Szukaj

Informacje o Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta małe

Swift będzie oferowany z 1-litrowym BoosterJetem, W ofercie Suzuki ma znaleźć się także motor 1,2-litrowy, który występował będzie  również w układzie tzw mild-hybryd, znamym z modelu Baleno.

 

Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 74,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Sagitt_94
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Szukałem małego, solidnego auta o niskim spalaniu. Wybór padł na używane, 5-letnie Suzuki Swift VI generacji z silnikiem 1.2 90 KM i przebiegiem 50 tys. km. Podczas jazdy próbnej wrażenia z jazdy sprawiły, że pomyślałem sobie: „auto z tektury”. Jednak po paru miesiącach użytkowania poprawiłem się i stwierdziłem: „auto z bambusa”. Bo Japończycy nawet z bambusa potrafią wyczarować arcydzieła sztuki. Tak jest w przypadku tego modelu. Jestem zachwycony. Lekkie nadwozie, energiczny silnik, niskie spalanie nawet przy dynamicznej jeździe, wygodne wnętrze, bezawaryjność i ogólna prostota konstrukcji. Dla mnie, jako solowego użytkownika idealny; liczę, że długo ze mną zostanie.
4,9
~Maniek_
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Auto zostało kupione jako nowe dla żony. Decyzja o zakupie akurat Suzuki Swifta podjęta została po przetestowaniu aut konkurencyjnych marek w tym segmencie. Pozostałe auta albo miały silniki trzy cylindrowe jak Peugeot 208 czy Citroen C 3 albo było wyjątkowo mało dynamiczne jak Clio 1.2 lub Hyundai i 20 1.2 i paliły przy tym ok 7 litrów na 100 km. Suzuki wygrało stosunkiem ceny do tego, co otrzymujemy w zamian. 3 lata gwarancji, 4 cylindry w silniku, nowoczesny wygląd z zewnątrz i wewnątrz . bogate wyposażenie m.in duży ekran dotykowy android, kamera cofania, podgrzewane fotele, kierownica skórzana, auto jest bardzo dynamiczne już w podstawie ma silnik 1.2 i 90 koni, co jest rzadko spotykane u konkurencji. Autem się bardzo miło jeździ, jest żwawe, dobrze trzyma się drogi - talki mały gokart, ma precyzyjny układ kierowniczy i przede wszystkim mało pali. W cyklu mieszanym oscyluje w granicach 4.8 litra benzyny na 100 kilometrów przy normalnej jeździe. Auto bardzo przestronne wewnątrz. Ten niepozorny maluch w środku ma bardzo dużo miejsca i 4 dorosłe osoby mogą podróżować bez większego problemu. Do prędkości 110 km/h nie słychać w kabinie żadnych odgłosów, dopiero powyżej słychać szumy powietrza i dźwięk sinika. Auto bez większego problemu osiąga prędkości 140 km/h 160 km/h a przy 100 km/h ma jedynie ok 2500 obrotów na minutę. Auto jest bardzo lekkie i ma sztywne zawieszenie, dlatego podczas jazdy po poprzecznych nierównościach z zawieszenia dochodzą pewne odgłosy tłumienia, do których trzeba się przyzwyczaić - szczególnie jak ktoś wcześniej jeździł autem wyższej klasy. Swift to naprawdę bardzo fajny samochodzik i miłe zaskoczenie. Przy wymianie opon trzeba jednak pamiętać, że w felgach umieszczone są czujniki ciśnienia opon, które mogą ulec uszkodzeniu podczas nieudolnej wymiany opony. Koszt takiego czujnika to 400 zł sztuka. Wobec czego najlepiej mieć drugi komplet kół na zimę. Auto polecam Mariusz.
4,8
~Carlos
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Chciałbym na początku zaznaczyć ze chociaż jestem samochodziarzem od ,,małego'' to właściwie auta typu miejskiego, małe, nigdy mnie nie interesowały. Na codzień użytkuję auta klasy wyższej premium, lub średniej.Tym bardziej gdy podjeliśmy z żoną decyzję o zakupie dla niej nowego samochodu było to dla mnie jak wyzwanie.Nie chciałem dla niej auta, jak większość ,,paniusiek'' by chciała typu suv. Tylko jakiegoś oryginalnego, małego, do użytkowania właściwie tylko w mieście.Przetestowałem parę modeli aut miejskich które wybrała żona i ja [ ze względów technicznych] i jakie było moje zdumienie gdy obydwoje postawiliśmy na Swifta.Przede wszystkim to auto ma ''to coś'' czego brakuje konkurencji, charakter.Nie sposób pomylić je z żadnym innym, mówi się że to japońskie mini i coś w tym jest.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift VI Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW 2017-2020
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Auto od nowości. Raport ze spalania do 2000km. Właśnie odbyłem trasę Wrocław-Krawków, Oświęcim wadowice, Bielsko Biała. Razem 750km na jednym baku. Sapalnie wyszło 5,1. Koszt tankowania 150zł. Jestem bardzo zadowolony. Ten panel multimedialny po podłączeniu auto maps od googla zdaje egzamin. Jedyne wady to przy takiej trasie brak oparcia na łokcie po prawej a i po lewej nie idzie się oprzeć. Ale jeżeli chodzi o jazdę w mieście, jest super. Ostatnim mankementem jest niski dach przez co często muszę się schylać, żeby widzieć światła. Pozatym polecam wszystkim, którzy szukają komapktowego auto w dobrej cenie, z niskim spalaniem i wyposarzonym w podstawowe gadżety. Głosniki ok. Dobrze się trzyma drogi i jak trzeba to redukcja i nawet też można pokusić się o wyprzedzanie. W tej cenie z takim wyglądem polegam. Kupującym polecam rozważyć opcję z automatyczną skrzynią biegów
4,5
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Minimalne spalanie 4,0l na trasie 100 km, zrobiłem w terenie wiejskim i pokonałem z trzema osobami na pokładzie i bagażnikiem wypełnionym drewnem. W mieście, nawet w szczycie, spalanie nie przekracza 5l. Wszystkim serdecznie polecam Swifta, bo nie wiem jak Suzuki to zrobiło
5,5
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Spalanie od 4.5 trasa drogi krajowe Miasto 500 tys krótki dystans korki 7.5
Suzuki Swift VI Hatchback