Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Dane techniczne Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW od 2015

Produkowany od 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny

Oceny Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW od 2015

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~pe_ce
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Samochód generalnie bardzo dobry. Użytkowałem poprzednią generację 7 lat. Przejechałem 170 000 i samochód generalnie sprawował się bardzo dobrze. 3 kupiłem świadomie. Miałem ochotę zmienić na benzynkę 220 koni, ale trochę się przestraszyłem kosztów. Samochód rozczarował mnie w kwestii hałasu. Niestety jest słabo wyciszony. Wyposażenie, wygląd, komfort, materiały są na niezłym poziomie. Niektóre parametry śmiało mogą konkurować z premium, ale hałas niestety. Autostrada 140-150 mocno szumią lusterka.
4,7
~Michał
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Witam. Autko użytkuje prywatnie. Opiszę doświadczenie po dwóch miesiącach użytkowania Poprzedni model jakim jeździłem to Octavia III 1.6 tdi. Generalnie samochód udany, można rzec octavia + 20%. Każdy kto kiedykolwiek jeździł skodą odnajdzie się bez problemu. W porównaniu do poprzednika na plus - wyciszenie, dynamika i komfort jazdy. Niektórzy piszą, że jest głośno, fakt zamówiłem akustyczne szyby ale nie mogę potwierdzić innych opinii .Uważam , że jest cicho. Jeśli chodzi o przestrzeń to jest ok, jednak z porównaniu do Octavii III - szoku nie zaznałem. Zabieram gwiazdkę za zawieszenie, ale o tym później. Super sprawa zestaw audio Canton. Polecam
4,7
~Robert P
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Poprzednio jezdzilem Audi A6 Kombi z 2007, wiec zamawiajac auto bylem troche sceptyczny, ale mysle nic auto w lising na 18 miesiecy sprobojemy. Auto swietne, wiecej miejsca niz w A6 to napewno. Silnik dynamiczny, przez 29tys km nie musialem dolewac nawet kropli oleju. Potezny bagazni. Jedyna wady jakie znalazlem (kazde auto jakies ma) to: Automatyczna skrzynia biegow dla mojej zony ok ja jezdzilem tylko na trybie sport na standardowym trybie troche zamula. Druga sprawa to zawieszenie adaptacyjne jezdzilem tez na ustawieniach sport poniewaz na innych wedlug mnie za bardzo buja autem. Ostatnia rzecz do ktorej moge sie czepic to delikatne stuki ktore bylo slychac z tylnego zawieszenia w szczegolnosci zimo poza tum samochod naprawde udany.

Raporty spalania Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW od 2015

Liczba raportów: 19
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW od 2015
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Przejechane 11000km. Pierwsze 1500 km to czyste szaleństwo ze zużyciem żarło 9-11L/100km i do tego AdBlue znikał 2-3x szybciej niż komputer przewidywał na początku, a jeździłem ostrożnie jak na dotar**** Po 1,5k km spalanie zeszło do średniego 8 ale nadal dalekie od deklaracji producenta. Po kilku tysiącach km przestałem się nad tym zastanawiać i teraz przy 11000 km średnia się ustabilizowała na 6,8 L/100 km. 60% trasa (często autostrada) 40% wokół komina. Co ciekawe w trybie ECO spala o 0,5 L/100km mniej od pozostałych trybów - jazda autostradowa na tempomacie.
7,4
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Superb kombi pali średnio w okolicach 7 (jazda mieszana). Powyżej 160km/h podchodzi do 8. Na drogach krajowych przy dłuższej trasie i jeździe 90~120km/h schodzi do 6. Przy jeździe w miarę przepisowej (90-100km/h) poniżej 6. Przebieg 4800km.
6,7
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Po 18 000 km moge napisać tak: w dużym mieście mamy spalanie pomiędzy 7,8 a 8,5. Na trasie krajowej plus przepisowa jazda ekspresówką 7,5. Autostrada przeważnie 8 - 8,3. Fakt lubię pogonić ale w porównaniu do superba 2 mamy 1 do 1,5 litra większe spalanie.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 4
Przegrzane tarcze
  • Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 10 tys. km
Witam. Samochod kupiony w grudniu 2017 roku. Po 4 miesiącach i 4 tyś km zgłoszenie problemu z tylnymi tarczami nie równe zużywanie sie powierzchni. Diagnoza serwisu wszystko ok !!! Ostatnia wizyta w serwisie 03.09.2018. Auto ma 9 miesięcy i przebieg 10700. Tarcze wyglądają zle. Diagnoza serwisu rysy powstały w wyniku zanieczyszczenia miedzy klockiem a tarcza. Tarcze uległy przegrzaniu i nie podlegaja wymianie gwarancyjnej moge wymienic na swoj koszt za jedyne ok 1700 zł. Na pytanie w jaki sposób przegrzały sie tarcze usłyszalem ze za szybko jeżdżę i za mocno hamuje. Masakra !!!!!
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Rowkowanie tylnych tarcz hamulcowych
  • Skoda Superb III Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po dwóch latach tylne tarcze są tak porysowane, że czuć bicie przy hamowaniu. Wymienilem na nowe. Kierownik serwisu w Poznaniu stwierdził ze za slabo hamuję. Wymieniłem na nowe. Po 5000 km robi się to samo. Tym razem stwierdzono, że problemem jest szkliwienie się klocków. Objaw znany przez producenta.
trzaski/wibracje w oklolicy schowka na okulary pod sufitem
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TSI 272KM 200kW od 2018
  • wnętrze
  • 3 tys. km
podczas jazdy na niskich obrotach około 1.2-1.5 tyś. obr./ min. pojawiają się wibracje powodujące denerwujące trzaski w schowku na okulary. Przyczyna - jeden z przewodów (oświetlenia lub systemu SOS) został źle zamocowany.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Superb III Kombi