Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 87,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,2
~Nocturne
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Yaris IV generacji to zwinne i dość wygodne auto miejskie. Samochód znacznie wydoroślał, ale też przytył, zwłaszcza z napędem hybrydowym. Jest to wersja kierowana do spokojnych kierowców, ceniących sobie płynność jazdy i komfort użytkowania. Wnętrze jest dobrze spasowane i przyjemne, choć trochę wąskie. Wersja, którą oceniam, ma wszystkie możliwe opcje wyposażenia i zaskakuje takimi bajerami jak tempomat aktywny, czy podgrzewanie kierownicy. Poza słabym akumulatorem, autko nie ma większych wad i mogę je śmiało polecić, pod warunkiem, że kierowca nie jeździ dynamicznie i nie ma większych wymagań do systemu multimedialnego.
3,4
~Jacek
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Blaszki jak z cienkiej puszki. Jakość plastików słaba. Konieczne dodatkowe wyciszenie, JBL - to żart z jakości. O kulturze pracy 3- cylindrowego silnika - tylko jedno, brak kultury. Trzy cylinderki dają radę, ale trzęsą się. jak by nie deptać - spalanie po mieście nie przekroczy 5 l/100 km.. Wersja GR SPORT. Aktualna cena jest absurdalnie wysoka i nie przystająca do oferowane jakości. Plastiki tandetne. Dobrze oceniam jakość foteli, światła, zespół napędowy bez szału - daje radę. Auto bardzo dobre na miasto.
2,4
~white
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
auto zwrotne, mocne, wygodne dla kierowcy, ale ma też mankamenty które je dyskwalifikują do użytku np. jako auto służbowe, 5 razy nie odpaliła po przestoju 5-9 dniowym - ten model ma mały akumulator, przy podpięciu gps który pobiera prąd auto musi być jeżdżone prawie codziennie inaczej akum się rozładuje a bateria elektryczna nie jest połączona z akumulatorem więc masz zmagazynowany prąd, ale nie możesz go użyć... do tego po odpaleniu szybko wyłącza się silnik spalinowy co powoduje że doładowanie akumulatora jest czasem niemożliwe chyba że zrobisz trasę nad morze ... ot cała ekologia... dużo jeździć to jedyna rada i wciskać pedał do dechy żeby się elektryk nie włączał, do tego mały bak 30 litrów przy długiej trasie np 700 km musisz tankować 3 razy bo bez włączania silnika elektrycznego auto pali bardzo dużo, to jest auto tylko na miasto gdzie silnik elektryczny włącza się na światłach i 1-2 biegu, na trasie porażka..., wycieraczki przestały działać bo jak trochę przytrzymasz to się pali bezpiecznik...ogólnie nie polecam, nic tak nie wkurza kierowcy jak to że nie możesz autem ruszyć ... uwaga do redakcji: dlaczego trzeba uzupełnić czas ładowania tej hybrydy? przecież to jest auto HYBRYDOWE a nie elektryczne.. go się nie ładuje prądem...silnik elektryczny ładuje się sam podczas jazdy, nie ma podłączenia do gniazdka...dałem po 1 godzinie bo inaczej nie można dać opinii...

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 19
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 58
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
23 komentarze
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
3 komentarze
Toyota Yaris IV Hatchback