Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara III SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Kod silnika K14C DITC z VVT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~outofspace
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Tym samochodem można zjechać z drogi. Napęd 4x4 daje radę nawet w bardziej błotnistych terenach. Zużycie paliwa jednak podane przez autocentrum można włożyć między bajki. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6.5-7.5. Mniej można zużyć nie korzystając z tempomatu i wykorzystując techniki ecodrivingu. Sam tempomat z radarem działa rewelacyjnie. Silnik jest żwawy, szczególnie w trybie sport. Sama jazda tym autem jest przyjemna i komfortowa. Wyciszenie nie należy do najlepszych ale to przecież SUV.
4,9
~Piotr
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Przesiadłem się z Grand Vitary.W pierwszych minutach testowania nowej Vitary , wiedziałem , że to auto jest dla mnie, że to jest to, czego szukam.Bardzo żywe małe auto, do codziennego użytku. Opony Continental, w które było fabrycznie wyposażone, letnie, wspaniale się sprawdziły zimową porą i nie było potrzeby inwestowania w zimowe koła. Chciałbym dodać, że do zrezygnowania z zakupu kół zimowych przyczynił się napęd ALL GRIP, który działa wyjątkowo sprawnie i przez to auto dobrze się prowadzi w każdych warunkach. Automat wyjątkowo płynny, porównywalny z automatem w Jaguarze XF, którego używam do wyjazdów na dłuższe trasy. Każdy wie, że SUV nie może służyć do szybkich podróży autostradami, bo do tego służą auta o innej aerodynamice.Kierowca , który szuka auta uniwersalnego, jest skazany na porażkę, bo takiego auta nie ma. Jesteśmy coraz bogatsi, i coraz więcej rodzin posiada więcej, niż jedno auto.W czasach siermiężnego komunizmu, ludzie byli zadowoleni z każdego auta, ale obecnie można żyć bardziej komfortowo.
3,7
~Daniel
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Prosze moderatora o przeniesienie tej opini do poprzedniej z dnia dzisiejszego(podpis Daniel) do oceny Koszty Utrzymania, bo zapomnialem napisac najwazniejszego. Otoz, kropla ktora przelala czare niezadowolenia i zadecydowala o negatywnej ocenie ponownego zakupu bylo zlikwidowanie autoryzowanego servisu suzuki w Koszalinie. Bez jakiejkolwiek informacji. Zostalem sie ze swiecaca kontrolka wymiany oleju, bo servis mialem 20 km od domu wiec wszystko bylo wyliczone. No i zaczelo sie szukanie w internecie najblizszego servisu. Teraz musze jezdzic prawie 400 km, aby wymienic olej,a poza tym to czesto wyjezdzam i niewyobrazam sobie zeby zona jezdzila tyle kilometrow na sevis czy tez naprawe gwarancyjna, bo kupujac auto wybieralem takie z obsluga na miejscu. Teraz albo Wejherowo albo "juz" Szczecin, ktory z reszta w tamtym okresie tez zostal zlikwidowany.
Średnie spalanie dla Suzuki Vitara III SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2015-2018
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Chciałbym zapytać się wszystkich piszących raporty o zużyciu paliwa,w jaki sposób obliczają zużycie paliwa.W moim aucie komputer oszukuje o równe 0,5 litra. Wielokrotnie przeliczałem zużycie paliwa podczas tankowania, i zawsze ilość zużytego paliwa na przejechane kilometry była o pół litra wyższa od wskazań komputera.Jeżeli piszący te raporty tego nie uwzględnili,to do tych raportów trzeba podwyższyć spalanie o równe 0,5 litra. Ciekawe jest to, że syn jeżdzi nowym Baleno, i również komputer zaniża mu spalanie o równe 0,5 litra. Wygląda to na wyrafinowane oszustwo producenta, bo dotyczy to akurat dwóch aut , nowych Suzuki w mojej rodzinie.Przez 10 lat jeździłem Grand Vitarą 1,9 ddis , i tam była zgodność wskazań komputera z faktycznym zużyciem. Na tej podstawie oskarżam producenta o celowe zafałszowanie zużycia, bo kierowcy nie obliczają zużycia ręcznie, a wierzą wskazaniom komputera.
