Szukaj

Informacje o Volvo XC40 Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium), produkowany od 2017 roku. Najmniejsze auto Volvo w tej klasie, pozycjonowane poniżej większego XC60. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Concept 40.1 zaprezentowany w 2016 roku. Jego projektantami są Ian Kettle oraz Thomas Ingenlath. XC40 jest pierwszym zbudowanym na nowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA) Platform, opracowaną wspólnie przez Volvo i chińską firmę Geely (należy do niej marka Volvo). XC40 będzie ją dzielić także z autami chińskiej marki Lynk & Co.

czytaj więcej
Powagosław

Volvo kontynuuje swój triumfalny marsz z designem, który odświeżył jego renomę i zbudował pozycję na lata. XC40 ma też w sobie sporo projektowego szaleństwa zawartego w prototypie 40.1 i niezmąconego dyktatem księgowych.

~Powagosław
Luzacjusz

Chińczycy dali Szwedom mniej więcej tyle, ile Szwedzi dali młodym polskim małżeństwom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. A propos – Volvo ma dziś najlepiej, najbardziej gustownie umeblowaną gamę w segmencie premium.

~Luzacjusz

Volvo XC40 Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4425 mm
Szerokość 1863 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2702 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 868 mm
Prześwit 211 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1040 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1030 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 917 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 994 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1429 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1004 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 887 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1670 mm
Wysokość progu załadowczego 755 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Wiesiek
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Po 4 latach użytkowania (15 tys, km rocznie) samochód jest prawie jak nowy. Można go polecić chyba dla każdego, kto chciałby jeździć autem wyższego standardu, z dobrym silnikiem, relatywnie ekonomicznie, a przede wszystkim bardzo komfortowo. Nie mogę znaleźć czegoś, co bym chciał tutaj mieć, no może napęd 4x4, ale byłby uzyteczny w trudnym terenie może kilka razy w roku. Nie ma żadnego problemu z szybkim wyprzedzaniem, hamulce są super, ilość systemów bezpieczeństwa duża, ale żaden nie denerwuje głośnym piszczeniem, po prostu działają gdy zajdzie potrzeba. Nie jestem nerwowym kierowcą, więc spalanie mam niskie, chociaż nie czuję potrzeby jazdy super ekonomicznej. To był bardzo dobry wybór i chyba dłużej nim pojeżdżę.
4,3
~Arky69
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Na początku wydaje się idealny, ale w trakcie użytkowania wychodzą małe niedogodności: przy dużym przyspieszeniu skrzynia automatyczna szarpie, głośny silnik, słaba, mało intuicyjna w obsłudze nawigacja (trudne wyszukiwanie adresów) , czujnik deszczu żyjący własnym życiem, mały bagażnik. Ogólnie jeździ się dobrze- lekko czuć klasę premium, jakość materiałów bardzo dobra, fotele wygodne, zawieszenie bardzo dobrze zestrojone, układ kierowniczy bez zarzutu, multimedia też na dobrym poziomie - nie ma problemu z obsługą.
4,2
~Jacek
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Samochodem jeździmy o marca 2021 . Volvo jest naszym 7 pojazdem. Poprzednie auta to Skody wszystkie modele oraz Suzuki SX4 s-cross. Wszystkie pojazdy docierane zgodnie z zasadami co owocowało bezawaryjnością. Volvo również i po około 3000 km unormowało się zużycie paliwa. Użytkujemy go przeważnie w trasie, 80% to autostrady i drogi krajowe. Samochód sprawuje się bardzo poprawnie. Wszystkie systemy działają zgodnie z oczekiwaniami. Tankujemy , siadamy i jedziemy. Doskonale się prowadzi, komfort ogólnie przyjęty na bardzo akceptowalnym poziomie. Trasa 500 czy 800 km nie męczy. Przejechaliśmy dopiero 38000 km więc zapewne wszelkie usterki przed nami i przygody z ASO, ale pisząc to odpukałem w niemalowane drewno.
Średnie spalanie dla Volvo XC40 Crossover
7,0 – 10,6
l/100 km
6,4 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Volvo XC40
Crossover 2.0 T5 247KM 182kW
Z silnikiem T5 247 KM to najlepsza opcja na trasę! Dzięki dużemu zapasowi mocy w razie potrzeby wyprzedzenia wystarczy wcisnąć gaz do spodu i nie ma obawy, że będziemy zawalidrogą. Do tego świetne spalanie w trasie - na drogach krajowych przy prędkościach poruszania się 50-90 km/h wychodzi mi 7.6 l/100 km (przeliczane przy dystrybutorze). Na autostradzie przy 140 km/h spalanie to około 10 l/100 km. W samym mieście na krótkich trasach 4-5 km ten duży zapas mocy marnuje paliwo ;) Generalnie jednak jak na ciężkiego SUVa, to silnik T5 daje przyjemność jazdy nim.
6,8
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Przekroczenie średniej 7,5-8l/100km to ewidentnie z dużą ilością jazdy w mieście i korkach. Nawet autostarda nie podniesie znacząco spalania. Jechałem w Niemczech cały czas 160-185km/h[ niestety Volvo we wszystkich modelach od 2020r ograniczyło prędkość max. do 180km...licznik jednak pokazuje 185km/h] i średnie wyszło 8,3l/km na trasie 300km. Zatem jak inni użytkownicy osiągnęli 9-10l/100km?!!!...chyba ciągle 5000-6000rpm. Jeszcze jedno: XC40 nie jeździ się jak pokazuje wskaźnik [manual] ale z obrotami silnika nie mniej niż 2000-2200rpm Tzw jada "eko" to naprawdę wyższe spalanie. Niestety automat spali więcej. Ogólnie SUV ok. 1600kg i 163KM to takie spalanie -ideał. Już słyszę krzykaczy jak to ich bolidy 2,5 - 4 l pojemności palą średnio 7l haha! 6,5l buahahahahahahahahahahaha! Ogólnie aby jeździć dynamicznie i rozsądnie palić benzynę trzeba znać auto, możliwości i potrafić tak jeździć. Jazda "emeryta" i jazda "ostro w palnik" zawsze da wysokie spalanie. Volvo the best Better than all the rest.
7,2
Volvo XC40
Crossover 1.5 T3 163KM 120kW
Przejechałem już 6000 km w 2,5 miesiąca. Jakiś pogląd na spalanie mam. Początkowo spalanie było dość wysokie, szczególnie w mieście, ale po przejechaniu 6000 km w cyklu ewidentnie mieszanym, raz w tygodniu trasa 500 km, pozostałe dni po mieście, bardzo krótkie odcinki. Mam średnią spalania od nowości 7,8 l na 100 km. Moim zdaniem to super wynik. Kilka danych na z trasy zależnie od prędkości. Trasa z prędkością 80-90 km/h - spalanie 5,2 l/100 km. Trasa z prędkością 120 km/h - spalanie 6,5 l/100 km. Trasa z prędkością 150 km/h - spalanie 8,5 l/100 km. Generalnie jestem bardzo zadowolony.

