Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~Marcin St
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Samochód na pierwszy rzućmy oka jest naprawdę fajny. Ale nie lata produkcji 2007-2012 z silnikiem 1.8 tsi. Naprawdę po 5 latach mogę dużo powiedzieć. Złom pali jak smok. Dwa olej jeździmy z bańka 5 litrów. Jak mógł Vw opracować taki silnik. Wszyscy moi znajomi co mają te silniki nieważne czy audi czy skoda każdy jeden dolewa oleju i na dodatek inne usterki. Najbardziej śmieszą mnie hadlarzyki którzy niejeżdżą tym samochodem i w każdym ogłoszeniu poszą nieberze oleju :). Niech wypiszą na to papier :).
2,5
~mi
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Co tu dużo mówić kupa nie samochód, najgorsze auto jakie miałem. Silniki TSI to wstyd że coś takiego sprzedają. Najpierw zaczęło się od brania oleju przez wadliwe pierścienie, remont kapitalny i kosztowny części drogie w cenie audi jak na czeski samochód dla szaraków to przesada. Łańcuch rozrządu ciągle ulegał rozciąganiu. Silnik skończył swój żywot na zatarciu, przyczyna nie do końca znana ponieważ po remontach oleju już tyle nie brał, prawdopodobnie wypadła jakaś siatka o czym się dowiedziałem że to dość pospolite i normalne w tych silnikach. Także się dowiedziałem że tych głowic się nie naprawia bo są jakieś tuleje aluminiowe. Rozwiązanie to zakup głowicy ale ni ma się do końca pewności czy przyczyną zatarcia nie był dół a więc lepiej kupić cały silnik. Spalanie i dynamika to też są jakieś bujdy. Auto w mieście najmniej 9L a 11L to jest standard. W trasie najmniej to od 8L. Dynamika dopiero zaczyna się od 4 tyś obrotów, poniżej tych obrotów auta ze 100 konnymi silnikami lepiej ciągną. Jedyny plus to układ jezdny dobre i komfortowe zawieszenie. To jest moje ostatnie auto z koncernu VW nigdy więcej. Za równowartość auta plus środków włożonych w naprawy spokojnie kupiłbym bym auto o 5 lat młodsze z tego samego segmentu. Odradzam wszystkim silniki z gamy TSI i chociaż wmawiają, że nowe są pozbawione tych wad to już można znaleźć na forum skody problemy z nadmiernym zużywaniem oleju.
4,8
~Bartek
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Jestem pod ogromnym wrażeniem tego auta, szukałem samochodu rodzinnego i przede wszystkim praktycznego. Nie była priorytetem sportowa sylwetka, czy mega szybki silnik. Potrzebowaliśmy większego auta, bo rodzina się powiększyła, wiadomo bezpieczny i wygodny dla dwójki pociech. Octavia nie dość, że spełniła te wymagania to dodatkowo naprawdę bardzo zaskoczyła dynamicznym silnikiem, zwinna, szybka, jest czym jechać, można poszaleć na trasie. Naprawdę jestem mega zadowolony z wyboru. Z czystym sumieniem polecam każdemu, na pewno nie zawiedzie.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW 2007-2012
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Silnik powered by GOODHOPE Pleszew. Troszkę popija olej ale w normie. Na hamowni wykazał bonus 20 KM. Po wirusie produkuje 218 KM i 324 Nm. Zaskakuje elastycznością i przyspieszeniem do 100 km/h w około 7 sek, a prędkość maksymalna mierzona GPS to 240 km/h (wskazówka dawno oparta o ogranicznik). Spalanie przy normalnej jeździe nie wykazało wzrostu. Podłączenie komputera pozwala włączyć kilka przydatnych funkcji, za które trzeba słono płacić u dealera, np. doświetlanie zakrętów, follow home/leaving home.Jednak najciekawszą opcją jest programowe uruchomienie systemu XDS, czyli elektronicznej szpery. Poprawia ona znacznie komfort pokonywania ciasnych zakrętów zmieniając charakterystykę auta z podsterownej na nadsterowną, co czyni auto wiele łatwiejsze w kontroli. Na testowanych zakrętach prędkość przejazdu zwiększyła się o dobre 20-22 km/h. Przy przebiegu 30 tys. km wymiana sprężarki i chłodnicy klimy. Dodatkowo jakiejś uszczelki pod czujnikiem rozrządu. Pozdrawiam tunera GOODHOPE Tuning z Pleszewa
7,6
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Silnik seryjnie po zbadaniu na hamowni ujawnił extra dodatek w postaci 20 koni. Czyli ze 160 zrobiło się 180 a moment okazał się większy o 18 Nm. Po modyfikacji komputera ostateczne parametry to 218 KM i 324 Nm. Rakieta!! Piszę o tym w świetle raportu ze spalania, które utrzymuje się nadal na bardzo zadowalającym poziomie. Średnia z ostatnich ponad 3000 km to 8.3 l/100km ( 70 % miasto). Oczywiście da się to tylko osiągnąć jazdą na niskich obrotach (1500 -2200), które jednak silnik ten lubi. A kiedy trzeba szybciej...to zaczyna się zabawa, nawet w tempie 6,8 s do 100 km/h (mierzone Gtechem). Pozdrawiam zakład tuningu z miejscowości Dobra Nadzieja obok Pleszewa.
6,8
Skoda Octavia II
Hatchback 1.8 TSI 160KM 118kW
Autko w 99% tankuję na stacjach sieci Shell lejąc zgodnie z zaleceniami producenta Pb95. Jestem pozytywnie zaskoczony poziomem spalania posiadanej benzynowej jednostki napędowej. Może kilka suchych faktów zobrazuje jak dobrze sprawuje się silnik 1.8 TSI w trasie jak i po mieście. Trasa Kraków - Pobierowo (koło Kamienia Pomorskiego) 738km - spalanie 6,2, a w drodze powrotnej na tej samej trasie 6,4. Ostatnio padł rekord trasy na odcinku Szczawnica - Kraków, kiedy to samochód spalił 5,2 litra benzyny !!! Po mieście na krótkim odcinku do 10km wynik pomiędzy 9,5 - 10 litrów jest niestety czymś normalnym, ale powyżej spokojnie można zejść do 9 litrów przy spokojnej jeździe. Wiadomo, że autko z doładowanym silnikiem daje dużą frajdę z jazdy, więc jak ktoś będzie chciał udowodnić wyższość Skody nad innymi markami, musi się liczyć ze spalaniem 12 litrów i więcej na 100 km, ale to już zależy od techniki i tonażu stopy :)

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback