Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 222 KM (163 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 3600-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Aleksander
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Specjalnie czekałem pełny rok, wszystkie pory roku, zanim wystawie opinię. Moje auto to RAV4 Selection napęd na 4 koła, 222 konie mechaniczne. Obecnie przejechałem 22 000 km. Polska Szczecin i okolice. Tryb jazdy to uogólniając 1/3 miasta, 1/3 transy podmiejskie i 1/3 trasy szybkiego ruchu. Ogólne wrażenia są jak najbardziej pozytywny. Auta najlepiej się sprawdza na miasto oraz trasy podmiejskie. Jeżeli dominujące mają być ekspresówki oraz autostrady to na pewno na rynku jest pełno aut, które lepiej się do tego nadają. Ale nie jest tak, że jazda autostradą to jakaś udręką. Do legalnych prędkości jest naprawdę wystarczająca dynamicznie i oszczędnie. Hałas nie jest męczący aczkolwiek trudno się nie zgodzić z tym, że auto wyciszone jest przeciętnie. W moje ocenie RAV prowadzi się pewnie. Na trasę lubię jeździć w trybie sport, który zmienia przede wszystkim reakcję na gaz oraz twardość układu kierowniczego. Na miasto tryb sport również byłby idealny ale pozostawił bym z niego tylko reakcję na gaz a układ kierowniczy powinien działać jak w trybie normal. W trybie sport na miasto jest sztucznie „ciężki”. Ta twardość układu kierowniczego jest ok na trasę Istotne dla mnie zalety: 1. Przestronność – optymalnie zarówno z przodu jak i z tyłu. Dobra szerokość kabiny. Spory bagażnik, w którym może nie ma wielu udogodnień ale w moim przypadku wystarczyło rozłożyć siatkę zakupioną na allegro i jest „gitara”. W ogóle nie przeszkadza mi brak prowadnic dla rolety oraz brak uchwytu rolety. 2. Układ napędowy – płynność pracy, wystarczające osiągi. Dobre zrywy na pierwszych metrach. Funkcjonalny napęd na 4 koło sprawdził się zimą. Nigdy nie czułem się tak pewnie podczas ruszania na śniegu. Warto dopłacić 10 000 zł za 4x4. Otrzymujemy wtedy po prostu lepsze auto, mocniejsze z lepszą trakcją podczas ruszania na mokrej i ośnieżonej nawierzchni 3. Niskie spalania. Dla mnie ponad połowę mniej niż poprzednie auto honda accord 2,4 190 koni automat sedan. Im dalsze odcinki pokonujesz po mieście i w strefie podmiejskiej tym bardziej toyota zaskakuję niskim spalaniem 4. Wspaniale działające systemu wsparcia kierowcy czyli asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat. Używam tylko na trasach szybkiego ruchu. Narzekanie na powolne działalnie systemu (rozpędzanie), kiedy w momencie wyprzedzania tira auto przed nami zjeżdża na prawy pas, to ogólne niezrozumienie idei działania systemów WSPARCIA. Systemy wspierają i przede wszystkim mają działać bezpiecznie. Jeździłem już w różnych warunkach pogodowych i nigdy mnie nie zawiodły. Jedynie podczas wyprzedzania w moim odczuciu system utrzymuję auto zbyt blisko prawej strony. Ale przecież podczas wyprzedzenia nigdy nie puszczamy kierownicy. Do tego świetny start/stop. 5. Audio – wiem wiem, szału nie ma ale naprawdę dla mnie jest porządnie. Od początku mam Apple Car Play więc archaiczny system multimedialny w ogóle mnie nie interesuję. Wbrew temu co czasem czytam apple car play nigdy mi się nie zawiesiło. Nie zrywa połączenia. Działa sprawnie i stabilnie 6. Zwrotność – być może subiektywne odczucia ale na pewno jest lepiej niż w hondzie accord. 7. Wygląd – mi się podoba 8. Funkcjonalność – jest miejsce na odłożenie każdej rzeczy jak mamy przy sobie. Dokumenty, klucze, telefony 9. Bardzo dobre spasowanie. W moim egzemplarzu nie występują skrzypienia kokpitu ani żadnej innej rzeczy. 10. Dostęp bezkluczykowy. Działa sprawnie. Zawsze udaje mi się otworzyć bagażnik nogą. Nie mam z tym problemu. Niestety system ten nie jest idealny o czy w wadach. Istotne dla mnie wady: 1. Oświetlenie wnętrza oraz bagażnika. Brak ledów. Jest słabe żółte, archaiczne światło. Bagażnik słabo oświetlony. Brak oświetlenia przycisków do otwierania okien oraz ryglowania drzwi (mały problem) oraz co gorsza brak podświetleni włącznika podświetlenia na podsufitce. To już jest absurd. Sytuację ratuję ledowe podświetlenie zakamarków. Dzięki temu robi się trochę nowocześniej 2. Dostęp bezkluczykowy – jest niekompletny. Nie działa na tylnych klamkach. Niby fanaberia ale ja bardzo rzadko idę do auta sam bez żadnego bagażu: laptop, plecaki dzieci, tobra sportowa, zakupy, dzieci. Więc to co otwieram najczęściej pierwsze to tylne drzwi albo bagażnik. Czyli najpierw dotykam klamki z przodu żeby otworzyć drzwi z tyłu. Bagażnik otwieram nogą – super. Ale nie ma przycisku który zamyka i jednocześnie rygluję bagażnik. Ponieważ klapa zamyka się powoli to i tak albo podchodzę do przednich drzwi zamknąć auto albo sięgam po kluczyk. Pełna wersja tego systemu tylko w lexusie. Niestety w Toyocie do szczęścia trochę brakuję 3. Brakuję mi ok 2-3 cm podparcia pod uda. 2-3 cm bliżej kierownicy. 