Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz

Nowy Suzuki Vitara

Cena od: 82 500 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW od 2020
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW
Suzuki Vitara III
Auto kupione jako nowe. Samochód bardzo ekonomiczny, średnia ze wszystkich tankowań od nowości do przebiegu około 5 tys km to 6,59 liczone na podstawie tankowań. Jeżdżę dość dynamicznie ale spokojnie gdy silnik jest zimny, do przebiegu około 4 tys zanim się silnik nie ułożył jazda trochę bardziej spokojna. Spalanie miasto: od 6,5-7,2 (7,2 zimą) Spalanie trasa : od 5,5-6,2 (w zależności od warunków) Autstrada: około 6,5-7,0 (przy około 130-140 km/h).
5,0
Liczba komentarzy: 1
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW
Suzuki Vitara III
Mistrzostwo świata przy takich gabarytach. Uwaga! Jeżdżę bardzo oszczędnie, większość w mieście. Wynik 5,6 miałem jak jechałem ze śląska do Zakopanego i nie oszczędzałem. Błędem jest podawana w serwisie moc silnika ponieważ silnik 1,4 ma 129 KM a te 140 miał silnik 1.0 produkowany do 2019 roku.
6,2
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW
Suzuki Vitara III
Auto jak na swoje gabaryty bardzo ekonomiczne. Średnie spalanie 50% miasto, 50% trasa wychodzi około 6,5l (liczone że zbiornika). Auto jeszcze na dotarciu (przejechane ok. 800 km). Wyniki spalania jeszcze spadają.

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 10
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria automatycznej skrzyni biegów
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 140KM 103kW od 2020
  • inne
  • 800 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Po przejechaniu 800 km awarii uległa automatyczna skrzynia biegów. Auto zostało naprawione dopiero po 14 dniach. Jest to mój czwarty nowy samochód: 1 miałem przez 10 lat, 2 - również przez 10 lat, 3 przez 7 lat i 4 przez 2 lata. W żadnym z tych aut przez czas ich użytkowania, nie wystąpiła żadna poważna awaria. Na podstawie moich doświadczeń nie polecam aut firmy Suzuki. Moim zdaniem lepiej kupić jakieś auto budżetowe, bo jest dużo tańsze. W ten sposób można zaoszczędzić sporo pieniędzy a przecież również ma gwarancję w przypadku usterki.
Piszczące hamulce
  • Suzuki Vitara III SUV
  • układ hamulcowy
  • 1000 tys. km
Witam . Jestem posiadaczka vitary od lipca 2018r. W tym czasie wymieniane były 3 krotnie klocki i tarcze , ale nie z powodu zużycia tylko uciążliwego puszczenia . W chwili obecnej problem ten jest znowu. Zaczynam się zastanawiać czy moje auto nie ma jakiej wady fabrycznej , bo serwis twierdzi , ze nadmiernie je zużywam . Auto ma przejechane 60000 km
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Vitara III SUV Facelifting