Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz

Nowy Suzuki SX4

Cena od: 84 500 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~pozdrawiam
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Suzuki SX4 II
Poddałem się modzie na hybrydy, mam do tego modelu ambiwalentne odczucia. Po miesiącu użytkowania już myslałem o sprzedaży, pomimo dużej straty na wartości. Z jednej strony auto prezentuje się dobrze, silnik do miasta wystarczający, jednak z czasem widzę bardzo dużo niedoróbek, mianowicie: archaiczne przyciski (patyczki) do obsługi zegarów, brak wygłuszenia, brak doświetlania zakrętów, fotele niewygodne, tragiczne konsola multimedialna bosch - brak połączenia can z silnikiem, nie sprawdzisz spalania, ogólnie gdyby nie kamera cofania to bym wolał wersje bez tego ustrojstwa. Jedynie czym może się odwdzięczyć to auto to bezawaryjnością, okaże się za kilka lat. Sam system miękkiej hybrydy spowodował że turbo wstaje os 2000 obrotów, także ciężko tym autem dynamicznie ruszyć. Teraz po zakupie zastanawiam się jak producent przewidział serwis paska od IGS.
4,5
~Xeem
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Suzuki SX4 II
Przyzwoite i uczciwe auto dla kogoś kto mieszka pod miastem i ostatnie metry do garażu pokonuje po nieutwardzonej drodze i górkach. Ze świecą szukać innego crossovera z realnie działającym napędem na 4 koła który ma w środku tyle miejsca dla pasażerów. Jedyne co rozczarowuje to napęd hybrydowy. Jest ok jako wspomagacz przy start-stopie (można zapomnieć o guziku wyłączającym tą funkcję) ale skoro Suzuki umieściło mechanizm wspomagający napęd w trakcie jazdy liczyłem na więcej. W skrócie mogę powiedzieć, że prąd pomaga jeżeli auto 'ciśniemy'. Tzn. albo but w podłogę, albo dusimy silnik na niskich obrotach. W tych dwóch przypadkach udało mi się zauważyć że faktycznie prąd napędza auto. Podczas normalnej jazdy nie zdarza się to prawie nigdy. Aktywny tempomat działa bardzo dobrze, ustawiony na najmniejszy odstęp radzi sobie tylko trochę gorzej od przeciętnego kierowcy. Ma jedynie paro sekundowe opóźnienie w sytuacji gdy pojazd przed nami zwolni nam drogę. Ważna obserwacja, jeżdżąc z aktywnym tempomatem (a jest to mega komfortowe) auto słabo radzi sobie pod względem 'hybrydowym'. Jakby totalnie zapominało że można odzyskiwać energię. Test na długim zjeździe pokazał, że różnica jest spora. Bez tempomatu udawało się naładować wbudowane akumulatory, Z tempomatem, prawie nic nie odzyskiwał. Dziwna sytuacja. Z tego też raczej wynika raport spalania na poziomie 7.5 litra.
4,7
~Krzysztof
S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Suzuki SX4 II
Bardzo bogate wyposażeniw w wersji podstawowej. Ekonomiczny silnik 5.8 l/100 w cyklu mieszanym. Ładnie się prezentuje i przyjemnie prowadzi. Do codziennej jazdy i na urlop idealne dla 4 osobowej rodziny. Wada jedyna co mi się nie podoba to coraz głośniejszy powyżej prędkości 120 km/h.
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting