Szukaj

Informacje o Volvo V60 II Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

Oferta silnikowa nowego V60 powinna zadowolić każdego kierowcę poszukującego auta w tym segmencie. Producent zaoferuje dwie hybrydy typu plug-in bazujące na turbodoładowanych jednostkach benzynowych. Są to: T6 Twin Engine AWD 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD 390 KM. W cenniku wciąż znajdziemy się silniki wysokoprężne: D3 o mocy 150 KM oraz D4 o mocy 190 KM. Wśród klasy7cznych jednostek benzynowych znajdziemy T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 310 KM.

 

 

czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Marcin
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Miałem wiele auta z segmentu premium - Mercedesy, BMW, Lexusy, Audi, Porsche, Infiniti - ale to moje pierwsze Volvo i jestem naprawdę BARDZO pozytywnie zaskoczony, samochód na pewno niczym nie odstaje jakościowo od obecnych konkurentów "wielkiej trójki", jakościowo jest bardziej zbliżony do Lexusa (nie wiem jeszcze jak z trwałością materiałów, ale spasowanie i jakość to naprawdę pierwsza klasa), ale technologicznie go z pewnością prześciga. Świetnie się prowadzi, zawieszenie jest genialne, a właściwości "terenowe" są zaskakujące. Komfort (może poza wygłuszeniem tylnych nadkoli) jest bardzo dobry. Siedzenia z początku mogą wydawać się twarde, ale po długiej trasie człowiek wychodzi z auta bez żadnych dolegliwości. Spalanie jest dosyć wysokie, jak na tak mizerne osiągi, ale co poradzić, takie czasy.. W całości auto naprawdę świetne, jeżeli ktoś wyposaży je sobie wedle własnych wymagań, to naprawdę, dla mnie ciężko o ciekawszy, bardziej uniwersalny i ładniejszy samochód w tym segmencie. Pomimo że to tylko 2 litry, niedawno ciągnąłem tym autem 2t przyczepę na dystansie prawie 1000km i byłem zaskoczony jak uniwersalny jest to samochód, prowadził się świetnie, a mocy nie brakowało. Na co dzień nie odczuwa się tak bardzo dużej masy tego auta, ale holując przyczepę staje się to jego wielką zaletą, ponieważ dzięki temu całość prowadzi się bardzo pewnie. Dodatkowo Volvo zastosowało świetne rozwiązania, których nie oferuje większość konkurencji np wodoodporny trzeci kluczyk keyless, który można zabrać gdziekolwiek (z tego co wiem to chyba tylko LR ma taki patent), dodatkowa otwierana przegroda w bagażniku, do której można przymocować całe zrobione zakupy i bez obawy mknąć po mieście - wszystko jest zawsze na miejscu i nic się nie potłucze, ZNAKOMITY interfejs - naprawdę byłem zwolennikiem przycisków, ale system obsługi praktycznie wszystkich systemów w samochodzie odbywa się poprzez centralny ekran, jednak jest on tak szybki i tak łatwy do przyswojenia do obsługi, że naprawdę można odzwyczaić się od fizycznych przycisków i przełączników (w obsłudze bardzo przypomina system Android). brakuje mi tylko np jednego programowalnego fizycznego przycisku, jak np w BMW, któremu można by przypisać aktywowanie jakiejś często używanej funkcji. Do tego wszystkiego dodam że ASO Volvo, z którymi miałem do czynienia jest zachwycające, mili, uprzejmi, pomocni ludzie, zupełnie inni niż w Mercedesie czy w Porsche.
4,4
~driver
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Auto super i godne polecenia, jednak warto dokupić przedłużoną gwarancję
4,9
~az
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Bardzo uniwersalne auto. Ma to czego szukałem, stanowiąc świetny kompromis między SUVem a kombi. Dobry komfort podróżny, dynamikę, płynnie załączany napęd AWD sprawdzający się w lekkim terenie.
Średnie spalanie dla Volvo V60 II Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW 2018-2020
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Po przejechaniu 55.000 km moje wnioski są następujące: Podczas jazdy autostradą z prędkością dozwoloną w Polsce auto pali ok 7,5-8 l, powyżej 140 km/h kończy się ekonomia. Na niemieckich autostradach auto spala ok 10,5l. Trasa po Polsce zgodnie z przepisami i bez gwałtownych przyspieszeń, po prostu jadąc w miarę płynnie spokojnie można zmieścić się w 6l. Jazda po mieście na krótkich odcinkach to spalanie rzędu 9-11 l. U mnie w cyklu mieszanym, gdzie 80% przebiegu to trasa, komputer pokazuje średnio 8,5 l. Ogólnie uważam, że jeżeli nie jedzie się na wyścigi, to zasięg w okolicach 1000km jest w zupełności wystarczający, a spalanie nie należy do wysokich biorąc pod uwagę, że auto jest wyżej zawieszone i waży prawie 2000kg.
10,7
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Samochód to najoszczędniejszych nie należy , przy średniej prędkości na autostradzie 130- 140 średnie spalanie na poziomie ok. 8 l , przy zwiększeniu prędkości do ok. 160km spalanie wzrasta do ok. 10.5l , prawdziwy hardkor zaczyna się powyżej prędkości 160 ( na odcinku ok. 180km , średnią prędkością ok. 185km h średnie spalanie wyszło mi ma poziomie 16.8 l / 100km W mieście przy przepisowej jeździe i ustawionej skrzyni na poziomie komfort i troszkę bardziej dynamicznym dodawaniu gazu należy spodziewać się ok. 8 l . Najniższe spalanie osiągnąłem jadąc ok. 60 km droga krajowa z prędkością 60- 90 wtedy średnie spalanie komputer wskazywał na ok.6 l.
8,9
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
W trasie jadąc w miarę przepisowo minimalne średnie spalanie jakie miałem to 6,6l, w cyklu mieszanym samochód pali średnio 9,5l (wynik z 8500km), jeżdżąc normalnie po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem co najmniej 10,0l / 100km. Samochód pali sporo więcej niż oczekiwałem (liczyłem na zużycie 7,0-8,5l), ale trzeba pamiętać że to kombi segmentu D waży ponad 1900kg! Prześwit też robi swoje, powyżej 150km/h - ponad 11,0l . Sam silnik nie jest zły, wbrew pozorom nie słychać go tak bardzo i moim zdaniem diesel bardziej pasuje to charakterystyki cross country. Nie jest to rakieta, ale przyspiesza wystarczająco dobrze jak na cztery cylindry, szkoda że w CC nie dało się zamówić wersji 235KM, wtedy raczej nie miałbym uwag i na spalanie można by przymknąć oko, osiągi pewnie byłyby zbliżone do nieco starszych trzylitrowych diesli.

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 8
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60 II  Cross Country