Szukaj

Zużycie paliwa Hyundai Kona – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Hyundai Kona

270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
6,4
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 CRDi 136KM 100kW
Test wykonany na trasie Katowice- Łódź - Kielce - Katowice. Auto jest nowe (tydzień temu odebrane) więc nie jeżdżę na razie zbyt dynamicznie. Na trasie 120km/h miejscami 130 maksymalnie. W tym sporo w korkach na Gierkówce oraz jakieś 100km po Łodzi. Poza tym raczej spokojna jazda. Jak będzie dalej trudno wyczuć. Czas pokaże. Na razie prowadzenie i ogólne zadowolenie na poziomie bardzo wysokim. Systemy bezpieczeństwa pięknie działają. Napędu 4x4 jeszcze nie było okazji wypróbować w pełni. Napęd typu 4WD. Nie wiem czemu nie ma takiej opcji wyboru przy dodawaniu raportu.
8,0
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 T-GDI 198KM 146kW
Auto nowe, przejechane około 1tys km. do oszczędnych nie należy, aczkolwiek 198km musi coś tej benzyny wypić. miasto, korki, ciągłe ruszanie i hamowanie - 10 a nawet 11l; spokojna emerycka jazda to nawet 6.5l. Aktualnie auto na dotarciu wiec jeżdżę bardzo przepisowo: średnia to 7,5. Co do samej jazdy - czuć brak wielowahacza z tyłu, a ciągłe pikanie asystentów zniechęca do czegokolwiek...
8,9
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Po 65tys km komputer pokazuje 9.3 średnie spalanie. Daje dużą frajdę z jazdy, nie zastanawiam się nad trakcją przy ruszaniu czy włączaniu się do ruchu, napęd 4wd-dct i 170 koni (w mojej wersji) robi robotę. W trybie sport spalanie 11 cały czas i w zimie również. To nie jest oszczędne auto ale za miastem przy 80-90 5.7/100 wystarczy.
8,8
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
177km świetnie się tym jeździ jednak spalanie ma duże. Tempomat ustawiony na 155km spalanie 12,5l (trasa ponad 100kilometrów) .Przy 135 km/h już koło 9l. Komputer średnie spalanie przy przejechaniu 5 tyś km wykazuje 8,5l
Dziennik kosztów dla Hyundai Kona
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
10,0
Hyundai Kona I
Crossover N 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Fajne autko, dosyć dynamiczne. Zawieszenie twarde nawet w eko, w N bardzo twarde, ale przez to w zakrętach trzyma się jak szalony. Przy oszczędnej jeździe na eko spalanie w trasie 7-8l/100km, przy agresywnej jeździe w trybie N wychodzi i 14-15. Średnio wychodzi około 9,2l/100km.
7,3
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Oczywiście można zejść niżej ale ja korzystam z trybu comfort i nie używam systemu start/ stop i używam stale klimatyzacji oraz innych odbiorników energii. Można też spalać o wiele więcej korzystając z trybu sport, wykorzystując bezustannie pełną moc. Niewielkie oszczędności daje tryb eko ale odbiera radość z jazdy więc nie polecam.
7,3
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Oczywiście można zejść niżej ale ja korzystam z trybu comfort i nie używam systemu start/ stop i używam stale klimatyzacji oraz innych odbiorników energii. Można też spalać o wiele więcej korzystając z trybu sport, wykorzystując bezustannie pełną moc. Niewielkie oszczędności daje tryb eko ale odbiera radość z jazdy więc nie polecam.
7,3
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Oczywiście można zejść niżej ale ja korzystam z trybu comfort i nie używam systemu start/ stop i używam stale klimatyzacji oraz innych odbiorników energii. Można też spalać o wiele więcej korzystając z trybu sport, wykorzystując bezustannie pełną moc. Niewielkie oszczędności daje tryb eko ale odbiera radość z jazdy więc nie polecam.
Hyundai Kona