Usterki Volvo XC40

Liczba wpisów: 11
Stuki pod deską rozdzielczą
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Po osiągnięciu prędkości powyżej 65 km na godzinę pojawiają się dźwięki, jakby grzechotanie. Nie są one regularne, tak jakby coś poruszającego się pod wpływem pędu powietrza stukało o coś twardego. Dźwięki dochodzą z okolic prawego nawiewu w okolicy lusterka, jakby z wnętrza tunelu nawiewowego. Włączanie i wyłączanie nadmuchu nic nie zmienia. Zmiana kierunku na szybę, nogi, twarz nie powoduje zmian. Jest to ewidentnie chyba powiązane z pędem powietrza poruszającego się pojazdu. Może jakiś plastik wibruje i stuka, ale ja nic więcej nie mogę wykryć, bo takie podejrzane o stukanie plastiki w okolicy wycieraczki pousztywnialem, chociaż nie wiem czy pod wpływem pędu powietrza nie "telepią". Dźwięk jest irytujący, choć dość delikatny i cichy, ale jak o nim wiesz, to nie słyszysz nic innego. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Myślę czy mogło coś się dostać nad nadkole i się tam tłuc?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Problem z odpalaniem przy minusowej tempetraturze
  • Volvo XC40 Crossover 1.5 T3 163KM 120kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • 99 tys. km
Przy minusowej temperaturze nie odpala od razu, wyświetla się komunikat: wciśnij pedał hamulca aby odpalić" mimo wciśniętego hamulca. Po kilku, kilkunastu razach odpala. Przy dodatnich temperaturach jest ok.
Oczekuje na rozwiązanie
zgrzytające elektryczne siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • 60 tys. km
tuż po zakończeniu gwarancji zaczęły zgrzytać elektryczne podnośniki/ siłowniki tylnej klapy. Próbowałem je przesmarowywać ale bez rezultatu. W pewnym momencie klapa przestała się zamykać samoistnie i po pokonaniu 90% dystansu ponownie się otwierała. Opór można było przełamać dociskając klapę ręcznie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo XC40 Crossover