Szukaj

Informacje o Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta generacja Subaru Forestera pojawiła się na rynku w 2013 r. Stylistycznie model ten ponownie został znacząco odmieniony. Jego rozmiary także uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Tak jak poprzednie generacje, Forester IV powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Impreza. Niektóre techniczne rozwiązania ma również wspólne z modelem Legacy. Podobnie jak model poprzedniej generacji, Subaru Forester IV dostępny jest także w wersji z silnikiem Diesla.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 241 KM (177 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2400-3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Dawid Ś
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Mega zadowolony z zakupu, super autko. Świetnie się trzyma na zakrętach, przyspieszenie super, wygodnie się siedzi za kierownicą, w terenie w czasie wyprawy w Bieszczady też dał radę i zimą zachowuje się jka czołg na śniegu, służył do odśnieżania podjazdu i podworka:) co jest fajneto to, że pomimo gabarytów można polatac bokiem wyłączając trakcje :) w sposób jak najbardziej kontrolowany Dwa minusy,, : fotel słabo trzyma, autko sporo pali, no może 3 minusy brakuje wlotu powietrza na masce jak we wcześniejszych modelach, trochę by nabrał pazura jak na subaru przystało ale o wszystkim wiedziałem przed także widziały galy co brały.
5,0
~Fragi11
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Wybierając to auto na kartkach pamieru porównując ceny serwisów, zakupu, paliwa , jakość wykończenia itp. Człowiek zaczyna mieć dylematy. Tak nie można tego auta kupić i być przekonanym o słuszności zakupu. To auto powinniśmy kupić w dzień gdy pada deszcz , jest mokro i ślisko. Trzeba pujść wówczas na jazdę próbną a zaraz potem pójść do pseudo konkurencji wtedy poczujemy różnicę. (Ktoś na forum subaru napisał, że jeśli po jeździe FXT nie czujesz tego czegoś , tego jak ten samochód się prowadzi jakie daje poczucie bezpieczeństwa, jakie daje możliwości i tego że nie ma żadnej konkurencji w swoim segmencie szczególnie w tym przedziale cenowym to w zasadzie możesz kupić cokolwiek. ) Od siebie dodam że jeśli lepiej jeżdzi się komuś innym suvem dostępnym na rynku do kwoty 160.000 zł to po prostu nie czuje motoryzacji lub nie potrafisz jeździć samochodem. Usprawiedliwieniem dla kogoś takiego może być jedynie fakt, że wszystkimi autami na jazdach próbnych jeździł po suchym asfalcie w korku w dużym mieście, na prostej bez zakrętów a maksymalna prędkość jazdy wynosiła 50 km/h. To jedyne auto na rynku których hasła reklamowe są prawdziwe i bardzo odpowiadają odczuciom jakie nam towarzyszą w trakcie użytkowania auta, jego prowadzenia jak i w trakcie uczestniczenia w programach edukacyjnych subaru i filozofi subaru (szkoła sjs, system kreatronik, akcja siemanko, plejady, subariady itp.) a mianowicie – confidence in montion (zawsze to uczucie mi towarzyszy a im jest gorsza pogoda tym bardziej to odczuwam, a w zasadzie to pomimo gorszej pogody nic się nie dzieje bo auto jedzie tak jak bybyła dobra pogoda.) Think, feel, drive , oraz Love what makes subaru subaru. To co daje nam to auto w zamian , bezpieczeństwo czynne/bierne odczuwane w każdej chwili, łatwość prowadzenia, płynność, trzymanie się drogi, łatwość i szybkość wyprzedzania, możliwość wiechania praktycznie wszędzie gdzie tylko chcemy bez obawy uszkodzenia auta i utknięcia w połowie podjazdu jest rzeczą bezcenną i wybacza wszystko inne. Ten samochód daje ciągłe poczucie bezpieczęństwa w każdych warunkach , trudno to opisać słowami . Kiedyś jeszcze