Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Sedan 2.0 D-4D 90KM 66kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia

ProdukcjÄ™ dziewiÄ…tej generacji Corolli rozpoczÄ™to w roku 2002 (w Japonii byÅ‚a dostÄ™pna już od roku 2000), a zakoÅ„czono w roku 2007. Toyota Corolla nie byÅ‚a podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym wzglÄ™dem. Najbardziej zauważalny byÅ‚ odmieniony design. Inżynierowie japoÅ„skiego producenta zaprojektowali auto wedÅ‚ug mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana byÅ‚a także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostÄ™pna byÅ‚a również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,8
~puuniek@interia.pl
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 2.0 D-4D 90KM 66kW
Skrzynia mało odporna na złe traktowanie - na szczęście 2 bieg został naprawiony na gwarancji. Gwarancji podlegał też amortyzator przedni, który rozpadł się przy przebiegu 105.000, ale ASO wzięło to na siebie (BRAWO!). Wina leży raczej po stronie naszych dróg - każdy wie o czym mówię. Zderzaki dość odporne na zginanie, ale najazd na bryłę śniegu może spowodować pęknięcie delikatnego przedniego spojlera. Przy przebiegu 90.000 wymieniany był prawy reflektor - zmatowiał. Oczywiście na gwarancji. Nie radzę nikomu otwierać drzwi na siłę, gdy obok mamy trochę zmarzniętego śniegu - mogą się zwichrować. Przy szybkiej jeździe bierze olej, ale to chyba normalne :o) Utrzymywanie prędkości rzędu 140 km/h i wyprzedzanie z pełnym obciążeniem nie stanowi problemu. Generalnie samochód nie do zarżnięcia. Wady? Bezpłciowa stylistyka - ale do tego można sie przyzwyczaić. Cena - to oczywiste, za markę trzeba płacić. Ale najgorsze są REFLEKTORY. Są TRAGICZNE!!! Na fabrycznych żarówkach śmiało można potrącić rowerzystę lub pieszego. Nie widać nieoświetlonych traktorów i przyczep. Tragedia niemal pewna. Jedyna rada: wymiana żarówek mijania na mocniejsze (najlepiej z białym światłem) i dbałość o ustawienie reflektorów przy każdym przeglądzie. Świetny serwis - lepszy niż w Mercedesie (rzecz jasna wszystko zależy od ludzi).
4,4
~eiguw@poczta.onet.pl
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 2.0 D-4D 90KM 66kW
Jestem posiadaczem już 6 Toyoty Corolli. Aktualna Corolla to "biały kruk" bowiem jest to model E11 FL z silnikiem D4D 2.0 TD. Poprzednie to: 2 szt. - E9 i 3 szt. - E10. Przejechałem nimi ponad 1,5 mln km. Wszystkie posiadane Rolki (Corolle) były produkcji japońskiej. Do tej pory jedyna usterka to awaria pompki spryskiwacza - zaśniedziały styki w wyniku wypadnięcia uszczelki w złączce wiązki. Może swoim "designem" nie są to samochody "hitowe" ale jako "konie robocze" poza wszelką konkurencją!
4,5
~robo
Toyota Corolla IX (E12)
Sedan 2.0 D-4D 90KM 66kW
Po prostu extra autko :)Autko właściwie bezzawaryjne, niemieckie oraz inne marki mogą sie uczyć od Toyoty jakości! Mało pali 5,5 l/100 przy ostrej jeździe, niski moment obrotowy oraz intercooler sprawia wrażenie że autko na ze 150KM a nie 116KM. TODAY TOMORROW TOYOTA :)
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Toyota Corolla IX (E12) Sedan