Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4300-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Irek z Poznania
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
mam auto w wersji COMFORT - i tak się jeździ - nabyłem kilka dodatków w sklepach chińskich, aby było wygodniej. Mankamenty - odgłosy spod panelu multimedialnego - raczej kable, da się z tym jeździć - koszt serwisu po dwóch tatach - 30000 km - prawie 1800 zł -- dużo kasy biorą w ASO - chyba byłem u nich ostatni raz. Multimedia po zmianie oprogramowania, jest android auto i aple car, właściwie nie ma na co narzekać, bo w czasie jazdy media mogą przeszkadzać. Planowałem zakup nowego panelu multimedialnego od chińczyków DASAITA, ale zrezygnowałem, po tym jak za darmo zmieniłem oprogramowanie w fabrycznym panelu. Spalanie około 7 l. średnio, na trasie około 6,6. Silnik ujawnia swoją moc jak trzeba. To by było na tyle. Pozdrawiam użytkowników RAVy
3,4
~Artur
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Jestem zawiedziony tym autem, nie chodzi tylko o fatalne sprawy które widać na ramkach drzwi, słaby sinik, ogromny hałas w czasie jazdy, który w czasie nawet krótkiej trasy jest uciążliwy i meczący, ale najbardziej mnie denerwowały fatalnie wchodzące biegi, czasem stałem na światłach i nie mogłem ruszyć, bo nie byłem wstanie wić "jedynki", a to wszystko w nowym aucie. Jeżeli chodzi o ilość miejsca jest ok, wygląd zewnętrzny, to chyba największy atut. Komfort hm... nie w tym hałasie. Na wielki plus zasługuje spalanie średnio 7,5/100 km.
4,6
~manix
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
fajne auto z durnymi oszczędnościami w zakresie wyposażenia w pomocne detale, mianowicie: brak wskazań ciśnienia w kołach, brak podświetlania wielu przycisków, brak haczyków w bagażniku, nieosłonięte plastiki w bagażniku, dość słabe audio jak i cały infotainment.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Autko posiadam od kilku tygodni. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niski spalaniem, dynamiką silnika, bardzo dobrym wyciszeniem wnętrza oraz jego wykończeniem. Ale żeby nie było zbyt różowo należy wspomnieć o minusach bo takowe to autko posiada. Bardzo niskiej jakości radio ( nie wyłapuje wszystkich dostępnych stacji radiowych, rzecz nie do pomyślenia w radiu fabrycznym zamontowanym w moim starym oplu) i fatalne głośniki można odnieść wrażenie, że muzyka dobiega z głośnika smartfonu. Bardzo słaba nawigacja GPS w nowiutkim zakupionym samochodzie nie było na mapie drogi którą wracałem do domu ( łącznik od autostrady A4 do Drogi E4 wybudowany 2 lata temu i widoczny na innym mapach GPS np: mio, garmin ect. wybieranie głosowe trasy w praktyce nie działa podobnie jak otwieranie klapy bagażnika nogą w sytuacji gdy trzymamy np. zakupy w rękach. Po zapaleniu silnika zwłaszcza zimnego dobiega trzeszczenie ze środka deski rozdzielczej rzecz nie bywała w takim samochodzie. Podsumowując autko fantastyczne dostarczające niesamowitej frajdy z jazdy i niewątpliwie godne polecenia, a wspomniane mankamenty, no cóż można przymknąć oko choć radio irytuje.
