Szukaj

Informacje o Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Dostawcze

Volkswagen Crafter I Furgon dÅ‚ugi rozstaw osi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba miejsc 3
Åšrednica zawracania 15,6 m
Długość 6940 mm
Szerokość 1993 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2426 mm
Wysokość 2705 mm
Rozstaw osi 4325 mm
Rozstaw kół - przód 1708 mm
Rozstaw kół - tył 1521 mm
Zwis przedni 1000 mm
Zwis tylny 1615 mm
Prześwit 176 mm
Wysokość progu załadowczego 670 mm
Drzwi tylne - szerokość 1565 mm
Drzwi tylne - wysokość 1840 mm
Drzwi boczne - szerokość 1300 mm
Drzwi boczne - wysokość 1820 mm
Przedział ładunkowy - długość 4300 mm
Przedział ładunkowy - szerokość 1780 mm
Przedział ładunkowy - wysokość 1940 mm
Ogólna ocena
2,7 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 22% / przeciw: 78%

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~Krzysztof
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Jako, że słowo wstępu pisałem przy okazji pozycji silnik to powiem,że moje oczekiwania co do tego samochodu były większę. Raczej liczyłem na wyższą niezawodność samochodu jako, że jest to VW, niemiecka technologia, więcej kosztuje niż porównywalne w tej klasie samochody innych marek i że samochód będzie mniej spalał paliwa. Okazało się, że jeżeli chodzi o zawieszenie, łożyska to model jest dopracowany na tle innych konstrukcji. Również ergonomia i jakość wykończenia na tle Forda, Iveco jest o niebo lepsza. Gorzej niestety było jeżeli chodzi o osprzęt silnika: turbina, kolumna kierownicza, spalanie oleju i paliwa, oczekiwania były większe. WAŻNE, żeby nie wyglądał ten Crafter tak źle to przypomnę, że nowsze modele (także 2,5L TDI - 136KM - skrzynia manualna) nie borą na razie oleju (mają po 110 i 185 tyś km). W modelu 2010 kierowcom udawało się osiągnąć spalanie minimalne na tym samym silniku nawet w okolicach 10L przy trasach z małym udziałem autostrady, przy podobnym obciążeniu. Powiem jednak, że to jest wynik, który sporadycznie występował, przy jeździe nastawionej na oszczędność i przy podobnej jeździe w Transicie z 2003 można było osiągnąć wynik, przynajmniej o 1-1,5L mniejszy. Ale zauważyłem poprawę. Niestety w obu nowszych modelach (2009,2010) wymianie na gwarancji uległy turbiny przy około 60000km) w jednym kolumna kierownicza, w 2010 sygnalizowali że będzie do wymiany zwłaszcza, że zbliża się koniec gwarancji. W modelu z 2009 ostatnio 2 razy przeszedł w tryb awaryjny na \"górskiej trasie\", ale mam to zdiagnozować w ASO czy to zbliża się koniec turbiny, EGR\'u, czy filtra DPF. Ja niestety obawiam się, że powodem będzie turbina.
2,2
~Marcin
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
Generalnie słabo, w porównaniu do Master lub Ducato bardzo słabo.
1,8
~Szymion
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
pasy się zepsuły , krzywki w silniku się wytarły , 2 turbiny i most wymienione , zacinające się przyciski , i rdza wszech obecna auto z salonu nie bite , nigdy vw zawiodłem się na całej linii
Średnie spalanie dla Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi
11,4 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.
11,3
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
110 km/h trasa11,5-13,5 L miasto nie mam okazji spr...może i dobrze...trochę dużo przy 75l zbiorniku...przeglądy...nie mało.....naprawy drogie i częste (brak części zunifikowanych z VW...znowu Mercedesem.... zalatuje)
10,0
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Minimalne spalanie na długiej trasie po niemieckich autostradach, V=105 km/h
Volkswagen Crafter I Furgon długi rozstaw osi