Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Motion
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,9
~Kris710
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
Porównując VW Passat B8 do poprzednich posiadanych aut, uwagę zwraca takie jego skomponowanie, by należał do ścisłej czołówki w każdym ocenianym elemencie. W żadnym z nich nie jest mistrzem ale każdemu depcze po piętach. Postaram się zwrócić uwagę głównie na te rzeczy, które przeszkadzają mi jako kierowcy ale także te, które ułatwiają mi życie
1,8
~Wojtek
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
4,5
~zerkus
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW od 2015
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
Silnik bardzo oszczędny na trasie przy dłuższych dystansach. Na autostradzie przy prędkościach ok 130 km/h pali w zależności od wiatru: 4,9 l/100 trasa Paryż Amsterdam, lekki wiatr w plecy do 6,2 trasa Warszawa-Wrocław (S8) gdzie wiatr cały czas wiał od przodu. Na trasie wakacyjnej 5500 km, średnia prędk.106 km/h, (PL-Hiszpania-Francja-PL) spalił średnio 5,6l /100 przy 4 osobach i pełnym bagażniku. Na baku za każdym razem spokojnie można było przejechać 1000 km. W mieście na krótkich odcinkach w warszawskim ruchu pali od 7 do 11 l w zależności od korków.
6,1
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
To jest nowe auto i na jego korzyść przemawiają z pewnością rzadsze przeglądy jak i zużycie paliwa, w które trudno mi uwierzyć. Po mieście auto nie spaliło mi więcej niż 7 litrów!. Na tej wielkości auto wynik jest bardzo dobry. W trasie bez trudu można oscylować wokół 5 litrów ale już jazda autostradowa z prędkościami powiedzmy nieco przekraczającymi dozwolone to już 8 litrów. Jedna nie wierzę by tak było wiecznie.
6,7
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
Trochę jestem zawiedziony spalaniem. Przy jeździe 90 ok ale przy 140 robi sie 7.5 a to już trochę za dużo
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW od 2015
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak zasilania komputera
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW od 2015
  • instalacja elektryczna
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
pewne go dnia nie mogłem uruchomić samochodu (rozrusznik kręcił w nieskończoność), ale bez efektu. Po jakimś czasie w ogóle nic nie działało. Samochód odholowany do serwisu. Okazało się, że styk zasilania komputera był źle zamontowany i się obluzował odcinając komputer.
brak mocy
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI SCR 240KM 177kW od 2014
  • silnik
  • 40 tys. km
Witam passat 2.0 tdi 240 dsg Czy ktoś może miał podobną usterkę . Na zimnym silniku i jest jak rakieta z pod świateł . ale wystarczy jeden taki strzał i zaczyna go mulić , traci moc, odczekam chwilkę i moc zaczyna wracać , albo jadąc do dechy wkręca się do 140km/h i zaczyna traci moc . Chwilę później przy spokojnej jeździe moc wraca. silnik pracuje równo nie przebiera nie dymi tylko ni z gruszki traci moc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B8 Variant