Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1700-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 70,9 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Kujud
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Zdecydowanie niedocenione auto na Polskim rynku. Jeździłem również dieslem 2.0 150KM (zrobiłem nim 2 tys km), również pozytywnie oceniam, ,ale przede wszystkim znacznie mniejsze spalanie na autostradzie. Świetny, niebanalny wygląd, przyjemnie się prezentuje. Auto bardzo dobrze się prowadzi. Szeroki Profil opon, sztywne zawieszenie, ten samochód naprawdę świetnie trzyma sie drogi. Jedno z najlepiej trzymających się drogi aut, a jeździłem wieloma współczesnymi. Świetna jakość wykończenia wnętrza (prawdziwy metal i skóra w środku), dobre spasowanie. Jakość lakieru również bije większośc marek, miałem lekką obcierkę ze współczesnym Passatem. Efekt? u mnie zero śladu we VW zostało trwałe otarcie (oba samochody ciemne metaliki). Automat bardzo sprawnie chodzi i zmienia biegi, Ergonomiczny wyświetlacz, czytelnie przedstawione dane, dodatkowo możliwośc zmiany kolorów ekranu fajny dodatek jakby się komuś wyświetlacz nudził. Dodam że posiadam najwyższa wersje wyposażenia: INSCRIPTION+pakiet WINTER
4,6
~Konrad
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Świetne auto, rewelacyjnie wyglądające. Podoba mi się pod każdym względem. Jednym z minusów jest brak Spotify, zablokowana możliwość oglądania filmów na internecie, oraz brak dotykowego ekranu. Szkoda bo np. w sensus conect w V60 z 2013r był ten ekran. W aucie podoba mi się również zmiana kolorów otoczenia, które naprawdę działają, lecz w nocy w niebieskim tle wyglądałem trochę dziwacznie. Szkoda że funkcja sterowania głosem nie działa po polsku... Testowałem ją po zmianie języka sytemu na angielski i działa bardzo podstawowo (nie tak jak Google Asystent) i reaguje na podstawowe komendy (radio, phone, seting, media...). Ogólnie rzecz biorąc auto mi się podoba i mogę szczerze polecić je innym osobom.
4,4
~krzysiek123456
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
auto ma wady i zalety. Kupiłbym ponownie, ale z innym silnikiem. Te 152KM przy tej masie to trochę mało jak mamy sporo pasażerów
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW 2016-2019
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Świetny silnik do tego auta, dynamiczny, oszczędny w trasie jak i w mieście. Przy 140km/h pali około 8-9l/100km. Dodatkowo chciałem zauważyć, że silnik T3 ma bardzo przyjemny dźwięk jak na swoją niewielką pojemność zmniejszoną z 2.0 (MT) do 1.5(AT) + 8s do setki mówi samo za siebie przy dość dużej wadze w porównaniu do innych kompaktów co nie ma dużego wpływu na prowadzenie, wręcz jest bardzo dobre, przyjemne i w miarę bezpośrednie. Jeżeli chcemy osiągnać niskie spalanie w mieście (około 7,5-8) to trzeba jeździć w trybie ECO+ i umiejętnie posługiwać się systemem Start-Stop. Gorąco polecam - gdyby mi nie zależało na niskim zużyciu paliwa w mieście wybrałbym wersje 190 KM dla lepszej elastyczności powyżej 140 km/km ale to tylko na niemieckich autostradach :)
7,7
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Automat, jazda w mieście 7.5-8 litrów. Dynamicznie w mieście i na trasie 140 to już 9l. Najniżej 6.5l na trasie.
8,7
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Auto pali wiecej o niecały 1litr benzyny od odpowiednika 1.5 150KM grupy VAG, jednakże przyjemniej brzmi i silnik jest trwalszy. Coś za coś :)

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 12
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 4
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Uszkodzeniu uległ blok silnika - pękł
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
Podczas spokojnej jazdy na autostradzie pękł blok silnika . D4 190 KM Serwis znał ten rodzaj usterki bo diagnoza była natychmiastowa. Jednak ze względu na koszty (30 tys. )proponują zabrać samochód z serwisu, więc w statystykach brak takich usterek. Akcje serwisowe średnio raz na 6 miesięcy Samochód z 2014
2 komentarze
Volvo V40 II Hatchback Facelifting