersji. Inne (ni to plusy ni minusy): - pakiet mySkoda na rok za darmo (fajna sprawa, np. z pomiarem tego spalania) - skoda może działać jako hot spot WiFi, ale ceny są z kosmosu, rząd wielkości większe niż u tanich operatorów kom. I JESZCZE OPONY: Ja zaraz po kupnie zmieniłem na całoroczne Dębice Navigator 3, świetnie się sprawdziły w: - lecie 2022 (wyjazd do Włoch) - zimie 2022/2023 (gołoledź, a potem olbrzymi śnieg, po którym włóczyłem podwoziem i auto z napędem tylko na przód jechało) - lato 2023 (chorwacja - uniknęliśmy wypadku jak nam facet traktorem wyjechał) Na koniec wyniki spalania po roku czasu, po 10,5tys km (zebrane online). Spalanie kilka razy sprawdziłem od tankowania do tankowania i zgadza się z komputerem. SPALANIE KILOMETRY 7.07 całkowite 6.04 50 6.28 25 6.71 10 8.00 10-50 8.17 10-25 8.33 5-25 8.75 0-25 9.63 0-10 10.64 0-5 12.85 0-2 16.58 0-1
5,0
~edwaand
Skoda Kodiaq
SUV Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
przed zakupem kodiaqa rozważałem auta premium bmw x5- z tym samym wyposażeniem prawie 500 tys, ( tu 240 tys z webasto), volvo XC90 - tu cena niższa ale rozczarowanie głośnością kabiny, słabym trzymaniem się na zakrętach , Rav4 i tiguan allspace - oba fatalnie wyciszone już przy jeździe powyżej 100 km/h , niższa jakość wykończenie i niższy komfort niż w Kodiaqu LK . Nissan x-trial cena porównywalna ale sorry eco power na autostradzie już przy 120 km/h pali 12 litrów - jakie więc eco jaka ekologia?. Zakupiłem ostatecznie wersję LK i po faceliftingu , gdzie producent zapewniał ,że usunął wszystkie problemu z modelu sprzed..., dodatkowo z webasto i opcje z super fotelami ergo z wydłużanym siedziskiem i masażem - nieduża dopłata przy tej wersji i ma sens . Auto :świetny komfort ( z tymi fotelami) , rewelacyjne nagłośnienie canton , rewelacyjnie pracujące funkcje wspomagania kierowcy i jazdy - auto jeździ prawie autonomicznie , dzięki temu niewielkie zmęczenie na długich trasach i duże bezpieczeństwo jazdy . Bardzo dobrze współpracujący bezprzewodowo android auto i apple car z bardzo dobrą jakością dżwięku . Nie rozumiem osób, które kupiły model kodiaqa z silnikiem 1.5 litrowym i dziwią się , że nie daje rady. Ciężki SUV - jeżeli ma być świetna dynamika , bezpieczeństwo wyprzedzania i niskie spalania to zostaje diesel co najmniej 2 litrowy i uważam ,że ten 200 KM jest zupełnie wystarczający ( wersję bi-turbo wycofano z powodu norm unijnych ) . Polecam też automatyczne reflektory przednie LED , bardzo dobrze oświetlają i wycinają bez opóźnień
4,9
~Paweł P.
Skoda Kodiaq
SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Fantastyczne auto rodzinne, ciężko znaleźć istotne uchybienia. Głośność w kabinie przy wyższych prędkościach istnieje tylko w wersjach wyposażenia bez dodatkowo wyciszonych szyb. Koszt takiego wyciszenia to 600 zł przy konfiguracji nowego auta, dlatego takie configi praktycznie nie występują. Spalanie zależy od nogi. Średnie spalanie w jeździe podmiejskiej - ok. 7,5 l. Na autostradzie przy 150 km/h wciąga około 9,5 l przy obładowanym aucie rodzina 2+2. Zawieszenie DSG to majstersztyk, w comfort jedziemy pływającym krążownikiem szos, a przy sporcie spokojnie można pocisnąć na zakrętach. Zdecydowanie kupiłbym auto drugi raz.

Usterki Skoda Kodiaq

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Skoda Kodiaq SUV Facelifting