Szukaj

Informacje o Toyota C-HR I Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

116-konny silnik benzynowy o pojemnoÅ›ci 1.2l na trasÄ™ jest kompletnym minimum – zachowuje elastyczność, choć zaÅ‚adowany samochód robi siÄ™ trochÄ™ ociężaÅ‚y. C-HR to jednak miejski „zwierz”, a w terenie zabudowanym ta jednostka napÄ™dowa sprawuje siÄ™ Å›wietnie – chÄ™tnie przyspiesza i jest zrywna przy niewielkich prÄ™dkoÅ›ciach. Diesle zastÄ…piÅ‚a 122-konna hybryda. Zachowuje siÄ™ podobnie do wariantu benzynowego, ale za to mniej pali i nieco chÄ™tniej reaguje na ruchy prawej stopy. Taki kaprys dla fanów ekologii.

czytaj więcej
Powagosław

Miejscami wyglÄ…da bardzo prototypowo. Ale to komplement, bo wÅ‚aÅ›nie tak – odważnie, nieco futurystycznie powinien wyglÄ…dać dziÅ› kompaktowy crossover. CH-R to jedna z bardziej efektownych Toyot w ostatnich dwóch dekadach.

~Powagosław
Luzacjusz

Panie i panowie, Toyota zaprojektowaÅ‚a jakiÅ› samochód! NaprawdÄ™ zaprojektowaÅ‚a, a nie uÅ‚ożyÅ‚a z klocków. I to nie wszystko, bo oto samochód Toyoty prezentuje siÄ™ naprawdÄ™ dobrze! Dziwny jest ten Å›wiat.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~andrzej
Toyota C-HR I
Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Auto uzytkowane przez blisko miesiąc .... pożyczone przez córkę po wypadku jej autem....Cóż mogę powiedzieć.Nie jestem fanem konkretnych marek,miałem kiedyś Tojcynę i mi pasowała, ale to auto to nieporozumienie....Chyba,ze tak się teraz robi auta.Może tak być.Fatalna,ale naprawdę fatalna skrzynia dosłownie jak w moim skuterze,wyjąca i sprawiająca wrażenie non stop przeciążonej.W środku poczucie tandety -chyba ze to wersja na wypożyczalnie....Skóra na kierownicy jak pierś z kury w Mac-u...jakby polepiona z kawałków i sypiąca sie przy takim niewielkim przebiegu...Podobnie tapicerka wymęczona i wrażenie tandety....Nie porównuje do Mietka ale np do Mazdy 6 to porównać to niedorzeczne...Nie ta epoka....Wracając do tego autka z wyglądu co się komu podoba,mnie po paru razach zaczęły drażnić idiotyczne klamki tylnych drzwi,zresztą zajmowanie miejsca z tyłu i ciasnota to osobna historia.Fotel kierowcy jakiś ciężki do ustawienia,jakby regulacja w 3 kierunkach to było za mało -chyba ze mam za długie nogi a za krótkie ręce.Auto ma standardy prostego autka miejskiego i gdyby tyle kosztowało to było by ok,natomiast kreowane na suv-podobne coś to nieznosny ,przyciasny i tani w obcowaniu muł.Dla mnie z tego prosty wniosek że przed kupnem trzeba z autem "sie otrzaskać" z dwa tygodnie minimum bo jazdy próbne niewiele dają.Dodam że optycznie to auto ma coś w sobie ale jakość czy raczej jej brak oprócz ŻADNYCH właściwości jezdnych wyklucza je z aut wartych zainteresowania.Aaaaa....co ciekawe...jeżdząc autem zauwazyłem za kierownicami tego modelu głównie starsze panie 50+ .... i to niech będzie sugestia dla kogo jest to auto :) I teraz najlepsze - mojej córce auto się podobało jak stwierdziła "mogła by takie mieć" Jestem ciekaw jak ona by je oceniła...że sliczna ,biała Toyota z automatem i mało pali :)))))
2,6
~Jarek Katowice
Toyota C-HR I
Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Ja naprawde cały czas zachodzę w głowę, jak to jest z tą "magią" toyoty. Czy ludzie faktycznie kupują samochody tylko na podtawie wyglądu zewnętrznego czy opinie kolegi, sąsiada czy reklam? Otrzymałem CHR jako samochód słuzbowy wersje Hybrid ze skrzynią CVT. Skrót CVT mozna przełożyc na jezyk polski - najgorszy koszmar każdego fana motoryzacji który jezdził w zyciu innymi autami oprócz wspomnianej toyoty. Dlaczego Toyota zawzięcie wciska ludziom na siłę hybrydy ze skrzynia cvt, nie mam pojecia. Toyotowska hybryda to takie połączenie doskonałemj reklamy i wciskania technologi przez handlowców w salonie którzy maja po kilka szkolen tygodniowo gdzie piora im mózgi wkładajc na siłe do głowy informacje - tylko toyota, tylko hybryda tylko skrzybnia ecvt. Drogie Panie i Panowie - nie tylko Toyota gdyz np technologia hybrydy w Hyundaiu posiada rewelacyjna skrzynie dct która bije na gowę lub nawet kilka głów technologie toyoty, nie tylko hybryda rozumiem, że nie macie silnika diesla a diesel to samo zło i pomiot szatana, lecz dieslem jezdzi sie jesli nie 100razy lepiej to napewno 99 razy lepiej niż toyotowska hybryda, i zdecydownie nie wciskajcie ludziom skrzyni cvtt czy ecvt gdyż nalezy sobie powiedziec jasno i wyraznie, ze skrzynia cvt to najgorszy pomysł w historii motoryzacji (było kilka złych pomysłów ale cvt to pretendent do pasa mistrzowskiego) jesli ktos lub jak silnik wyjac nie jedzie i nie jadąc wyje to tak skrzynia cvt sprawdzi sie w 101% a jesli ktos wymaga od auta chocby minimum funu, przyjemnosci, duszy to prosze omijac salony toyoty szerokim łukiem. A hasło, że sie nie psuje to jedna wielka bzdura bo wiele marek dzis sie nie spuje a oferuje dużo wieksza przyjemnosc z jazdy (Hyundai, Kia itp) Zdecydowanie polecam odbyc jazdy testowe w innych markach, piejzdzic poprobowac a nie kierowac sie opiniami innych.
