Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 111 KM (82 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 136 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 13,5 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Michał
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Teściu kupił ten samochód. Ja bym go nie odebrał i żądał zwrotu kasy. Ale po kolei. Silnik jakby miał 70km, mocy nabiera dopiero powyżej 4000 obrotów. Udogodnienia takie jak automatyczne światła nie powinny w Europie dostać homologacji. Permamentnie oślepiają innych. Sprzęgło od nowości jest dramatem. Serwis ASO twierdzi, że tak ma być. Niezależny mechanik łapie się za głowę. Ale teściu nie chce wymienić. Wnętrze jak że sklepu z chińszczyzną. Dominuje tani, ale dobrze spasowany plastik. Mała stłuczka i.. nie da się otworzyć drzwi kierowcy, bo blokuje je wygięta blacha nadkola. Przy najechaniu przodem. Dramat. Ale auto ma też plusy. Rewelacyjna widoczność. Nic się nie psuje. I tyle.
4,5
~Marek
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Jeżdżę 25 lat, miałem wiele samochodów, choć przeważnie toyoty lub hondy. Yaris kupiony jako 2 - latek. Drugi samochód w rodzinie. Wykorzystywany w dużym mieście. Ogólnie jest to dobry samochód jak na swoją klasę. Używany zgodnie z przeznaczeniem nie daje powodów do jakiegoś wielkiego narzekania. Jest specyficzny jeśli chodzi pozycję za kierownicą. Siedzi się jak w vanie lub większości suvów. Ma to swoje zalety i wady (szczegóły dalej). Wykończenie przyzwoite, albo nie mam przesadnych wymagań, Mocny silny, dobra skrzynia, miękkie zawieszenie. Wyróżnia go sensowny jak na klasę silnik, 4 cylindry, spora pojemność, neutralny dźwięk. Obszerna kabina. Nie jest to jakiś wybitny samochód, ale ma sporo zalety, mało wad, generalnie 4+. Z premedytacją wybrałem go, a nie nową generację. Te samochody są różne, ale nie można powiedzieć że któryś jest wyraźnie lepszy, zależy do czego mają służyć. W nowej generacji siedzi się niżej i samochód lepiej się prowadzi. Stasza generacja (3) ma większe wnętrze, wygodniej się wsiada i wysiada, szczególnie osobom starszym, a silnik 1,5 ma 4 a nie 3 cylindry. Co śmieszne starsza generacja z silnikiem 1,5 jest trochę szybsza niż nowa (vide youtube).
4,6
~Renata
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Yaris to byl wybor czysto pragmatyczny - sprawdzony, dobry, kompaktowy samochod za niska cene. Dla mnie najwieksza jego wada jest niewygodny fotel - miesiac musialam przyzwyczajac sie do fotela; pomimo tego, ze da sie regulowac kierownice, na moja dlugosc ramion to za malo. Poza tym malo miejsca na nogi, to juz Yaris z 2003r. bylo wiecej, W drugiej kolejnosci, problem z ruszaniem i manewrowaniem miedzy 1wszym i 2gim biegiem - albo za daje za malo albo za duzo gazu, strasznie ciezko wyczuc punkt idealny dla samochodu; moj chlopak ma ten sam problem, a oboje jezdzimy juz z 10 lat i to roznymi samochodami (Ford Fiesta, Seat Leon). Na gorskich trasach przy duzej predkosci (ok.90km/h) czuc, ze kiepsko trzyma sie drogi i zakretow i na autostradach, ktore biegna przez pagorki (np. Katalonia, droga miedzy Barcelona a Lleida), na duzych wzniesieniach traci potencje - trzeba redukowac do 4ki zeby utrzymac predkosc 100km/h. Blachy cienkie, jak zapukasz to slychac gluchy poglos, ale to chyba teraz w wiekszosci samochodow tak wyglada. Dla mnie dziwnie dziala spryskiwacz do przedniej szyby - leje sie na boki, trzeba najpierw uruchomic wycieraczki a dopiero potem uruchamias strumien wody. Poza tym wszystko ok - za ta cene, nowego, kompaktowego niczego lepszego bym nie kupila. Gadzety - kontrola predkosci, autopilot, klimatyzacja, ekran, radio, kamera do cofania etc., wszystko ok. Rozwazalam jeszcze nowego Nissana Micre w tej gamie i przedziale cenowym, benzyniaka, ale zniechecily mnie drgania drazka biegow przy jezdzie (wina 3 cylindrow).
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW 2017-2020
6,1
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Przy bardzo oszczędnej jeździe (80-85kmh) można zejść w granicach 3.9. Momentami mi się to udawało. Oczywiście musi być kilka warunków i stosowanie zasad eco-drivingu. Wyżej podae wyniki dotyczą oszczędnej jazdy. Dojeżdżania do skrzyżowań bez przesadnego hamowania i tracenia prędkości. Wynik 4.0 przy dłuższej jeździe zanotowałem stosując tempomat z ustawioną prędkością 85-90kmh (czasem trochę zwiększałem, czasem pomniejszałem). Autko w porównaniu do poprzedniej generacji 1.33 (99KM), około 10 procent oszczędniejsze. Gratulacje dla inżynierów toyoty. Więcej mocy, mniej potrzebnej benzyny. Niestety to tylko autko zastępcze, także niebawem wracam do poprzednika. Pozdrowienia
9,0
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Zaznaczę , że pracuje tym samochodem i pokonuje wyłącznie dystanse po mieście. Przy krótkich dystansach załadowanym samochodem ciężko zejść poniżej 10l/100km i mowa tu o dużym mieście pow 400tys mieszkańców. Raporty , które tutaj widzę chyba dotyczą jazdy podmiejskiej. Mamy kilkadziesiąt takich Toyot w firmie i żadna nie pali 6l. To bzdura.
5,4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa) w granicach 5,7 l/100km. W zimie, na krótkich trasach wzrasta nawet do 7,0 l. W trasie, przy spokojnej jeździe 80-85 km/h na 6 biegu w graniach 4,0 l. Silnik bardzo ekonomiczny do prędkości 110-120 km/h, powyżej oszczędzanie benzyny się kończy, jednak nie polecam wyższych prędkości w tym modelu - samochód bardzo lekki, tor jazdy mało stabilny zwłaszcza przy silnym wietrze.

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 18
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
po 3 dniach stania w garażu auto bez ,,odpalenia na kable,,nie ruszy
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW 2017-2020
  • układ napędowy
  • 13 tys. km
Wystarczy,że auto postoi 3 dni i jest nie do ruszenia.Asistans przyjeżdża i odpala na kable.Serwis w Bytomiu twierdzi,że test akumulatora jest super,auto za długo stoi{3 dni !}.Jestem bezradna.Auto ma dwa lata i muszę go sprzedać.Odradzam kupowanie w CzajceBytom ,bo sprzedają dziadostwo,a z klijenta robią idiotę.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017