6,5
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Auto prawie nowe bo nie ma jeszcze 3000 km więc spalanie jeszcze nie jest miarodajne i mam nadzieję, że trochę spadnie. Ale generalnie nie jest źle. Jadąc bardzo spokojnie w trasie po drogach krajowych spokojnie da się zejść poniżej 6 litrów, Jeżdżąc tylko w mieście (Kraków) spalanie oscyluje koło 7-7,2l - w moim odczuciu automat mocno sprzyja umiarkowanemu spalaniu bo w korku wystarczy delikatnie muskać pedał gazu by się przesuwać do przodu. Największe wahania są na autostradzie - przy jeździe dynamicznej w okolicach 130-140 km/h pali koło 8 litrów, jadąc koło 100km/h spalanie wynosi około 6,5. Generalnie spalanie w tym aucie bardzo mocno zależy od stylu jazdy (w poprzednich autach takiego rozrzutu nie doświadczyłem) - jedziesz bardzo spokojnie to zmieścisz się w 6l/100, trochę depniesz (a silnik do tego zachęca) to bez problemu zobaczysz dwucyfrowe spalanie. Sporo auto pali na pierwszych kilometrach od startu, jeśli ktoś jeździć będzie na krótkich odcinkach to spalanie może być wysokie. U mnie średnia od początku jeżdżenia wg tankowań a nie licznika wynosi 6,9l/100 - 1/3 to krajówki, 1/3 Kraków i 1/3 to autostrady. Licznik jak na razie przekłamuje od 0,1 do 0,5.
6,2
Suzuki Vitara III
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Na 42 litrach zrobiłem 703km(od zalania do zapalenia się lampki) wyszło niecałe 6l. Prędkość w trasie głównie do 90km/h klika razy 110km/h. Jazda mieszana miasto/trasa(w większej części). Klimatyzacja włączona.Nawigacja,radio plus telefon USB.

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 14
Myszkowanie auta na drodze
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • zawieszenie
  • 55 tys. km
Witam Mam Vitarke od 2015 r auto od roku zaczęło dziwnie zachowywać się na drodze, a dokładnie na nierównościach drogi ( zapadnięte studienki). Po najechaniu na zapadnięta studzienkę tylnia osią, auto jak być traciło stabilnosc-uczucie jak by tylnia oś się ślizgała, zsuwała takie uczucie daje. Jak zima jest błoto pośniegowe, lekki lód to auto myszkuje na drodze, tył auta jak by tracił stabilność i lata na boki i to dzieje się przy prędkości powyzej 50km/h, przy zmienejszeniu prędkości jest oki. Auto było na zbieżnoaci i tyl nie mieście się we wzorach...a ustawić się tego nie da... co z tym zrobić....???
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria automatycznej skrzyni biegów
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW od 2020
  • inne
  • 800 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 10
Po przejechaniu 800 km awarii uległa automatyczna skrzynia biegów. Auto zostało naprawione dopiero po 14 dniach. Jest to mój czwarty nowy samochód: 1 miałem przez 10 lat, 2 - również przez 10 lat, 3 przez 7 lat i 4 przez 2 lata. W żadnym z tych aut przez czas ich użytkowania, nie wystąpiła żadna poważna awaria. Na podstawie moich doświadczeń nie polecam aut firmy Suzuki. Moim zdaniem lepiej kupić jakieś auto budżetowe, bo jest dużo tańsze. W ten sposób można zaoszczędzić sporo pieniędzy a przecież również ma gwarancję w przypadku usterki.
1 komentarz
Suzuki Vitara III SUV