Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~durlik
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Trudno ocenić Corollę, to nie jest auto uniwersalne, trzeba wiedzieć po co się je kupuje. Poszukiwałem auta z automatyczną skrzynią biegów, nie dwusprzęgłową, do dojeżdżania do pracy w mieście dla żony. Kupiłem wersję comfort+tech+style. Zamiast ogólnej oceny wymienię jej zalety i wady. Corolla jest urzekająco łatwa w użyciu, włącza się ją naciskając przycisk, ustawia dźwignię skrzyni biegów w pozycji D i można jechać. Łatwy do wyczucia auto-hold pozwala nudzić się na skrzyżowaniach. Sama jazda jest jak tramwajem - rozpędzenie, jazda ze stałą prędkością i zwalnianie. Wskaźniki są czytelne i nawet ładne, miejsca z przodu wygodne, miejsca na nogi jest w sam raz. Widoczność wystarczająca, prześwit też - auto raczej nie haczy o krawężniki. Przyspieszenie dobre - nie potrzeba zmieniać biegów. Jazda Corollą jest niemęcząca. Dodatkowy plus za adaptacyjny tempomat, przy długiej jeździe bardzo się przydaje. Trzeba pochwalić układ kierowniczy, do jazdy w mieście jest najlepszy, jakiego używałem. Auto skręca lekko, na prostej nie myszkuje. O spalaniu nie trzeba myśleć, jeżeli nie przekraczam 120 km/h, więc zawsze jest mało. Po 1,5 roku nadal lubię tym autem dojeżdżać do pracy. Nie jest to jednak auto luksusowe. Na nierównościach lekko trzeszczy. Silnik jest głośny przy przyspieszaniu i nieco wibruje przy ulubionej prędkości 1500 obr/min. Operowanie pedałem przyspieszenia wymaga spokoju i konsekwencji. Auto w ogóle jest głośne, w mieście to nie przeszkadza, ale na autostradzie męczy. Na tylnej kanapie jest mało miejsca na nogi a przede wszystkim klaustrofobicznie z powodu szerokich i wysokich oparć przednich foteli. Bagażnik jest w sam raz, kamera cofania jest prosta, ale swoje pokazuje. Szerokie słupki przednie nieco zasłaniają widoczność, raz nie zauważyłem przez nie pieszego wkraczającego. Do góry widać mało, aby dojrzeć sygnalizator nad drogą trzeba się wychylić. Ogrzewanie jest słabe, pomagają podgrzewane fotele przednie, zaletą jest przełącznik jak z Cariny, można włączyć jesienią i wyłączyć wiosną.
4,6
~a
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Witajcie, Samochód służbowy otrzymałem nowy i używam od trzech miesięcy robiąc 5tkm miesięcznie. Niemal równa połowa tego autostradami, a druga po DK i DW. Przesiadłem się ze służbowej skody w dieslu i miałem bardzo dużo obawy o spalanie - na autostradzie niestety jest marnie w porównaniu do skody. Nie ma co ukrywać, corolla najbardziej nadaje się do jazdy miejskiej/podmiejskiej; na autostradzie hybryda z eCVT jest zwyczajnie kiepska, wyje i wchodzi na maks obrotów jak nie obchodzisz się delikatnie z gazem, układ hybrydowy w ogóle nie pracuje przy prędkościach autostradowych. Na drogach krajowych/wojewódzkich jest znacznie lepiej im większy ruch tym lepiej. Tak sobie nadaje się do dynamicznej jazdy i wyprzedzania. W mieście/ w korkach natomiast działa to to fantastycznie, układ hybrydowy płynnie, niemal niezauważalnie przechodzi pomiędzy trybami spalinowym/hybrydowym/elektrycznym i skutek tego widać patrząc na wskaźnik spalania na 100.
