Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~Tadek
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
MOJE AUTO JEST SŁUŻBOWE WIĘC JEŹDZI ZA DARMO I POWINIENEM JE KOCHAĆ, A NIENAWIDZĘ GO Z KAŻDYM DNIEM BARDZIEJ. Posiadam wersję Comfort, i to jest taki żart marketingowy najwyraźniej. Miałem nadzieję, że przy dłuższym obcowaniu, tak jak zawsze, znajdę coś co mnie przekona, czy pozwoli zrozumieć rzemieślnika, który popełnił tego "rarytaska" ale tym razem lepsze poznanie tylko pogorszyło sytuację... Każdego dnia odkrywam kolejne braki w wyposażeniu czy jakości. Wyposażeniu, które dla innych marek jest oczywistością i nawet bym nie pomyślał w 2016 roku, wybierając auto w salonie, że niektórych rzeczy po prostu nie ma i nawet nikt w Toyocie nie pomyślał, że mogłyby być. Całkowita ignorancja motoryzacyjna. WSPÓŁCZUJĘ LUDZIOM, KTÓRZY NIGDY POZNALI PRAWDZIWEJ NOWOCZESNEJ MOTORYZACJI I MYŚLĄ, ŻE TAK ONA WYGLĄDA... TO PO PROSTU ZŁE, PRZESTARZAŁE AUTO WYPRODUKOWANE PRZEZ IGNORANTÓW I KSIĘGOWYCH DLA GRUPY WIEKOWEJ 60+, TAKSÓWKARZY , IGNORANTÓW I KSIĘGOWYCH. POZIOM SKODY FABII 2003'. POWINIEN KOSZTOWAĆ 60tys zł WTEDY PRZYNAJMNIEJ NIE BYŁBY PRZEPŁACONY. PRZEZ TAKIE AUTA LUDZIE NIE LUBIĄ SAMOCHODÓW, DOSTAJĄ SIĘ DO WŁADZY I ROBIĄ WSZĘDZIE STREFY BEZ SAMOCHODÓW. I MAJĄ DO TEGO PRAWO BO ZOSTALI OSZUKANI. DLA MNIE SPRZEDAWANIE W TOYOCIE NIE RÓŻNI SIĘ NICZYM OD SPRZEDAWANIA GARNKÓW I POŚCIELI NA POKAZACH. TRZEBA ZNALEŹĆ KOGOŚ O SŁABEJ PSYCHICE LUB KOGOŚ KTO SIĘ NIE ZNA LUB KTO PO PROSTU MA TO GDZIEŚ BO CHCE ŻEBY MU NA GŁOWĘ NIE KAPAŁO I BEZAWARYJNIE JECHAŁO DO PRZODU "DO SAMEGO KOŃCA, MOJEGO LUB JEJ" (Tylko czy to ostatnie jest warte tego przepłacania?). A TA CAŁA HYBRYDOWA NOWOCZESNOŚĆ TEŻ NIE ZMIENIŁA SIĘ OD 20 LAT W TOYOCIE... JEST TYLKO DOKLEJONY NA SIŁĘ JAK KWIATEK DO KOŻUCHA, WIELKI EKRAN Z BEZUŻYTECZNYMI ANIMACJAMI, KTÓRY W SUMIE DO NICZEGO MĄDREGO NIE SŁUŻY CHYBA, ŻE KUPIMY NAJDROŻSZĄ WERSJĘ AUTA Z DODATKOWYM WYPOSAŻENIEM CO JEST ABSURDEM BO ZA TE SAME PIENIĄDZE MOŻNA JUŻ WTEDY MIEĆ PRAWDZIWY SAMOCHÓD.
4,6
~Jan
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Generalnie dostałem co chciałem. Dość przestronne auto, nieźle wyposażone i zmontowane (wersja Executive). Mechanicznie całkowicie bezobsługowe i bezawaryjne. Przeglądy w ASO rozsądne cenowo - wizyty raz do roku. Charakterystyka auta i napędu idealnie dopasowana do mojego stylu - da się jeździć o kropelce, po nabraniu wprawy, z tym założeniem, że to auto do miasta i na trasy podmiejskie, choc i na trasie z prędkościami 100-120 nie jest źle. Trzeba rozważyć co jest potrzebne. Dla mnie liczyło się kompaktowe kombi, hybryda do miasta, którym sporadycznie można pojechać w trasę 100 km +. U mnie a 90% tras to miasto, korki i krótkie trasy i 1-2 osoby na pokładzie. Takie założenia, plus dorównująca legendzie Toyoty bezawaryjność spełniło moje oczekiwania w 100%. Mały minus za rysujące się szyby i miękki lakier.