2-3 cm niżej fotela. Generalnie jest dobrze+ ale u niemieckiej konkurencji jest dużo lepiej 4. Funkcja follow mi home. Aby ją włączyć trzeba po zgaszeniu auta pociągnąć lewą dźwignię do siebie. I w sumie czemu nie. Gorzej, że nie można ustawić czasu włączonych świateł. Według instrukcji to 30 sec. ale dla mnie zakładając, że zawsze mam coś w bagażniku, dzieci itd.. to światła gasną w momencie kiedy są najbardziej potrzebne. Dodatkowo po otwarciu auta nie zapalają się reflektory. Auto stoi w ciemność poza bladymi żółtymi żarówkami we wnętrzu. A przecie prądu na światła w takiej hybrydzie nie powinno zabraknąć. 5. System automatycznego przełączania światłe drogowe/mijania. Niestety jest niedopracowany. Próbowałem używać ale odpuszczam. 6. System multimedialny – tak archaiczny, nie wykorzystuje potencjału wielkości ekranu. Nie logiczny wykres historycznego spalania. Skala po prawej za duża. Gdyby na górze każdego słupka pokazywało się spalanie to jeszcze jakoś byłoby to przydatne. A tak to mamy 7 słupków z czego informacyjnie mamy tylko najniższe osiągnięte spalanie. Lepiej korzystać z aplikacji toytoy. Tutaj jest wszystko naprawdę ok. 7. Ogólne wyciszenie kabiny. Przy specyfice pracy tego układu napędowego powinno być lepsze. 8000 zł w profesjonalnej firmie załatwia sprawę ale dalej ….. jest to ekstra 8000 zł. Szkoda, że zamawiając auto nie ma jakiejś ekstra opcji wygłuszenia albo zamówienia podwójnej szyby.
4,4
~vacu
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Ogólne wrażenia po przejechaniu ok. 1500km - czyli niezbyt dużo ale już na tyle, że coś można o aucie powiedzieć. Jeżdżę wersją Black Edition. Przede wszystkim ogólna ocena - jestem bardzo zadowolony jak na razie ale bardziej na 4+ niż na 5. To co jest najważniejsze czyli komfort prowadzenia i ogólnie jazdy - jest na bardzo wysokim poziomie. Auto prowadzi się bardzo pewnie co mnie dość mocno zaskoczyło - przesiadłem się z kombi myśląc, że w SUVie będę musiał bardziej uważać na zakrętach tymczasem jest dokładnie odwrotnie - RAV4 w moim odczuciu prowadzi się znacznie pewniej niż Mondeo kombi, którym jeździłem wcześniej. W aucie jest stosunkowo cicho - niektórzy narzekają na wycie CVT ale ja w większości jeżdżę po mieście i tu jest cichutko. Przy jeździe autostradowej jest faktycznie dość głośno już niestety, ale nie głośniej niż w porównywalnych autach. Podobnie ze spalaniem - przy normalnej jeździe w mieście wychodzi mi 5-6l/100km (liczone z dystrybutora, nie z komputera) czyli rewelacja biorąc pod uwagę, że auto jest dość dynamiczne. I wcale nie jeżdżę bardzo po emerycku - normalnie po mieście jednak w większości nie traktuję gazu zerojedynkowo jak niektórzy, zwykle jeżdżę spokojnie, od czasu do czasu dociskam tylko mocniej jak potrzeba. Jeden minus, który jak na razie mnie najbardziej denerwuje to różne dziadowskie oszczędności, które moim zdaniem nie powinny mieć miejsca w aucie za te pieniądze. Albo nawet nie tyle oszczędności co dziwne decyzje. Np. mam bezprzewodową ładowarkę, którą pewnie mało kto wykorzysta ale połowa przycisków nie jest podświetlona - nawet przyciski do włączenia lampki są ciemne więc kończy się na macaniu podsufitki - to bardzo wkurza. Podobnie bezkluczykowy dostęp tylko przez przednie drzwi oraz brak możliwości zablokowania drzwi przy zamykaniu tylnej klapy - trzeba to zrobić na dwa razy, albo poczekać aż klapa się zamknie i zablokować drzwi przyciskiem albo podejść dodatkowo do drzwi i tam zablokować. Inny irytujący element - bywa, że stacje radiowe same się przełączają mimo dobrego odbioru. To taka kosmetyka ale mocno na razie irytuje. Podsumowując - na razie polecałbym to auto z tym napędem osobom, które jeżdżą spokojnie tylko od czasu do czasu wykorzystując dynamikę auta. Także osobom w większości jeżdżącym po mieście. Wtedy będzie można docenić jego zalety. Jeśli ktoś jeździ bardzo agresywnie lub w większości po autostradach to może warto przemyśleć inny silnik.
4,4
~vacu
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Ogólne wrażenia po przejechaniu ok. 1500km - czyli niezbyt dużo ale już na tyle, że coś można o aucie powiedzieć. Jeżdżę wersją Black Edition. Przede wszystkim ogólna ocena - jestem bardzo zadowolony jak na razie ale bardziej na 4+ niż na 5. To co jest najważniejsze czyli komfort prowadzenia i ogólnie jazdy - jest na bardzo wysokim poziomie. Auto prowadzi się bardzo pewnie co mnie dość mocno zaskoczyło - przesiadłem się z kombi myśląc, że w SUVie będę musiał bardziej uważać na zakrętach tymczasem jest dokładnie odwrotnie - RAV4 w moim odczuciu prowadzi się znacznie pewniej niż Mondeo kombi, którym jeździłem wcześniej. W aucie jest stosunkowo cicho - niektórzy narzekają na wycie CVT ale ja w większości jeżdżę po mieście i tu jest cichutko. Przy jeździe autostradowej jest faktycznie dość głośno już niestety, ale nie głośniej niż w porównywalnych autach. Podobnie ze spalaniem - przy normalnej jeździe w mieście wychodzi mi 5-6l/100km (liczone z dystrybutora, nie z komputera) czyli rewelacja biorąc pod uwagę, że auto jest dość dynamiczne. I wcale nie jeżdżę bardzo po emerycku - normalnie po mieście jednak w większości nie traktuję gazu zerojedynkowo jak niektórzy, zwykle jeżdżę spokojnie, od czasu do czasu dociskam tylko mocniej jak potrzeba. Jeden minus, który jak na razie mnie najbardziej denerwuje to różne dziadowskie oszczędności, które moim zdaniem nie powinny mieć miejsca w aucie za te pieniądze. Albo nawet nie tyle oszczędności co dziwne decyzje. Np. mam bezprzewodową ładowarkę, którą pewnie mało kto wykorzysta ale połowa przycisków nie jest podświetlona - nawet przyciski do włączenia lampki są ciemne więc kończy się na macaniu podsufitki - to bardzo wkurza. Podobnie bezkluczykowy dostęp tylko przez przednie drzwi oraz brak możliwości zablokowania drzwi przy zamykaniu tylnej klapy - trzeba to zrobić na dwa razy, albo poczekać aż klapa się zamknie i zablokować drzwi przyciskiem albo podejść dodatkowo do drzwi i tam zablokować. Inny irytujący element - bywa, że stacje radiowe same się przełączają mimo dobrego odbioru. To taka kosmetyka ale mocno na razie irytuje. Podsumowując - na razie polecałbym to auto z tym napędem osobom, które jeżdżą spokojnie tylko od czasu do czasu wykorzystując dynamikę auta. Także osobom w większości jeżdżącym po mieście. Wtedy będzie można docenić jego zalety. Jeśli ktoś jeździ bardzo agresywnie lub w większości po autostradach to może warto przemyśleć inny silnik.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Witam. Użytkuje RAV4 już jakiś czas i szczerze mówiąc hybrydy do oszczędnych nie należą o ile miałbym auto użytkować tylko i wyłącznie na odcinkach do 3 km to powiedziałbym że w jedną stronę pojadę na elektryku a w drugą na silniku spalinowym max z prędkością 45km/h pewnie i spalanie by mi spadło do 4l ale nie o to przecież chodzi. Na autostradzie auto przy normalniej prędkości 140 max 150 zaczyna palić ponad 13l (jazda na tempomacie) porównując do mojego poprzedniego auta E61 3.0d no to niestety w parametrach spalania bije toyotę na lep na szyję przy prędkościach 200km/h spalenie 9.5l/100km jeżeli chodzi o jazdę po mieście to około 8l/100km więc nie wiem po co komu 20 letnie doświadczenie w zakresie aut hybrydowych skoro mniejszego spalania jak widać niema.
6,2
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Pierwsza sprawa jest taka, że komputer potrafi kosmicznie zaniżyć spalanie, więc podane tutaj wyniki mogą odbiegać od realnych. Największym zaskoczeniem dla mnie była jazda po mazurskich drogach. Przejechałem ok 130km, jadąc w miarę dynamicznie, ale starając się trzymać przepisów - co przez to rozumiem, dynamiczne wyprzedzanie i przyspieszanie, jazda ok 90-100 po za miastem. Wynik był 4,9l/100km. Jazda 150-160 km/h na autostradzie kończy się wynikiem powyżej 10l/100km - ok 10,5. Średnia z dynamicznej jazdy po mieście to 7,2l/100km. W tym wypadku warto zwrócić uwagę na fakt, że aby wykorzystać w pełni potencjał układu hybrydowego należy trochę pojeździć - silnik musi się rozgrzać żeby bezproblemowo przełączać się między trybem elektrycznym i spalinowym. Ja najczęściej robię trasę o długości ok 8km w jedną stronę, co nie zawsze wystarcza.
5,3
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota RAV4 V
Przejechałem 3000km i średnie spalanie pokazuje 5.5l jednakże jak delikatnie się jeździ po drogach powiatowych wojewódzkich i krajowych to z 4.7 spokojnie można zejść a nawet niżej, przy energicznej jeździe i bardziej agresywnej to 6-6.5 l ale to już można efektywniej jeździć :)

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 11
Problem z geometrią w nowej RAV4 HYBRYD EXECUTIVE
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • układ napędowy
  • 8 tys. km
Problem polega na "ściąganiu" pojazdu na prawą stronę, Podczas eksploatacji pojazdu odkryłem że pojazd przy każdej prędkości na odcinku ok 100m jest ściągany na prawo, trzykrotnie była ustawiana geometria kół w serwisie TOYOTA aż trafiła do serwisu Wałbrzych jako głównego serwisu z pełną obsługą niestety bez rezultatu problem występuje nadal. W wyniku takiej usterki czy wady nie można używać asystenta pasa utrzymania trakcji LTA ponieważ trzeba ciągle korygować jazdę skręcając kierownicę w lewo. Po przejechaniu ok 200km z ręczna korekcją bardzo bolą ręce. Nie wiem jak skończy się ten temat. Zaznaczam że zawsze kupuję auta z salonu przez 20l i jest to drugie auto Toyota i najgorsze jakie kupiłem i ostatni. Służę materiałem zdjęciowym i filmowym.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wycieraczki nie zbirają opadów atmosferycznych
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • inne
  • 8 tys. km
Problem z wycieraczkami przednimi strona kierowcy w pojeździe nowym na gwarancji. Wycieraczki nie zbierają wody i innych opadów atmosferycznych pozostawiając na szybie tzw film wodny na wysokości wzroku kierowcy. Problem polega na tym, iż TOYOTA wymieniła dwukrotnie pióra oraz ramiona wycieraczek na tzw pozmianowane, które miały rozwiązać problem niestety bez rezultatu. Sprawa ciągnie się od momentu pierwszych opadów w marcu po zakupie auta w salonie w dniu 12.02.2021. Uczulam wszystkich właścicieli sprawdźcie swoje wycieraczki ponieważ jest to problem technologiczny i Toyota nie ma rozwiązania w razie potrzeby służę dowodami w postaci zdjęć i filmów.Jest to wada fabryczna nie usterka, która usiłują ciągle przedefiniować w TOYOCIE.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skrzypienie / ocieranie sie blizej nieokreslonych elementow
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018
  • zawieszenie
  • 15 tys. km
Praktycznie od nowosci - pierwszy raz uslyszalem ten dzwiek 3 lub 4 tygodnie po wyprowadzeniu samochodu z salonu, pojawia sie w losowych momentach skrzypienie dochodzace z okolic przodu lub przedniego zawieszenia. Pojawia sie zawsze w trakcie jazdy ( nigdy postoju ) i nie ma zwiazku z nawierzchnia - tak samo skrzypi na autostradzie jak i na nierownych nawierzchniach. Salon Toyoty w Radomiu juz dwa razy podchodzil do tematu i ciagle nic ... , nawet jak uslyszeli w koncu, to i tak nie wiedza co to moze byc. Dziek / skrzypienie jest intensywne i slyszalne na tyle, ze kazdy jadacy samochodem reaguje i pyta sie co sie dzieje. Hm .... Moze trzeba RAV4 rozebrac na czesci i zlozyc od nowa ? :-)
Problem rozwiązany
22 komentarze
Toyota RAV4 V SUV