3,4
~w1963s
Toyota C-HR I
Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Fajna sylwetka niezłe prowadzenie słaby silnik rycząca skrzynia bardzo kiepskiej jakości plastiki szczególnie drzwi oraz słupki, tapicerka fotela kierowcy po niecałych 3-ch latach zaczyna się przecierać kierownica skórzana już była wymieniana ta skóra sypie się jak łupież z głowy i perełka na koniec szalejąca elektronika ; czujniki parkowania odpalają kiedy chcą i jak im się spodoba system rozpoznawania znaków wyświetla co mu pasuje w danym momencie czujnik zmierzchu zbyt czuły serwis Toyoty nie potrafi sobie z tym poradzić tak się dzieje od początku jak odebrałem to auto.
Åšrednie spalanie dla Toyota C-HR I Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Toyota C-HR I
Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Auto z 2018 roku. 4 dni temu skradzione. Przez 3 lata zrobilem 72 tys glowie po Warszawie. W zimie plali z 1 litr wiecej. Tankowalem po 37 l i na tym przejezdzalem srednio 750 km. Bywalo ze i 840. W miescie ponizej 5. Na spokojnej jeździe chodziłem ponizej 4. Na trasie ok 160 km potrzebnymi drogami ok 4.2. Malo. Zamowilem teraz sport 2.0 porównamy. Do 1.8 selection bordowa skora zlej jakosci. Po 2 latach fotel kierowcy przecieramy. Podobnie kierownica. Tylne tarcze 2x do wymiany gdyż rysy. Probowalem komunikowac Samsunga s8 porazka. Przyspieszanie przy wyprzedzaniu slabe i wyjacy silnik. Powyżej 130 mocny szum powietrza tak ze sluchanie radia niemozliwe. Czekam na nowe oby lepsze
4,3
Toyota C-HR I
Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Codziennie pokonuję trasę podmiejską + korki przed samym miastem (ok. 20 km, z czego 1/3 w korkach). Spalanie ok. 4.2 litrów. W zimie ok 0.5l więcej jeżeli włączy się ogrzewanie. Na autostradzie przy ciągłej jeździe ok. 140km/h (Kraków, Praga, Kraków): 5,5l. Problem pojawia się na krótkich dystansach (dojazd do lidla czy przedszkola, na zimnym silniku), wtedy spalanie potrafi dojść do 8l - ale to dotyczy wszystkich aut. Zanim nauczyłem się jeździć hybrydą, auto spalało 0.5 litra więcej. Dla porównania: mały diesel na tej samej trasie pali 6.8 litra :)
4,9
Toyota C-HR I
Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Samochód systematycznie zmniejsza ilość zużywanego paliwa. Na początku przez pierwsze 800 kilometrów palił około 6,3 litra. Pierwsza trasa to 500 km drogi ekspresowej na której przy wykorzystaniu adaptacyjnego tempomatu i ustawionej prędkości 130 km/h spalił 6,5 litra (Białystok Modlin). Wracając na wjeździe do miasta zresetowany z naładowanym akumulatorem jadąc przez Białystok około 23 na odcinku 10 km spalił 3,6 litra na 100 km. Przez następne 300 km palił około 6 litrów na 100 km. Następny odcinek to trasa Białystok Giżycko Białystok na tej trasie około 400 km (z jazdą po Giżycko około 100 km) Spalił średnio 4,7 litrów na 100 km. Po powrocie do Białegostoku pali średni na docinku 200 km 5,3 litra na 100 km. Konkluzja po pierwszym użytkowaniu jest taka że samochód ten znakomicie sprawdza się w mniejszych miejscowościach takich jak Giżycko gdzie na odcinku 100 km samochód palił około 4,2 litra. Miasto gdzie średnie prędkości przejazdowe to 20-30 km na godzinę bez dwupasmówek. Inaczej wygląda to w Białymstoku gdzie jest dużo szybsza jazda na odcinkach dwupasmowych i trochę więcej świateł ( o korkach nie wiele powiem bo w Białymstoku to nieczęsty temat). Docelowo samochód ma ustabilizować swoje spalanie około 8000 km. Przy umiejętnej jeździe osób u których dowiadywałem się na temat spalania samochód jeździ średnio spalając 4,5 litra. Mam kilka innych spostrzeżeń którymi chętnie podzielę się z osobami zainteresowanymi tym modelem Toyoty... szczerze jest to naprawdę bardzo interesująca propozycja która daje dużo uśmiechu na twarzy, Gdy będę dalej dopiszę kilka słów. Chcecie popytać w podpisie macie maila EDIT taką informację dostałem zamieszczając raport "Minimalne spalanie przy oszczędnej nie możę być większe niż średnie minmalne spalania." Pomijając błędy w przypadku hybrydy komunikat nie ma sensu minimalneŚrednie minimalne zużycie paliwa na odcinku 10 km to 3,6 litrów na 100 a Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie to 4,6 litra nie mógłbym zamieścić tego raportu w związku z tym zapisane jest odwrotnie. Autocentrum nie jest przystosowane do HYBRYD :)

