Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~Robert
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Fatalne prowadzenie poza terenem zabudowanym, uczucie "zabierania" kierownicy z rąk na nierównościach, jazda jest męcząca. Przy idealnych warunkach na drodze i dobrej pogodzie jest ok. Nocą jak wieje wiatr i pada deszcz to strach tym samochodem wyjechać na drogę. Samochód bardzo podatny na wiatr. Ostatnie lata jeździłem 10 różnymi samochodami, ale Vitara przypomniała mi czasy rozklekotanego Fiata 126p z czasów szkoły średniej. Silnik 1.4 booster jet bardzo fajny. Na plus systemy bezpieczeństwa. Android auto na moim telefonie nie zadziałało, ale próbowałem tylko raz. Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego na dzień dzisiejszy nie kupiłbym tego samochodu ponownie.
4,7
~zbyrek
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Samochód ładnie się prezentuje. Może na drodze wydawać się małym otępiałym crossoverkiem, ale jego niska waga i mocno uturbiony silnik działają cuda. Przyśpieszenie od 0-100 jak w motocyklu - wbija w fotel. Wyprzedzanie na autostradzie żaden problem, gnam 140km/h na 6 biegu wciskam mocniej gaz i samochód startuje jak rakieta bez żadnej redukcji zostawiając w tyle ospałych kierowców. Bardzo elastyczny silnik. Po mieście spokojnie można jeździć tylko do 4 biegu, bez żęcholącego silnika. Spalanie rewelacyjne, jak gnam 160km/h autostradą przez pół Polski załadowany 4 osobami z bagażami wychodzi mi średnio 7,6l/100. Jak jadę 90km/h po wiejskich drogach to spalania wyszło mi 5,3l/100 na docinku 200km. Bagażnik trochę mały na 2-3 osoby jeśli chodzi o wyjazd na wakacje (bez wózka dziecięcego). Plastiki w środku przy zegarach czasami skrzypią chyba od różnic temperatur. Poza tym w prosty sposób bez ingerencji w komputer można wyłączyć na stałe start&stop co akurat mi odpowiada.
4,7
~Krzysztof
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Auto mile zaskoczyło, bardzo bogate wyposażenie w dobrej cenie z dobrze dopasowanymi plastikami, alkantara w połączeniu ze skórą super się prezentuą. Rewelacyjny napęd, lepszy niż w subaru forester (pisze tak, bo mam oba auta i mogę to porównać). Spalanie na bardzo dobrym poziomie 9.0 l w miaście, przy zupełnie nowym aucie to jest całkiem ok. Naprawdę zaskoczyła mnie ilość systemów zaawansowanych takich jak trzymanie się linii pasa, adaptacyjny tempomat z hamowaniem auta do zera, wspomaganie hamowanie w razie braku reakcji, informowanie o pojeździe w martwym polu, także informacje o przeszkodach podczas cofania i wszystko to w cenie auta, bez dodatkowych dopłat. Światła ledowe bardzo dobrze oświetlają drogę przy różnych warunkach no i ten infotainment, który synchronizuje się z androidem to jest takż w standardzie - całość w raz nagłośnieniem działa rewelacyjne!!!

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 14
Myszkowanie auta na drodze
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • zawieszenie
  • 55 tys. km
Witam Mam Vitarke od 2015 r auto od roku zaczęło dziwnie zachowywać się na drodze, a dokładnie na nierównościach drogi ( zapadnięte studienki). Po najechaniu na zapadnięta studzienkę tylnia osią, auto jak być traciło stabilnosc-uczucie jak by tylnia oś się ślizgała, zsuwała takie uczucie daje. Jak zima jest błoto pośniegowe, lekki lód to auto myszkuje na drodze, tył auta jak by tracił stabilność i lata na boki i to dzieje się przy prędkości powyzej 50km/h, przy zmienejszeniu prędkości jest oki. Auto było na zbieżnoaci i tyl nie mieście się we wzorach...a ustawić się tego nie da... co z tym zrobić....???
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria automatycznej skrzyni biegów
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW od 2020
  • inne
  • 800 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 10
Po przejechaniu 800 km awarii uległa automatyczna skrzynia biegów. Auto zostało naprawione dopiero po 14 dniach. Jest to mój czwarty nowy samochód: 1 miałem przez 10 lat, 2 - również przez 10 lat, 3 przez 7 lat i 4 przez 2 lata. W żadnym z tych aut przez czas ich użytkowania, nie wystąpiła żadna poważna awaria. Na podstawie moich doświadczeń nie polecam aut firmy Suzuki. Moim zdaniem lepiej kupić jakieś auto budżetowe, bo jest dużo tańsze. W ten sposób można zaoszczędzić sporo pieniędzy a przecież również ma gwarancję w przypadku usterki.
1 komentarz
Suzuki Vitara III SUV Facelifting