Szukaj

Informacje o Volkswagen T-Roc SUV R Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pod maską znajdziemy dobrze znane silniki z Golfa i Polo. Możemy poruszać się samochodem napędzanym trzycylindrowym silnikiem 1.0 oraz czterocylindrowym 1.5. Oprócz tego pod maską znajdziemy popularne w Europie silniki wysokoprężne ze znaczkiem TDI – 1.6 i 2.0. W połączeniu z tymi jednostkami dostępna jest 6-biegowa skrzynia ręczna oraz 7-biegowa skrzynia DSG. Napęd może być przekazywany na przednią oś lub wszystkie koła.

Powagosław

Dobry, stylowy design (nieco amerykański z przodu, bardzo niemiecki z tyłu), sporo opcji personalizacji, sporo technologii, zapewne niemało radości z jazdy i wszystko to za duże pieniądze. T-Roc debiutuje w momencie, w którym żywota dokonuje model Scirocco. To nie wina Volkswagena, to nasze oczekiwania.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie wiem, jak poradzi sobie w Europie, ale w kraju, w którym wielbi się Golfa, Polo i Passata, potrzebowaliśmy mini SUV-a, który jest Volkswagenem i wygląda jak Volkswagen. Sukces murowany.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MOTION
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
5,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Roman
Volkswagen T-Roc
SUV R Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Auto które obecnie ma najlepszy stosunek ceny do osiągów. Porównywałem rożne różniste hot-hatcze i jeździłem nimi testowo zanim zdecydowałem się na t-roca w wersji R To auto jest do tańca i do różańca. Jeżdżąc spokojnie, "po cywilnemu" to można praktycznie nic nie odczuwać, żadnych emocji, zużycie paliwa na poziomie 8.5 litra po mieście jak najbardziej do osiągnięcia. Natomiast gdy przełączysz się w tryb race, to zaczyna się dziać kosmos, auto wyrywa z pod świateł i na palcach obu rąk policzyłbym auta które mogą z nim konkurować, zużycie paliwa 12,5 w porywach i 15 litrów. Miałem wielką zagwozdkę czy może jednak cupra formentor, auto zdecydowanie bardziej "dizajnerskie", osiągi lekutko lepsze 0-100km/h ale czy 0.7 sek. szybciej rekompensuje cenę prawie 2 razy większą, nie mówiąc o zdecydowanie większym zużyciu paliwa. Patrzę na ceny aut nowych i jestem przerażony, taka np. nowa astra z silnikiem 180KM za prawie 190 tyś. zł. to jest totalne nieporozumienie, dokładam katalogowe 20 tyś. i mam auto które rozkłada astrę na łopatki. Patrzę na ślicznego Peugeota 508 z silnikiem 360KM i cena dobija do prawie 300 tyś. zł. a osiągi duuużo słabsze. Patrze na BMW Seria 5 540i z mocą 333 KM i idziemy łeb w łeb z pod świateł a cena 400 tyś. zł. Patrzę na BMW M2 o mocy 460KM za 400 tyś. zł. i jest szybszy o całe 0.7 sek. i tak bym mógł mnożyć i wymieniać bez końca. Rozumiem że patrzymy na tego typu auta z poziomu lansu, wyglądu i masy innych czynników ale patrząc na ów stosunek ceny do osiągów to wygląda że T-ROC R nie sobie równych. Ponieważ nie jestem zwolennikiem rzucających się na ulicy aut, to jest to dla mnie dodatkowy atut t-roca. Miny gości z którymi startowałem z pod świateł, bezcenne :) Ponieważ jestem od tygodnia po podkręceniu na hamowni silnika do 400KM to obawiam się że wymienione wyżej auta będą mi mogły oponki czyścić, jak ponownie spotkamy się na światłach :) dla informacji, teraz: 0-100 = 4.1sek.

Usterki Volkswagen T-Roc

Liczba wpisów: 19
Zacinanie się elektrycznej klapy bagażnika
  • Volkswagen T-Roc SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
Samochód z elektrycznie otwierana klapą bagażnika. Po 5x otworzeniu i zamknięciu elektrycznej klapy bagażnika, doszło do jej niedomykania oraz niemożliwe stało się jej otwarcie, uległa zablokowaniu. Nie dało się jej otworzyć zarówno za pomocą sterowania kluczykiem, użyciu klamki w znaczku vw na pokrywie, czy wajchy wmontowanej w drzwiach od strony kierowcy. Po złożeniu siedzeń tylnych udało się otworzyć klapę przy użyciu siły, wypychając ją od wewnątrz podczas elektrycznego otwierania. Usterka wystąpiła po 5 dniach używania samochodu, po przejechaniu 100km. Nowe auto uziemione w serwisie na min 2 dni...
1 komentarz
"Nieprawidłowo wykonane połązenie klejone górnej części tylnego spojlera z częścią dolną"
  • Volkswagen T-Roc SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 7
Pod koniec stycznia br. otrzymałem pismo od Autoryzowanego Dealera VW w Łodzi spółka z o.o. "Bednarek" z informacją, że "w samochodach T-ROC z określonego okresu produkcji, nieprawidłowo wykonane połączenie klejone może spowodować oderwanie się górnej części tylnego spoilera od części dolnej". Firma informuje, że sprawdzanie potrwa od 3 do 5 godzin i prosi o niezwłoczne skontaktowanie się z punktem przyjęcia do serwisu. Auto kupiłem w czerwcu ub. roku a do serwisu mam 350 km w jedną stronę. Zapytałem więc skoro to jest błąd fabryczny to zapewne jest to akcja ogólnopolska, a zatem takie sprawdzanie można zrobić w serwisie oddalonym o 25 km od mojego miejsca zamieszkania. Nie dostałem jeszcze odpowiedzi na mój email, ale ją otrzymam podzielę się jej treścią.
16 komentarzy
Świecący wykrzyknik w trójkącie
  • Volkswagen T-Roc SUV Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW od 2022
  • inne
  • 7 tys. km
Od tygodnia zaświeca się i gaśnie wykrzyknik w trójkącie - auto działa sprawnie. Niby to awaria jakiegoś systemu ale nikt nie wie jakiego. Aż stanę na drodze wezwę assistans to geniusze z serwisu się za to zabiorą.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen T-Roc SUV R Facelifting