Szukaj

Informacje o Toyota Prius IV Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Zwykle kolejna generacja samochodu jest szybsza, lepiej przyspiesza, zapewnia wiÄ™cej emocji… Tu jest trochÄ™ inaczej. Dynamika nie ulegÅ‚a wiÄ™kszym zmianom. 122-konny ukÅ‚ad hybrydowy dalej nie jest demonem prÄ™dkoÅ›ci, ale za to na drodze zachowuje siÄ™ dość dynamicznie i co najważniejsze - w tej generacji pozwala uszczknąć jeszcze wiÄ™cej ze zużycia paliwa. Bo tak naprawdÄ™ o tym w tym aucie chodzi. MiÅ‚oÅ›nicy wrażeÅ„ nie majÄ… tu czego szukać, ale za to spokojni kierowcy, którzy chcÄ… tanio jeździć, poczujÄ… siÄ™ jak w domu.

czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 163 Nm przy 3600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~OkPPeter12f
Toyota Prius IV
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Kupiłem nowego Priusa do jazdy... w trasie. Nietypowo ale w tym szaleństwie jest metoda. Robię rocznie około 50-60 tys. km (z tego 90% trasa) Potrzebuje samochodu, który jest zawsze gotowy do drogi, nie będzie generował dodatkowych kosztów, w miarę ekonomiczny i tym razem będę mógł nim zrobić bez większych wydatków 200 - 400 tys. km. Jednocześnie nie potrzebuje już auta z dużym bagażnikiem czy 7 osobowego. Na razie mam Priusa 12 m-cy i zrobione ponad 55 tys.km. I tak średnie spalanie z tego przebiegu - 4,5, gdzie w mieście pali 3,5 - 5,0, trasa krajowa 90-110 km/h - 4,0, autostrada tempomat 140 km/h - 6,5 - czego chcieć więcej jeżeli chodzi o spalanie. Do tego zero jakichkolwiek usterek, wg. serwisu klocki hamulcowe przednie zrobią jeszcze spokojnie kolejne 100 tys km. Podsumowując – mam auto z silnikiem benzynowym, które pali trochę mniej niż diesel i do tego nie ma tego wszystkiego co w dieslu po większym przebiegi wymaga wymiany jak DPF, dwumas, wtryskiwacze, turbo… tu nie ma nawet sprzęgła. Plus bezawaryjność Toyoty i Priusa jako modelu, widać to zresztą w Warszawie, jako taxi coraz bardziej popularne są hybrydy, nowe Aurisy i używane Priusy II i III generacji.
4,6
~Michał
Toyota Prius IV
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Bardzo dobry samochód. Cieszę, się że powstał, bo z toyoty nic bym dla siebie nie wybrał. Lepiej spełnia moje potrzeby niż auris i corolla. Chciałem kupić P3, który był bardziej przestronny, ale ten dużo lepiej jeździ, mniej pali i jest wolny od problemów mechanicznych P3. No i wciąż na gwarancji.
4,1
~donulani
Toyota Prius IV
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Świetnie dostrojona, niby 122km a wrażenia z jazdy jakby było spokojnie ze 150. Minusem cvt jest oczywiście hałas przy przyspieszaniu, który jest po prostu duży. (Skrzynia biegów)
Åšrednie spalanie dla Toyota Prius IV Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2016-2019
4,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Toyota Prius IV
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Przesiadłem się z Clk 320 w benzynie, więc emocji podczas rozpędzania brak za to cała reszta na plus. W miastach spalanie między 3 litry a 4.5. Trasa autostradą 140km h przy małym ruchu najmniej 4.9 najwięcej 5.6 ,sprawdzane przy dystrybutorze. Ogólnie trzeba się przyzwyczaić żeby było miło ale nagroda w postaci spalania jest odczuwalna. Zrobiłem 88 tys tym samochodem i póki co nie zamierzam się go pozbyć. Serwis ogranicza się do wymiany oleju z filtrami. Koło 110 tyś przewidywany serwis hamulcowy i to będzie jak narazie większy wydatek jak do tej pory. Wyposażenie jak na mój gust pełne i w pełni użyteczne. (Skrzynia biegów)
3,4
Toyota Prius IV
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Po początkowym okresie nauki posługiwania się priusem stwierdzam, że jest to super oszczędne auto, osiągnięcie wyniku 3,1 litra na 100 km jest całkiem możliwe, natomiast jazda dynamiczna skutkuje wynikiem nawet ponad 5 litrów, ogólnie bardziej opłaca się kupić zwykłego priusa w stosunku do wersji plug in. Plug in ma niepraktyczny mały bagażnik, możliwosc przewozu tylko czterech osób, a co najgorsze mały udzwig, albo bagaż albo cztery osoby, zastanawiałem się nad wersją plug in i całe szczęście że za namową sprzedawcy kupiłem zwykłą wersję. Plug in musi też rozgrzać baterie co czyni, że faktycznie nie pali tak dużo mniej niż zwykła wersja a kosxtuje z tym samym wyposażeniem znacznie drożej (Skrzynia biegów)
4,2
Toyota Prius IV
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Prius sprowadzony ze stanow trasa autostradowa poznan-łódź 140-150km/h (tryb eco)spalanie wyszlo 5,4l na sto . Misto korki (tryb normal) rozwazna jazda spalanie 4l wolna trasa 100-120km/h spalanie w trybie normal 3,2l (Skrzynia biegów)
Toyota Prius IV Hatchback