Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Kombi

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla IX (E12) Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4385 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1500 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1520 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1480 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Zwis przedni 865 mm
Zwis tylny 920 mm
Prześwit 165 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1280 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 402 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~krzysiek7216
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Generalnie jest dobrze, ale jednak idealnie nie jest. Fotel kierowcy. Niestety jeżdżę już 7 lat i muszę przyznać, że jeździłem kilkoma autami i bywało z tym lepiej. Nie sposób ustawić wygodną pozycję, każda jest zła. Potem chodzę jakiś pograbiony, bo trudno w tej toyocie mieć naturalną pozycję, który by jednocześnie była wygodna. Inna wkurzając sprawa to automatyczna wycieraczka. Wołabym ręczne przełączanie szybkości pracy, a nie być zależnym od czujnika deszczu, który lubi wariować. No i jeszcze klekoczące to coś w okolicach schowka. Wielu mechaników już to słyszało i każdy jeden nie do końca wie co to jest, ale usterki nie widzi. Najciekawsze jest to, że klekotanie słychać tylko w ciepłą pogodę. W ogóle tego nie słychać jesienią czy zimą. Komfort widzenia też jest słaby. Nie mam czujnika parkowania, ale do dziś mam problem z prawidłowym wyczuciem odległości przy parkowaniu z tyłu. Z przodu niby jest trochę lepiej, ale tylko trochę.
4,5
~Konrad
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
W swojej klasie najbardziej niezawodne auto na rynku. Limuzyna to to nie jest, ale pewność, że wsiadasz do prawie pełnoletniego auta, jedziesz 2tys. km do Chorwacji, zwiedzasz kraj wzdłuż i wszerz przy upałach rzędu 40 stopni, a później spokojnie wracasz 2tys km do domu i to wszystko w kombiaku zapakowanym pod sufit, na benzynce i przy spalaniu średnim rzędu 7 litrów ? Jak dla mnie piękna sprawa i chyba główna przyczyna, że te auta nadal są bardzo poszukiwanie i stosunkowo drogie jak na tą klasę pojazdu. Gorąco polecam zmianę alufelg, które spowodują zwiększenie rozstawu kół ponad standard, ewentualnie dystanse. Bardzo poprawia to zachowanie auta na zakrętach, rondach, itp.
4,1
~ouragan
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Ostatni tak niezawodny samochód w jakości made in Japan. Po prostu samochód od A-Z. Wstajesz rano, otwierasz drzwi i jedziesz ZAWSZE co tak naprawdę nie jest oczywiste biorąc pod uwagę wszystkie współczesne samochody dowolnej marki. Przypominam to auto ma 17 lat! Niezawodny "nieuturbiony" silnik , niepoddające się upływowi czasu wnętrze, pancerne zawieszenie, bezproblemowa elektryka, umiarkowane spalanie. Małe kombi, które przypomina o sobie raz w roku na nudnym serwisie (wymiana płynów). Polecam dla rodziny 2+2 jako podstawowy pampersowóz. W opisie skupię się JEDYNIE na wadach wyszukanych na siłę.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi
7,2 – 7,7
l/100 km
5,5 – 6,0
l/100 km
8,4 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
kupiłem nowa w 2005 roku. kombi 1.4D4D. Auto ma rewelacyjny silnik. na trasie Kraków - Sopot spalanie 3.7 jadąc NOCĄ załadowane auto. Wymieniam filtr i olej regularnie co 10tys km (5W30 najtańszy syntetyk). NIC A NIC NIC NIE BIERZE OLEJU. Nigdy niczego innego nie kupie. TYLKO TOYOTA. WIELKI PLUS tego modelu. BRAK DPF I KOLA DWUMASOWEGO. Auto nie do zajechania. Proste w konstrukcji Wkrótce takie auta mogą byc droższe niż NOWE które są robione tak by POPSULY SIE tuz po gwarancji. Taka wlasnie działa dzisiejszy rynek gdzie do tego używa sie inżynierii materiałowej: wbudowywania planowanej awaryjności. To auto mam juz 18 lat i nie planuje nic nowego juz kupic. W międzyczasie moja elektryczna nowa TESLA Model S Plaid popsuła sie 12 razy - tak 12 razy. Jak nie chcesz miec auta JEDNORAZOWEGO kup sobie starsza toyotę jak wlasnie ta.
4,9
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
To auto z tym silnikiem to geniusz ekonomii, dlatego te samochody trzymają się w cenie. Kupując to auto płacisz za święty spokój. Może być leciwe, podrapane ale dowiezie Cię na koniec Świata. Brak dpf, dwumasy, rozrząd na łańcuchu. Części tanie jak barszcz, poza tym przynajmniej do 400,000 robisz tylko eksploatacje, filtry, oleje, klocki itd. Spalanie w mieście bywa wręcz mniejsze niż na autostradzie, ze względu na nie wielki silnik, ale do 160km/h jedziesz bardzo komfortowo, naprawdę trzeba się postarać by to auto spaliło więcej niż 5 litrów.
6,4
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Aktualizacja o przejechaniu kolejnych 26 000.km (obecny nalot auta - 230 00km): 1) średnie spalanie spadło do 6,83l/100km (pomiary cząstkowe wg tankowań na stacjach, nie komputera), 2) powyższa jazda to 90% trasa, 10% krajówki + miasto + korki, 3) jazda w trasie równa, możliwie stała prędkość przelotowa wg GPS - 100km/h, bez klimy, 4) jazda w cyklu mieszanym i miejskim szarpana z mocnymi przyspieszeniami i dynamicznym wyprzedzaniem, 5) olej zmieniany co 8 -10 tysięcy km, 40% przebiegu na oponach zimowych, 60% na letnich. 6) silnik bardzo podatny na jazdę na zimnym oleju - spalanie na krótkich dystansach nawet latem i przy delikatnej jeździe powoduje skokowy wzrost zużycia paliwa - w Warszawie bez problemu 11/100, 7) najmniejsze spalanie notuję w gorące dni (podobnie miała moja poprzednia toyota z silnikiem 4afe), 8) rekord minimalnego spalania na jednym tankowaniu osiągnięty niechcący po powrocie znad morza: 300km ekspresówka, 5km korków, 100km krajówki, 30km po mieście - 5,5l, 9) przy stałej jeździe 100km/h w ciepły dzień bez obciążenia spokojnie zejdzie do 5l/100
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA NORD
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Witam. Sterownik jak sterownik. Ten wypadł jako bezawaryjny. Ale najistotniejsze moim zdaniem jest Wtryskiwacz i Lubryfikacja. Do tego regularne zmiany filtrów , i fazy lotnej i na reduktorze. Moje wtryski i-plus ,czarne okrągłe jak guziki, przy wyborze strzelałem w wybór zaproponowany przez serwis montujący. Rok po montażu jak już się oswoiłem i po 10 latach ponownie jak...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: "Q SERVICE" Sp. z o.o.
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: SECURITY CAR SYSTEM
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 280 tys. km
Kupiłem rollcię z przebiegiem 221000km i od nowości na gazie (montaż po 6km), autko pali i jeździ bez zarzutu. Zero błędów, jedynie co to zmieniłem olej na Mobil Super 3000xe 5w30 bo na starym zużycie było na poziomie 1l/1000km. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z autka.
Toyota Corolla IX (E12) Kombi