7,6
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Autko mam od 4mies dotychczasowy przebieg ok 6 tyś km. Autko bardzo wygodne, jak na te gabaryty bardzo ciche i ekonomiczne. Oczywiście jeżeli ktoś goni 180 km na godzinę to musi się liczyć że spali więcej niż przy 130km, przede wszystkim automatem trzeba nauczyć się jeździć. To nie disel że ile byś nie jechał to pali 6l. Poza tym autko pakowane i przestronne, w sam raz dla rodziny. Dobrze się trzyma drogi i przy takiej wysokości mało wychyla na zakrętach, po prostu czujesz się pewnie za kierownicą. Do tego dobra widoczność w dzień i o zmroku, oraz cały pakiet bezpieczeństwa powoduje że zaczynasz lubić długie trasy. Jedyna wada to za mały jak dla mnie bak paliwa 50l to trochę mało 80l w sam raz by pasowało. Pozdrawiam
8,3
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Jestem bardzo zaskoczony spalaniem, pali naprawdę mało jak na tak duże auto. Spalanie na trasie przy jeździe 110/120 km/h przy włączonej klimie i 3 osobach na pokładzie, wynik 6,6 jak dla minie rewelacyjny. Nie jest to wynik z komputera auta tylko z rzeczywistego tankowania pod korek. Miasto ok 9l.

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 11
Problem z geometrią w nowej RAV4 HYBRYD EXECUTIVE
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • układ napędowy
  • 8 tys. km
Problem polega na "ściąganiu" pojazdu na prawą stronę, Podczas eksploatacji pojazdu odkryłem że pojazd przy każdej prędkości na odcinku ok 100m jest ściągany na prawo, trzykrotnie była ustawiana geometria kół w serwisie TOYOTA aż trafiła do serwisu Wałbrzych jako głównego serwisu z pełną obsługą niestety bez rezultatu problem występuje nadal. W wyniku takiej usterki czy wady nie można używać asystenta pasa utrzymania trakcji LTA ponieważ trzeba ciągle korygować jazdę skręcając kierownicę w lewo. Po przejechaniu ok 200km z ręczna korekcją bardzo bolą ręce. Nie wiem jak skończy się ten temat. Zaznaczam że zawsze kupuję auta z salonu przez 20l i jest to drugie auto Toyota i najgorsze jakie kupiłem i ostatni. Służę materiałem zdjęciowym i filmowym.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wycieraczki nie zbirają opadów atmosferycznych
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • inne
  • 8 tys. km
Problem z wycieraczkami przednimi strona kierowcy w pojeździe nowym na gwarancji. Wycieraczki nie zbierają wody i innych opadów atmosferycznych pozostawiając na szybie tzw film wodny na wysokości wzroku kierowcy. Problem polega na tym, iż TOYOTA wymieniła dwukrotnie pióra oraz ramiona wycieraczek na tzw pozmianowane, które miały rozwiązać problem niestety bez rezultatu. Sprawa ciągnie się od momentu pierwszych opadów w marcu po zakupie auta w salonie w dniu 12.02.2021. Uczulam wszystkich właścicieli sprawdźcie swoje wycieraczki ponieważ jest to problem technologiczny i Toyota nie ma rozwiązania w razie potrzeby służę dowodami w postaci zdjęć i filmów.Jest to wada fabryczna nie usterka, która usiłują ciągle przedefiniować w TOYOCIE.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Skrzypienie / ocieranie sie blizej nieokreslonych elementow
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018
  • zawieszenie
  • 15 tys. km
Praktycznie od nowosci - pierwszy raz uslyszalem ten dzwiek 3 lub 4 tygodnie po wyprowadzeniu samochodu z salonu, pojawia sie w losowych momentach skrzypienie dochodzace z okolic przodu lub przedniego zawieszenia. Pojawia sie zawsze w trakcie jazdy ( nigdy postoju ) i nie ma zwiazku z nawierzchnia - tak samo skrzypi na autostradzie jak i na nierownych nawierzchniach. Salon Toyoty w Radomiu juz dwa razy podchodzil do tematu i ciagle nic ... , nawet jak uslyszeli w koncu, to i tak nie wiedza co to moze byc. Dziek / skrzypienie jest intensywne i slyszalne na tyle, ze kazdy jadacy samochodem reaguje i pyta sie co sie dzieje. Hm .... Moze trzeba RAV4 rozebrac na czesci i zlozyc od nowa ? :-)
Problem rozwiązany
22 komentarze
Toyota RAV4 V SUV