Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4300-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~Wyleczony z rav4
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
1. Benzyna w oleju silnikowym 2. Tandetne, trzeszczące plastiki w środku 3. Karoseria z blachy do konserw, falowanie maski od 120 km/h plus drgające lusterka 4. Halas przy prędkościach autostradowych 5. Ogniska korozji na el. zawieszenia w 2 letnim aucie 6. Konieczność wymiany wycieraczek co 3 miesiące 7. Lakier, który rysuje się od patrzenia 8. Radio z lat 90-tych XX w. 9. AWD idealne na suchy asfalt 10. ASO, któte robi klientów w balona, sugerując że trzeszczące, rdzewiejące po 2 latach auto to norma
4,7
~Paweł m
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
W tych pieniądzach executive 162tys. Były crv i cx5 - bardzo mi się podoba bryła, nie miałem parcia na automat , wybrałem manual i skrzynia działa bardzo poprawnie. Zdecydował- klasyczny silnik benzyna wolnossaca bez żadnych turbin i duża pojemność. Klasyczny konkurencja już takich nie robi oprócz mazdy. Benzyny toyoty zawszy były bezawaryjne. Jak i inni użytkownicy i mnie irytuja pewne niedociągnięcia- słabe podświetlenie przycisków. Glosniki mogłyby byc nieco lepsze-.myślę że w każdej innejarce zawsze znajdą się jakieś niedociągnięcia.
4,9
~Irek z Poznania
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
mam auto w wersji COMFORT - i tak się jeździ - nabyłem kilka dodatków w sklepach chińskich, aby było wygodniej. Mankamenty - odgłosy spod panelu multimedialnego - raczej kable, da się z tym jeździć - koszt serwisu po dwóch tatach - 30000 km - prawie 1800 zł -- dużo kasy biorą w ASO - chyba byłem u nich ostatni raz. Multimedia po zmianie oprogramowania, jest android auto i aple car, właściwie nie ma na co narzekać, bo w czasie jazdy media mogą przeszkadzać. Planowałem zakup nowego panelu multimedialnego od chińczyków DASAITA, ale zrezygnowałem, po tym jak za darmo zmieniłem oprogramowanie w fabrycznym panelu. Spalanie około 7 l. średnio, na trasie około 6,6. Silnik ujawnia swoją moc jak trzeba. To by było na tyle. Pozdrawiam użytkowników RAVy
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Autko posiadam od kilku tygodni. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niski spalaniem, dynamiką silnika, bardzo dobrym wyciszeniem wnętrza oraz jego wykończeniem. Ale żeby nie było zbyt różowo należy wspomnieć o minusach bo takowe to autko posiada. Bardzo niskiej jakości radio ( nie wyłapuje wszystkich dostępnych stacji radiowych, rzecz nie do pomyślenia w radiu fabrycznym zamontowanym w moim starym oplu) i fatalne głośniki można odnieść wrażenie, że muzyka dobiega z głośnika smartfonu. Bardzo słaba nawigacja GPS w nowiutkim zakupionym samochodzie nie było na mapie drogi którą wracałem do domu ( łącznik od autostrady A4 do Drogi E4 wybudowany 2 lata temu i widoczny na innym mapach GPS np: mio, garmin ect. wybieranie głosowe trasy w praktyce nie działa podobnie jak otwieranie klapy bagażnika nogą w sytuacji gdy trzymamy np. zakupy w rękach. Po zapaleniu silnika zwłaszcza zimnego dobiega trzeszczenie ze środka deski rozdzielczej rzecz nie bywała w takim samochodzie. Podsumowując autko fantastyczne dostarczające niesamowitej frajdy z jazdy i niewątpliwie godne polecenia, a wspomniane mankamenty, no cóż można przymknąć oko choć radio irytuje.
7,6
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Autko mam od 4mies dotychczasowy przebieg ok 6 tyś km. Autko bardzo wygodne, jak na te gabaryty bardzo ciche i ekonomiczne. Oczywiście jeżeli ktoś goni 180 km na godzinę to musi się liczyć że spali więcej niż przy 130km, przede wszystkim automatem trzeba nauczyć się jeździć. To nie disel że ile byś nie jechał to pali 6l. Poza tym autko pakowane i przestronne, w sam raz dla rodziny. Dobrze się trzyma drogi i przy takiej wysokości mało wychyla na zakrętach, po prostu czujesz się pewnie za kierownicą. Do tego dobra widoczność w dzień i o zmroku, oraz cały pakiet bezpieczeństwa powoduje że zaczynasz lubić długie trasy. Jedyna wada to za mały jak dla mnie bak paliwa 50l to trochę mało 80l w sam raz by pasowało. Pozdrawiam
9,0
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Nie wiem jak uzyskujecie niższe średnie niż 9l/100km :P Przy normalnej jeździe w mieście, wiadomo - korki, dziury, itp., spalanie około 10-10.5. Na trasie przy 140-150km/h trasa Łódź-Mierzeja w granicach 8,8-9l/100km, no niżej nie zejdzie i już. Generalnie średnia z około 24tys km 9,4l/100km - a nie mam zbyt ciężkiej nogi... Kolejny przykład, że dane podawane przez producenta można między bajki włożyć.

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 22
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V SUV