4,7
~Z
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Dobry, wygodny i ekonomiczny samochód. Najbardziej obawiałem się tego, że samochód tak jak wiele osób pisze będzie bardzo ciasny, ale jak dotąd nie miałem z tym najmniejszego problemu. Auto generalnie uważam za atrakcyjne wizualnie i design, to jeden z jego najwiekszych atutów, ale oczywiście to kwestia gustu. Sporym pozytywnym zaskoczeniem było też dla mnie wyposażenie samochodu w modelu rocznikowym 2021. Przed kupnem oglądałem jedynie wersje 2020. Okazało się, że w wyposażeniu Comfort + style + tech jest sporo dodatkowych elementów wpływających na estetykę samochodu w porównaniu do poprzedniego rocznika: - nowy wzór felgi - aluminiowe wykończenie krawędzi okien - fotele częściowo wykończone eko skórą (wcześniej 100% materiałowe) - dodatkowe elementy pianoblack - wzór perforowany w elementach aluminowych wewnątrz samochodu (wcześniej gładkie aluminium) W ruchu miejskim samochód generalnie jest bardzo cichy, wbrew temu co wcześniej czytałem na jego temat. Co prawda mocniejsze używanie gazu faktycznie robi trochę hałasu, ale trwa to tylko chwilę do osiągnięcia docelowej prędkości. Podobno można zamontować dodatkowe wygłuszenie maski w serwisie Toyoty. Na autostradzie jest nieco gorzej ale nic tragicznego, bardziej w uszy rzuca się chyba szum z opon. Generalnie jestem bardzo zadowolony z Corolli i szukam każdego pretekstu, żeby się gdzieś przejechać.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,6
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Mam porównanie do Priusa 3 , więc są plusy i minusy - oczywiście zestawiając te dwa samochody Na plus dla corolli : 1 - mniejsze spalanie niż prius 3 o około 0,5 litra 2- Jest znacznie bardziej żwawy mimo mniejszej mocy 122kw (prius 136) 3 - na bateri pojedzie nawet 100-110 km/h (prius 60-70km/h) 4 - na baterii do 5 kilometrów - prius 2-3km 5 - szybcej sie nagrzewa i nie pobiera tyle baterii na początkowe ogrzanie silnika prius potrafi ,,zjeśc całą baterię ,, przez pierwszy kilometr mimo że jedzie na bęzynie Minusy : 1. mniej miejsca w środku niż prius 2 - wysocy pasażerowie z tyłu będą zachaczać o podsufitkę 3 - mniej schowków 4 - brak dodatkowego bagaznika pod podłogą jak w priusie 5 - brak joysticka ( niezwykle wygodny i bezawaryjny w priusie) zamiast tego zwykły automat - niepotrzebnie duża wajcha, 6- co chwilę wszystko pika - niezapięte pasy z tyłu , za blisko pasa ruchu , za blisko poprzedzającego zamochodu , nie to ustawienie biegów i wiele innych - trasa 5km i srednio 5-7 razy przerazliwe wycie w samochodzie . 7 - bezdotykowe otwieranie drzwi - niestety brak . ( a w priusie jest) dla mnie to krok w tył - czasem muszę kłaśc wszystkie zakupy na ziemi i szukać kluczyków.
3,8
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Mam przejechane 2100 km. Pod dystrybutorem pierwsze tankowanie 4.2l/100 km w okresie zima-wiosna (pierwszy 1000km). Drugie tankowanie 3.8l/100km w okresie wiosna-lato. Jeżdżę po Wrocławiu, także duże miasto. Zasięg na baku około 1000km przy czym wlewam poniżej 40l. Średnie spalanie: - Miasto zimą 4l/100km - Miasto latem 3-3.5l/100km - Trasa krajowa 3.1-3.7l/100km - 110 km/h 4.3 l/100km - 120 km/h 5l/100km Mam delikatna nogę. Po mieście jeżdżę na tempomacie tam gdzie to możliwe. Hybrydą trzeba umieć jeździć. Jeśli chcesz być pierwszy pod światłami to po co ci hybryda? Startując spod świateł do 20km/h na prądzie potem benzyna aby podciągnąć prędkość i nie zamulać. Wtedy też można podładować baterie. Można przyspieszyć na samym prądzie ale silnik elektryczny jest mały i tempo przyspieszenia mogłoby zirytować nawet taksówkarza. Przyspieszamy do docelowej prędkości i uprawiamy coasting (odpuszczamy minimalnie gaz żeby wskoczył na prąd). Paradoksalnie w korkach auto pali mniej bo turla się na prądzie do poniżej 30km/h. Na zimnym silniku pierwszy kilometr to nawet 6-7l/km. Potem spada. Po 5km już jest średnio poniżej 4l/100km. W trasie auto dużo oszczędza przy zmianie prędkości - miejscowości na trasie. Na prądzie bez problemu utrzyma na chwile prędkość 70-90 km/h. Przy delikatnym zjeździe nawet 110km/h ale to w wyjątkowych sytuacjach. Im szybciej i bardziej ze stałą prędkością tym spalanie rośnie. Powyżej 110km/h zaczyna rosnąć mocno.
6,5
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
W trasie doi równo. Zdecydowanie nie odnajduje się na autostradach nawet na drogach szybkiego ruchu pali dużo. Nadaje się na miasto lub na jazdę w trasie jako główny hamulcowy - lepiej unikać autostrad i dróg szybkiego ruchu jeśli komuś zależy na niskim spalaniu. Do 110 km/h nie ma tragedii ok 7l/100km ale powyżej to widać na desce jak spalanie dochodzi do 10 i nie chce spadać. Lepiej kupić diesla ;)

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 19
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII Hatchback