Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW 2001-2009
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW
Witam, to juz druga moja Corolla, poprzednia była benzynka + LPG, dokladnie tak jak poprzednio jestem zadowolny z elastyczności skrzyni i silnika. Samochod jeździ po Polsce do poczatku tego roku (2012) czyli głownie zima a ostatnio to tylko srogie mrozy, spalanie wychodzi grubo poniżej 6L przy spokojnej jeździe w mieszanej trasie spokojnie można zejść do 5 mimo warunków arktycznych. Dodatkowo warunkiem taniej jazdy jest prędkość poniżej 100km/h, najlepiej niewiele powyżej 90km/h coś koło 2100 obr/min. Podczas powrotu z granicy holendersko-niemieckiej srednia prędkość coś kolo 150km/h spalanie okolo 6,2L. W moim egzemplarzu komputer jakiś trefny pokazuje srednie spalanie 3,3l/100 spalanie chwilowe dosyć sensowne pokazuje. Wyniki podane z tankowań pod korek
6,0
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW
Jak dla mnie super przy tak duzym aucie. Niektórzy osiągają ponoc spalanie ok 5l. Mi ta sztuka udaje sie b. rzadko. Średnio trzeba liczyć 6l/100 po miescie w trasie ok. 5,5 na odcinku Warszawa - Trójmiasto ale lubie wcisnąć 160 na całym odcinku płanej A1. Jezdze raczej na małych obrotach. Zmieniam biegi na wyzszy przy 2,1 tys. obr. Czasem tez za wczesnie wrzuce wyzszy i zaczynam jazde od 1,1tys obr. Moze dlatego takie spalanie. 6l/100 to i tak dobrze w porównanie do silników benzynowych. Max. spalanie było kiedys zimą, przy grzaniu na max. i jezdzie po miescie na krótkich odcinkach.
5,5
Toyota Corolla IX (E12)
Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW
313 tyś km na liczniku. Silnik spisuje się doskonale. Brak gwizdu turbiny, ciśnienie itp. w normie. Ostatnio wymiana 1 wtrysku (bolało!!! - 2,3 tyś.zł) Chyba jeszcze 200 tyś ją czeka ;-) . Aby zrobić ten wynik niestety należy powoli ZAGRZAĆ silnik i NIE !!! kręcić go pow. 2000 obr./min. do zagrzania się silnika. Przed wyłączeniem na końcu trasy odczekać ok. 1-2 do 4 minut. Warto !!! Zwróci się to z nawiązką. Amortyzatory z tyłu oryginał, przód po 245 tyś.km wymiana. Ostatnio wymieniane tarcze przód i tył przeleciały z 1 szlifem 115 tyś.km. Przeglądy tylko w ASO chociaż ostatnio zrezygnowałem z nich po przejechaniu 290 tyś km (ostatnia pieczątka w książce) i serwisuje tutaj: http://www.motostrefa.com.pl/ Polecam - po prostu fachowiec z krwi i kości - nie wróży w fusów, realista. Robotę zaczyna od najprostszych rzeczy !!! POLECAM
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Kombi