4,4
~Roman
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Niniejszy wywód jest pisany dla osób które zastanawiają się nad tym autem. Podszedłem do tego pedantycznie starając się opisać każdą najmniejszą rzecz która być może zaważy o jego kupnie. Przyszedł czas na następce ukochanego Mitsubishi, a chcąc pozostać w japońskich klimatach, padło z polecenia na hybrydę Toyoty. Ponoć hybrydy są lepiej wykonane od swoich pobratymców w dieslu lub benzynie.. Toyota niemal z najlepszym wyposażeniem kupiona w salonie jako 2 letnia z gwarancją przy przebiegu 40 tys, wzięta w leasing. Wersja lakieru specjalna z czarnym dachem i dodatkami Selection + pakiet Comfort + Nawigacja. Od samego początku po kupieniu problem z salonem w Kielcach. Po użeraniu się z nimi nie mam ochoty robić już nic z tym autem ani tym bardziej mieć styczność z ASO. Niestety wizerunek marki w moich oczach też mocno stracił. Czy wybrałbym ponownie napęd hybrydowy? Zdecydowanie tak. Czy wybrałbym to auto ponownie? Pewnie tak, ale po doświadczeniach zastanowiłbym się nad mocniejszym następcą z 2 litrowym motorem i na pewno nie w salonie Romanowskich ale nie o nich jest ten wpis. Z informacji których nie dopasowałem do kategorii a chyba warto nadmienić: *Nawigacja fabryczna działa bez zarzutu i dobrze spełnia swoja rolę. *Czarne plastikowe wstawki na drzwiach i panelu nie rysują się tak jak przewidywałem chociaż spasowanie tych wszystkich ozdób do siebie na desce rozdzielczej pozostawia wiele do życzenia. *Reflektory przednie LED są bardzo dobre i w zupełności wystarczają, dobrze spisują się w nocy. Z tyłu są zwykłe żarówki. *Plastiki wewnątrz bagażnika są dość miękkie i łatwo zostają głębokie bruzdy. Warto przy przewożeniu większych rzeczy jakoś je osłonic. *Panel dotykowy działa ze średnia prędkością która spada przy wyższych temperaturach czyniąc go momentami niezłym mułem. Czasem długo budzi się do życia. *Nagłośnienie jest w porządku ale nikomu niczego nie urwie. Można pobawić się w ustawieniach. Radio odbiera sygnał doskonale w każdych warunkach, Aux, rozmowy, USB, bluetooth, CD działają równie dobrze. *Czujnik temperatury zewnętrznej oszukuje o max jakieś 2 stopnie Celsjusza w obie strony. *Tempomat i inne bajery, jak odczytywanie znaków, kamera cofania itp. działają solidnie i nigdy nie było z nimi problemu. Wgl. nie było problemu z jakąkolwiek elektroniką. Chociaż nigdy nie skorzystałem z automatycznego parkowania, asystenta czy jak się to tam nazywa.
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Mam zamontowany gaz i stąd zużycie 7-8 litrów , wolnossący silnik 1,8 znakomicie znosi gaz , przejechałem 20 tys km w różnych warunkach , w mieście (Warszawa) średnio 7 litrów gazu , na autostradzie spali nawet 8 litrów gazu. najbardziej lubi zakorkowane miasto gdzie schodzi do 6 litrów gazu co daje na dziś przy cenie 1,85 zł/litr bardzo dobry wynik ok. 12 zł na 100 km. jak dla mnie rewelacja , auto posiada automatyczna skrzynię biegów , ogromny (600 l ) bagażnik i jest bardzo tanie w utrzymaniu.Polecam
7,1
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Witam. Mialem toyotę auris hybryde z instalacją lpg Brc Sequent 32 z lubryfikacja. Autko mega oszczędne chyba niczym innym taniej nie można jeździć. Moje minimum przy cenie lpg 2.15 jakie uzyskałem to za 106 zł przejechałem 860 km. Weszło dokładnie 48.5l gazu. Średnio bez oszczędzania ale spokojnie to 6.1 lpg.tryb mieszany. Jeżdżąc szybciej czyli w ok 120-130 poza miastem 6.5. Autostrada prędkość na trmponacie 150 na GPS 141km spalanie 8.9l Trasa Warszawa -Rzeszow gaz do oporu w podłodze w każdej możliwej sytuacji 9.5l lpg.Dodatkowo Benzyny na rozruch w okresie letnim na 100 km zużywał 0.3l. W zimie będzie to zapewne troszkę więcej. Licznik km oszukuje aż o 9km. A licznik zużycia benzyny od 0.3l do 0.5 w zależności od tego jak często jeździmy na przodzie. Pomiary były liczone na kalkulatorze. Auto super jeżeli chodzi o kwestie użytkowania. Przeglądy w Aso w niewygorowanej cenie. Pierwszy 700 zł kolejny 880 zł.
4,4
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Witam Serdecznie. Jako że nie ma hybryda+ Lpg tutaj podaje pomiar Jako że dużo jeżdżę postanowiłem zakupić auris hybryda. Jak dla mnie to bardzo wygodny samochód a gdy się umiejętnie jeździ tzw wycia silnika nie ma. Trzeba również zmienić styl jazdy aby uzyskać dobre wyniki spalania. Dynamicznie przyspieszać a później poruszać się na Ev. Co do spalania to mój rekord to 3.0 na odcinku 50 km. Średnio przy normalnej jeździe poniżej 5l. Komputer oszukuje do Ok 0.4l na 100 km. Im więcej jeździmy na prądzie tym ta różnica jest mniejsza. Jako że robię min 3 tyś km miesięcznie zdececydoealem się na Lpg. :) Poczytałem o tym i okazuje się że nie ma przeciwwskazań. Butla jest w kole 60l dodatkowo założyłem lubryfikacje. Samochód pali Gazu średnio 6l. Teraz 100 km to koszt poniżej 11zl. Instalacja jest przystosowana do start-stop co oznacza że gdy już jedziemy na lpg i silnik się wyłączy za każdym razem jedziemy na lpg(nie ma zwłoki czasowej na przejście z Pb na Lpg) Silnik nie jest wyzylowany gdyż z 1.8 jest tylko 99 km i myślę że długo nim będę jeździł. Wszystko odbywa się niezauważalne. Długo zastanawiałem się czy Lpg ma sens w hybrydzie. Dochodzę do wniosku że tak - skoro można jeździć 100 km za 10 - 11 zł po co wydawać 20- 21zl. Ogólne moje wrażenia z Toyoty są bardzo pozytywne.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 14
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting