Szukaj

Informacje o Toyota Yaris I 1.4 DI 75KM 55kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1999-2005 pierwsza generacja Toyoty Yaris została zaprojektowana przez Greka Sotirisa Kovosa. Samochód w gamie japońskiej marki stał się następcą wysłużonego modelu Starlet. W 2000 roku Toyota Yaris I wygrała konkurs na Samochód Roku. Tak samo dobrze wyglądały jego wyniki sprzedaży – model w niedługim czasie stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów w swoim segmencie (1,2 miliona zakupionych egzemplarzy). W USA, Kanadzie i Australii auto sprzedawane było jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. W oparciu o Toyotę Yaris, w roku 2000, stworzono mikrovana, który otrzymał nazwę Yaris Verso.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~klimper
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Podobno trafił mi się dobry egzemplarz - jak to powiedział jeden z mechaników. Tylko leję i jeżdżę. Moja opinia opiera się na 2 letnim użytkowaniu. Nigdy się nie rozkraczył, zawsze odpala, bardzo mało pali (tylko miasto 4,5 litra max 5,2, trasa spokojnie 4,2-4,3). Dodam że dbam o auto. Po odpaleniu zawsze czekam te 10-15 sekund zanim ruszę i tak samo przed zgaszeniem. Nie chcę auta tylko chwalić, dla mnie jedną z większych wad są siedzenia, bardzo miękkie, tak jak do miasta na krótkie trasy dadzą radę, tak na dłuższe trasy typu 400km to tragedia, wychodzisz z auta połamany. Jedna z największych wad Yarisa to też wyciszenie. Wad czy nie, mogłoby być lepiej. Po mieście nie można się przyczepić, hałas zaczyna być dostrzegalny/słyszalny jadąc od 90km/h. Przy 130km/h lub 150km/h nie przeszkadza tyle silnik, co szum wiatru/powietrza. Ja jechałem raz max 180km/h. Nigdy więcej. Mimo wszystko polecam, a przy zakupie nie być skąpym i wydać te 200zł na przegląd! I najlepiej zagadać z kimś żeby podłączyć profesjonalny komputer i sprawdzić choćby stan wtrysków.
3,9
~maciej
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Kupiłem Yariskę, sugerując się opiniami o niezawodności tego samochodu. Jeżdżę dużo 100 km dziennie + 500 km w weekendy. Zależało mi na samochodzie niezawodnym i palącym mało. Za samochód zapłaciłem 23.500 PLN z przebiegiem 135 000 km. Po nie całym 3 miesięcznym użytkowaniu wydałem ponad 3000 PLN i dalej samochód nie jest w pełni sprawny. Po miesiącu zaczęło się falowanie obrotów - do tej pory nie wiadomo co jest, podobno jakieś zaworki po 1400 PLN każdy. Następnie: wymiana akumulatora, alternatora. Teraz aktualnie siadła mi regulacja pozycji świateł. Ponad to nie możliwy do usunięcia smród z wentylacji po jakiejś syfiastej piance do odgrzybiania. Miałem wcześniej Fiata Temprę, jeździłem nią tyle samo, samochód 10 lat starszy, 20 lat tańszy, a awaryjność taka sama ! za tą sumę co wydałem, kupiłbym już młodszy model Yariski albo fajnego fiata, np. Linea. Uważam, że jak ktoś dba o samochód, to marka jest nie ważna. Toyota jest droga w serwisie, psuje się tak samo jak i inne samochody. Jak dbasz to masz. Wpadłem w pułapkę marketingową i tyle. Nie kupiłbym już diesla, nie kupiłbym już tak małego samochodu za taką kasę. Dlatego mimo zalet, nie polecam
3,9
~ipaq
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
ocena dobrze odnosi się tylko do pojazdu, Serwis to zupełnie inna bajka, z takim tumiwisizmem jeszcze się nie spotkałem,zostawiono opony zimowe na przechowanie w serwisie, nie znalazły się, zamawiam nowe, czas 1,5h, naiwnie zostawiłem letnie, na wiosnę czas poszukiwania 5 dni roboczych, wymiana klocków: umawiamy się na termin po czym okazuje się że klocków brakło w serwisie na pytanie dlaczego słyszę \"panie to japończyk\",ogólne traktowanie klienta serwisu jak wroga, olewactwo, stałe i uporczywe szukanie argumentów jak klienta do naprawy jednak zniechęcić, przykłady pochodzą tylko z moich doświadczeń, koledzy w firmie mają podobne lub identyczne zbawne historie do opowiedzenia, dobrze że auto nie zmusza do częstych wizyt w serwisie bo to stracone nerwy i czas ale jest wesoło z... rozpaczy
Średnie spalanie dla Toyota Yaris I 1.4 DI 75KM 55kW 2001-2005
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
właściwie regularne wymiany oleju, filtrów, dolewanie ON i można długo cieszyć się jazdą. Na początek to był jedyny samochód w rodzinie dziennie pokonywał do 200 km, plus dłuższe wyjazdy co mniej więcej miesiąc do 1000 km. teraz odpoczywa i dziennie do 50 km, nic poza typowa eksploatacja nie było robione (no i kilka napraw blacharskich). Spalanie w granicach 4 l/100 w trasie to nic wielkiego, zdarzyło mi się minimum 3,3l na długie trasie przy średniej prędkości ok 70-80km/h to wynagradza wszystko. Średnio obecnie pali 4,2 - 4,5 przy jeździe po mieście ale bez szczególnej oszczędności ot jazda od świateł do świateł.
4,5
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Największa zaleta Yarisa. Spalanie spalanie i jeszcze raz spalanie. Dodam, że teoretycznie nie powinienem mieć diesla, do pracy mam 3,5 km!!! i jeżdżę. 95% trasy to miasto, jeżdżąc spokojnie praktycznie nie da się spalić więcej niż 5 litrów. Największy wpływ na spalanie tego silnika(jak pewnie wszystkich diesli) ma temperatura otoczenia. W lipcu tego roku cały bak przy temp średnio 28-30stopni w dzień i na krótkich trasach w mieście zużyłem średnio na 100km 4,2litra. Zalewałem tylko dwa rodzaje ropy - na bliskiej i bp ultimate. nie widać u mnie różnicy ani w spalaniu ani w kulturze pracy silnika. Jak się chce to można mieć 4,3 w mieście spokojnie, ale to auto wtedy praktycznie nie zobaczy 2tys obrotów na obrotomierzu.
4,4
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
1200 km na baku 45 L to mój rekord jednak miało to już niewiele wspólnego z jazdą,max 90 powolne przyspiszanie itp itd. Jazda do pracy 25 km w 1 str srednia predkosc 90 km/h max 120h a więc pusta trasa poza miejska spalanie na poziomie około 4,2L na 100 km W mieieście w korkach i normalnej dynamicznej jeździe nie przekroczy się 5.5L/100 km AUTO JEST BARDZO EKONOMICZNE I DYNAMICZNE. Denerwują piszczące plastyki i malutki bagażnik. AUTO SIĘ NIE PSUJE!!! Poza wymianą części eksploatacyjnych nic nie trzeba robić!!!

Usterki Toyota Yaris I

Liczba wpisów: 41
Stuki w kierownicy.
  • Toyota Yaris I
  • układ kierowniczy
Witam, Mam problem z moją yariską. Dotyczy on mianowicie tego, że na postoju lub przy niewielkich prędkościach podczas skrętu kierownicy w prawo jak i lewo (skręt o około 30 stopni przy obydwu stronach) słychać pojedyncze puknięcie. Cieżko je z czymkolwiek porównac jednak podobne jest do strzelającej kostki powiedzmy w palcu. Byłem z autem na stacji diagnostycznej tam na szarpakach wyszło wszystko ok poinformowałem o tym diagnoste nie miał pojęcia co to może być, następnie udałem się do serwisu specjalizującego się w toyotach tam pan mi powiedział że albo to luz na krzyżaku albo czasami wspomaganie elektryczne daje stuki. Dodam że obydwoje kręcilli kierownicą i słuchali tego. Auto ma przebieg 114 tys, bezwypadkowe. Jesli ktoś ma jakies pomysły lub miał podobny problem proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ramię wycieraczki tylnej.
  • Toyota Yaris I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 31
Nie 5
Plastikowe ramię tylnej wycieraczki nie ma wzmocnień w nasadzie, w związku z czym po wielu latach ząbki u nasady wypiłowały dziurę i całe ramię opadło bezwładnie na klapę. Nowe w Toyocie (wiadomo) 280 zł. Zamiennik 80 zł (metalowy) na serwisie aukcyjnym, niestety trochę zbyt mocno dociska gumę do szyby. Oczywiście można nie mówić o tym jako o wadzie produktu (auto ma 10 lat i ma prawo coś się zużyć), jednak wystarczyło wzmocnić mocowanie ramienia, np. wtopic w plastik metalowy pierścień dopasowujący do ząbków, które przenoszą jednak spore obciążenie.
2 komentarze
Przy rozgranym silniku nie wchodzi na wyższe obroty po naciśnięciu gazu.
  • Toyota Yaris I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 21
Kupiłam Toyotę 1,0 /10-cio letnią/ i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapaliła się lampka /silniczek na wyświetlaczu/. Po konsultacji wymieniono: sondę lambda, silniczek krokowy i było wiele innych prób napraw, które nie przyniosły efektu. Jeden z elektroników zdiagnozował i usunął usterkę. Podobno było zwarcie w przewodach. Lampka się nie zapala po ruszeniu, ale po jakimś czasie /100-200 km./ nie wchodzi na obroty przy ruszaniu np. spod świateł. Ostatnio nie mogłam wygrzebać się z torowiska kolejowego, a to zaczyna być niebezpieczne. Już wiem że czyszczenie i solidne "przegazowanie" poprawia komfort ruszania. Nie wiem tylko czy wszyscy "fachowcy" naprawiali mi samochód, czy to lipa i branie gotówki. Jak potraktować ten rodzaj usterki? Czy kwalifikuje się pod wadę ukrytą; jest taki punkt w umowie kupna-sprzedaży? Proszę o podpowiedź, bo ten samochodzik nie jest tani.
8 komentarzy
Toyota Yaris I