Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI 184KM 135kW od 2015

Lata produkcji: 2015 - 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. W porównaniu do swoich poprzedników, Octavia zwiększyła swoje rozmiary, przez, co, biorąc też pod uwagę debiut kompaktowego modelu Rapid, naturalnie przesuwa ją bliżej klasy średniej (segment D). Model został zbudowany na nowej platformie podłogowej VW Group MQB, którą tradycyjnie dzieli z VW Golfem, a także m.in. z Audi A3 i Seatem Leonem. Projektantem Octavii III był Jozef Kaban, odpowiedzialny wcześniej m.in. za stylistykę Bugatti Veyrona.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 61
tablica wskaźników
dodał: ~zdzichuC, 4 lata temu
włączając zapłon wskaźniki działają dobrze,tj obrotomierz,prędkościomierz,wskaźnik temp,wskaźnik paliwa. po chwili wszystkie jednocześnie opadają,bywa że ponownie działają normalnie, dzieje się to jadąc także po równej drodze
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
dodał: ~Urszula, ponad rok temu
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem w układzie napędowym
dodał: adam, 5 lat temu
Witam wszystkich i proszę o poradę, mam od pół roku problem z napędem w octavi 2.0 benzyna; auto wyraźnie drży podczas przyśpieszania, przy bardzo powolnej jeździe delikatnie buja(nierównomiernie), silnik hula, zawieszenie ok., opony wyważone, amortyzacja, zbieżność ok. przy prędkości powyżej 130 km/h bardzo wyraźnie telepie całą budą, a trasa do pokonania spora, na diagnostyce po podniesieniu samochodu włączyłem 1 ruszam i buja autem, co to może być

Dane techniczne Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI 184KM 135kW od 2015

Podstawowe parametry Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI 184KM 135kW
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI 184KM 135kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6

Autorentgen Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 53

Skrzynia biegów.

dodał: ~Zibo, 8 lat temu
Przy zmianie biegów przeważnie na wyższy i najczęściej jest to bieg 3, ale zdarza się 4 i 5 dźwignia dochodzi do pewnego momentu i dalej trzeba mocno popchnąć lub cofnąć i jeszcze raz w przeciwnym wypadku jest zgrzyt. Niestety nie mogę wyczuć od czego to zależy, że raz wchodzi leciutko, a drugi raz tak ciężko. Jestem ciekaw czy u innych też tak się dzieje bo znajomy z moto-sklepu mówił, że to częsty przypadek.

Zamek w drzwiach kierowcy.

dodał: ~pp, 7 lat temu
Można zatrzasnąć kluczyki w samochodzie ze względu na autoalarm i centralny zamek. Zamek nie daje informacji do alarmu, że drzwi zostały otwarte i automatycznie zamyka samochód (jeżeli samochód nie został uruchomiony) w ciągu 15 sek. Biada jeżeli kluczyki zostały w samochodzie bez opieki :/ Dodatkowo po otwarciu drzwi nie włącza się podświetlenie wnętrza. Nie działa też lampka w drzwiach.

Awarie skrzyni biegów.

dodał: ~bartyo, 8 lat temu
Po 20000 km uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni. Doszło do zatarcia się sworznia kół satelitów w miejscu współpracy z kołami satelitów i w następstwie tego do ścięcia tulejki rozprężnej. Zdaniem Producenta, to tego typu usterek, dochodzi w sytuacji kiedy samochód był eksploatowany w specyficzny sposób, czyli przez nie odpowiadający standardowi charakter użytkowania pojazdu. (??!!??) Po co gwarancja? Koszt naprawy 8500 zł. Na szczęście moje ASO sie postarało i zapłaciłem tylko za robociznę.

Publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Skoda Octavia III Liftback