gdy nie miałem Subaru zapytałem na stacji posiadacza subaru forestera xt jak samochód się spisuje - on odpowiedział to nie jest samochód to jest subaru ;) Dziś wiem co przez to rozumiał ☺ Jadęc 120 w deszcz na łuku widząć innych uzytkowników ruchu jadących z podobna predkością w przednionapedowkach. Wydaje mi się że są ryzykantami ;) Świetny mocny silnik , super automatyczna skrzynia, rewelacyjny napęd, rewelacyjne zawieszenie, rewelacyjna widoczność, wspaniałe doświetlenie wnętrza(okno dachowe), prześwit 220 mm, wygodne wsiadanie i wysiadanie, ustawny bagażnik, dużo miejsca na tylnej kanapie. Przyćmiewają fakt, że fotele są zbyt krótkie brak jest podparcia lędźwiowego, wykończenie wnętrza konkurencji na pierwszy rzut oka może wydać się bardziej atrakcyjne, skóra na kierownicy nie jest najwyższej jakości (już ją obszyłem inną skórą;)) , silnik długo łapie temperaturę aby czerpać pełną przyjemność z jazdy trzeba trzeba poczekać aż się rozgrzeje olej do min 40stopni., poniżej tej temperatury samochód jest nieco inny mniej komfortowy (wydaje się, że prosi nas aby jeszcze go nie cisnąć). W tradycyjnych kompaktach nie doświadczałem takich odczuć na zimnym silniku. Samochód jest nieco nadsterowny, układ kierowniczy mógłby być jak dla mnie troszkę bardziej bezpośredni, za dużo przycisków na kierownicy część z nich nie potrzebna, bluethooth mógłby być lepszy czasem rozłącza się. system multimedialny nie tak intuicyjny jak w vw group ale daje radę.
4,4
~Piotrek
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Auto o bardzo dobrych właściwościach jezdnych, dużej przestrzeni dla pasażerów i akceptowalnym poziomie spalania. Nie jest to pewnie auto klasy premium ale mogę powiedzieć, że z pewnością ma charakter.
Średnie spalanie dla Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW 2016-2018
10,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Subaru Forester XT 2016r Pali mniej więcej tyle ile deklaruje producent. Ten wynik jest osiągalny w trybie S/I - inteligent przy płynnej jeździe w trasie około 100-130km/h bez większych nacisków na pedał gazu ale z wyprzedzaniem innych uczestników ruchu drogowego oraz w mieście z prędkościami przepisowymi. Natomiast jeżeli kierowca chce się pobawić trybem S i S# to spalanie sięga około 16litrow a pewnie i może więcej. Jeżeli chodzi o offroad to od 12l w górę. Pomiar spalania był robiony temperaturze pomiędzy 15C-30C dla 1000km. Aby jednak takie spalanie było możliwe należy nauczyć się operowania gazem - pedał jest bardzo wrażliwy na każde muśniecie/naciśniecie na niego wiec nie trzeba go cisnąć aby samochód żwawo jechał.
9,7
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Posiadam wersję amerykańska o mocy 250 kuców w wersji Turing (Platinium na Europę). Fantastyczne auto rodzinne dające niesamowitą frajdę z jazdy. Co do spalania: nawet w mieście (stolica) można zejść ze zużyciem poniżej 10l (kwestia jak najbardziej płynnej jazdy). Plusy: silnik i napęd, trakcja, przestronna kabina, ergonomia i wiele innych... Minusy: spora ilość twardych materiałów (choć są genialnie spasowane), fotel z minimalnie za krótkim siedziskiem i ze słabym trzymaniem bocznym, fotel pasażera z ograniczoną regulacją.
9,8
Subaru Forester IV
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Duży zapas mocy. Skrzynia nieco się zastanawia jaki bieg wrzucić przy mocniejszym depnieciu, ale silnik nadrabia z nawiązką. Spalanie - miasto i krótkie odcinki około 12l. Trasa przy tempomacie 135km/h około 8-10l zależy od kierunku wiatru i opon. Dobre i ciche opony daja komfort nawet przy 140km/h.
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting