Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 222 KM (163 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 3600-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Fotele z krótkim siedziskiem, średnio wygodne w trasie koszmarne , skóra niskiej jakości - szybko się wyciera i przebarwia . Wyciszenie auta to raczej żart z ludzi gorzej niż w FABI Przy 120 nie da się słuchać muzyki dla przyjemności o rozmowie zapomnij . Na poprzecznych nierównościach auto delikatnie podskakuje natomiast w zakrętach kładzie się bokiem jest to niebezpieczne zresztą "testu łosia" nie przeszło. Silnik pracuje jak w Polonezie zawsze go słychać . Spalanie mieszkam w mieście do 60 tyś mieszkańców i spalanie średnie mam 7,5 latem i 8,2 zima przy bardzo delikatnej jeździe czy to mało ? Cała nazwijmy to elektronika to lata 90 prymitywne fatalnie działające . Już nie kupię Toyoty - są przereklamowane. Osoby chwalące to auto albo nie mają porównania, albo mają bardzo niskie wymagania.
4,7
~Dakota
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota zaskoczyła mnie w wielu kwestiach negatywnie i pozytywnie . Zacznę od minusów głośność wewnątrz jest porównywalna do 20 letniego Cayenne czyli bez szału powyżej 130 Mała ilość schowków Simply claver to nie jest Skrzynia jest bez stopniowa i byłem tego świadom ale użytkuje też civica 1.5 z cvt i kompletnie inaczej pracuje Zalety a jest ich dużo Wysoki prześwit Spalanie Stabilność przy ciągnięciu przyczepy kempingowej Brak awaryjności do 88 tys nic oprócz olejów filtrow i czynnika klimatyzacji nie wymienione Jakość materiałów Przestronność wielkość bagażnika Bardzo dobrze działający układ 4x4 Świetne światła w nocy Tanie przeglądy
3,1
~Wokul
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Ogólnie nie narzekałem do zeszłego tygodnia. Fakt, że nie za cichy, wykończenie w środku mogło się komuś nie podobać, głośniczki słabiutkie itp. Ale mi to jakoś mocno nie przeszkadzało w hybrydzie w tej cenie (niektóre porównywalne suvy bez hybrydy bywały znacznie droższe w czasie jak kupowałem tą Ravkę). Niska ocena za niewytłumaczalny błąd konstrukcyjny wtyczki kabla wysokiego napięcia na złączu silnika napędu tylnej osi oraz kompletne zignorowanie problemu Przez Toyotę! A mianowicie ta wykonana z aluminium wtyczka po kilku latach koroduje i w złączu robi się zwarcie. Na kokpicie wyskakuje błąd - usterka hybrydowego układu napędowego lub inne błędy. Jeśli komuś padnie to w okresie 3 letniej gwarancji, to jest szczęściarzem. Zazwyczaj to pada po okresie 3 letniej ogólnej gwarancji i 5 letnia gwarancja na układ hybrydowy nie obejmuje tego kabla. KOSZT NAPRAWY TEGO TO 18 tys. zł !!!! Wymianie podlega cała wiązka kabli wysokiego napięcia za którą TOYOTA liczy sobie 15 tys. + 3 tys robocizna! W niektórych przypadkach koszt jest wyższy, bo wymienić trzeba również gdniazdo złącza z odpowiednią wiązką. Ta wtyczka skoroduje w każdym jednym hybrydowym egzemplarzu z napędem na 4 koła, który jest użytkowany gdzie na drogi sypie się sól, a podejrzewam, że w wilgotnym klimacie również. TOYOTA zna problem od lat i nie zrobiła absolutnie nic, żeby rozwiązać problem i ma gdzieś, że ludzie muszą płacić 18000 zł z powodu kretyńsko zaprojektowanej wtyczki. Więcej na temat można dowiedzieć się wpisując w wyszukiwarce hasło np. "RAV4 cablegate". Z tego co wiem, to w nowej wersji jedyne co zmienili, to zrobili dziury w osłonie tej wtyczki, żeby piasek i błoto miało możliwość wypaść z tej osłony. Efekt będzie taki, że wtyczka pewnie nie skoroduje w okresie gwarancji, tylko nieco później. Jedyne co można zrobić, to zakonserwować to złącze na własną rękę. Inna sprawa to brak zabezpieczenia antykorozyjnego elementów zawieszenia, bo jedna cieniótka warstwa bylejakiej farby to żadne zabezpieczenie. Gdyby nie skandaliczny problem z banalną wtyczką, to ocena byłaby dość wysoka. Nie pojmuję, jak Toyota może sobie psuć tak opinie przez taki banał i dlaczego tej wtyczki nie wymienili w ramach akcji przywoławczej na szczelny niekorodujący model.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Liczba komentarzy: 1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Raport piszę dopiero po roku od zakupu auta. W miesiącach zimowych średnie spalanie w granicach 8,2 l/100 km. W miesiącach letnich 6,2-6,4 l/100 km. W mieście między 5-6 l/100 km. Na autostradzie przy 120 km/h - 6,8 l/100 km, przy 140 km/h - 7,8 l/100 km, przy 160 km/h - już ponad 9l/100 km. Ogólnie średnia z całego roku i ok 20.000 km - 7,2l/100 km. Wynik nieco gorszy od zakładanego, ale jest to normalna jazda bez jakiegoś ecodrivingu ale też bez "pedału w podłogę". Taka jest rzeczywistość i nie wiem jakim cudem ktoś przy normalnej jeździe jest w stanie mieć spalanie rzędu 4-5 l/100 km.
5,8
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Raport po 16 000km: - miasto: tutaj Toyota czuje się najlepiej i spalanie oscyluje w granicach 5-5.5l/100km. Jazda typowo miejska ale dość oszczędna, przygazowywuję tylko gdy jest to niezbędne np. przy wyprzedzaniu ale poza tym jeżdżę tak jak się hybrydą jeździć powinno - poza miastem: mało jeżdżę na tzw. "krajówkach", jeśli już wyjeżdżam poza miasto to głównie jeżdżę autostradami. I z dłuższych wyjazdów: - jeden wyjazd ok. 1100km po Polsce, prędkość przelotowa 140km/h przy bardzo silnym wietrze: 7.5l/100km - przejazd do Chorwacji i z powrotem ok. 2500km, prędkość przelotowa 130km/h, optymalne warunki pogodowe na całej trasie: 5.9l/100km (na odcinku PL-Chorwacja nawet było 5.7) Podsumowanie po 16k: spalanie w mieście jest bardzo dobre o ile się jeździ prawidłowo. Nie rozumiem po co ktoś kto gaz traktuje jako przełącznik "włącz/wyłącz" kupuję hybrydę - a po komentarzach widać, że to się zdarza. Hybryda się odwdzięczy jeśli się nią włąściwie jeździ, jeśli ktoś lubi z każdego startu robić wyścig to nie jest napęd dla niego. Na autostradach też jest bardzo dobrze a przynajmniej nie gorzej, niż przy zwykłym silniku. W optymalnych warunkach auto potrafi osiągnąć rewelacyjny moim zdaniem wynik jakim jest poniżej 6l przy takich gabarytach pojazdu. Przy niekorzystnych warunkach jest nieco gorzej ale nie gorzej niż gdyby to nie była hybryda. Podkreślam jednak jeszcze raz - ja jeżdżę tak jak się hybrydą jeździć powinno czyli bardzo spokojnie, korzystając z mocy silnika wtedy kiedy to jest potrzebne a kiedy nie jest - delikatnie operuję pedałem gazu.
4,6
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Rav 4 awd wersja selektionPierwsze tankowanie w lutym spalanie 5,6l.Teraz w maju przebieg 5800 spalanie 4,2l trasa dziennie 50 km.miasto i droga wojewódzka .30 procent to jazda na prądzie.Ogólnie wszystko jest ok .Jedynie brakuje kilku podświetlanych przycisków ale taka jest widocznie koncepcja jakaś toyoty. Przebieg obecny 5800km .Średnie spalanie po pierwszym tankowaniu 5,6l w lutym.Teraz przy przebiegu 5800km.w maju-4,2lDziennie trasa 50 km po drogach miasto i między miastami. .Trasa drogi wojewódzkie przy prędkości do 110 4,0l.Średnio okolo 30 procent to jazda na elektryku.

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 22
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V SUV