Usterki Toyota C-HR I

Liczba wpisów: 11
awaria napędu hybrydowego :)
  • Toyota C-HR I Crossover Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2023
  • silnik
  • 3 tys. km
Samochód posiadam od 30 kwietnia. Auto przejechało 3618 km .W tym czasie 3 x pojawiła się awaria napędu hybrydowego , z czego niestety 2 x w czasie jazdy. Przy spokojnej jeździe komputer wyłącza nagle wszystkie systemy wspomagające jazdę, gwałtownie spada moc silnika. Po wyłączeniu auta świeci się kontrolka check engine, a komputer sygnalizuje awarię napędu hybrydowego - mimo to samochód normalnie jedzie i normalnie przyspiesza. Niestety serwis nie potrafi podać przyczyny awarii. W związku z uszkodzeniem przez jakieś zwierzątko maty wygłuszającej na pokrywie silnika było podejrzenie że to wszystko jest spowodowane uszkodzeniem przewodów przez zwierzęta - ale pierwsza usterka pojawiła się po przejechaniu 100 km od nowości. Obecne czekam na wiadomości z serwisu . Pozdrawiam wszystkich użytkowników Toyoty napędzanej zachwytem ;)
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
problem z uruchomieniem
  • Toyota C-HR I Crossover 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 8 tys. km
Wystąpił problem z uruchomieniem samochodu - został odpalony z kabli. Wyświetlał się komunikat - system hybrydowy nie działa i inne kontrolki. Samochód w okresie gwarancji - ma niecałe dwa lata. Po wizycie w ASO Toyota nie stwierdzono żadnej usterki. Po zresetowaniu oddano mi samochód jako sprawny. Po 2 tygodniach awaria powtórzyła się - ponownie został odpalony z kabli. W serwisie stwierdzono usterką akumulatora - został wymieniony na nowy. Do tej pory przez 3 tygodnie jest ok, awaria nie powtórzyła się.
Problem rozwiÄ…zany
20 komentarzy
AWARIA elektrycznego hamulca recznego EFB
  • Toyota C-HR I Crossover
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 78 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 5
Blokada elektrycznego hamulca ręcznego tak że samochodu nie da się uruchomić . Nie można przełożyć biegu z P na D (Drive) . Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora, jeszcze gorzej , komputer zwariował i mrygają wszystkie swiatła i włącza się alarm.Czy jest jakiś sposób na odblokowanie hamulca recznego w Toyota CHR?
5 komentarzy
Toyota C-HR I Crossover