Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 bÄ™dzie mogÅ‚a być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoÅ‚adowaniem.
W pierwszej fazie dostÄ™pne bÄ™dÄ… wersje dysponujÄ…ce wiÄ™kszÄ… mocÄ… oraz napÄ™dem na cztery koÅ‚a. 
Do wyboru bÄ™dÄ… dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologiÄ… PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 byÅ‚ bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostaÅ‚ tÄ™ nowÄ…, obÅ‚Ä™dnÄ… stylistykÄ™. Tak to już bywa, że pewne rzeczy siÄ™ zmieniajÄ…, żeby inne pozostaÅ‚y niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoÅ‚y czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochÄ™ jak „Playboy” ze zdjÄ™ciami Emily Ratajkowski: okÅ‚adka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka ciÄ™ w Å›rodku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 93,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~BartekCX
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Podsumowując, Volvo XC60 jest liderem w swojej klasie bezpieczeństwa. Ta wielka krowa dobrze trzyma się drogi a w szczególności z AWD - które uważam że powinno być obowiązkowe. Natomiast skrzynia automatyczna jest wadą tego samochodu. Należy bardzo o nią dbać. Ponadto wymiana olejów i ogólnie płynów ustrojowych w UE to jest żart. Ten sam samochód w USA ma wymianę co około 15 000km. A u nas 30 000km. Jeżeli chcesz jeździć tym autem przez wiele lat, wymieniaj olej co 10 000km i pozbądź się start stop. Aby skrzynia nie nawalała, inwestuj w płyn hydrauliczny oraz filtry co 30 000km i nie w ASO tylko u zaufanego mechanika. Wszystkie części eksploatacyjne są normalnie dostępne w hurtowaniach. Tak samo oleje, nie ma sensu kupować dedykowanego od Volvo. Wystarczy wybrać Castrol 0w20 i będzie super. Warto podkreślić jako wielką zaletę tego samochodu - systemy bezpieczeństwa. Nie jeden raz uratowały mnie oraz moją rodzinę. To co Volvo wymyśliło to najwyższa klasa sama w sobie. Samochód bez tych systemów do niczego się nie nadaje - wtedy to już lepiej kupić Qashqaia. Zawieszenie też jest spoko - dziury my nie są straszne nawet najgorszego sortu. Wada to spalanie, nie wierz w wyniki w internecie, naprawdę pocąc się max w wersji 190km to 6l/100km. Normalnie 8-10l/100km. I nie da się inaczej.
4,0
~Stivi
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Dobry samochód godny polecenia z paroma "ale". Nieco głośniejszy, mniej kulturalny, mniej komfortowy i mniej pewnie jeżdżący niż np Q5 (paradoks) ale o przyjemniej wykończonym kokpicie, który jednak sprawia wrażenie mniej trwałego i odpornego na eksploatację. Jednak mechanicznie wydaje się być z kolei solidniejszy od Q5. Jednak w 2019 "zepsuto" cennik - jeśli chcesz mieć AWD i automat to tylko z B4 - cena rośnie znacząco z tym silnikiem. Jeśli chcesz mieć akustyczne szyby - tylko ze skórą. Jeśli chcesz mieć skórę wentylowaną - tylko w wersji Inscription. I cena leeeci w górę. Konkurencja jest bardziej elastyczna i w konfiguracji "pod siebie" - tańsza. Także oferty finansowania są lepsze u Niemca :). W końcowej racie róznica może nie jest kolosalna ale jest. Nie "kupiłbym" ponownie nie dlatego, że jestem zawiedziony - w tym przedziale cenowym dobrze jest jednak mieć wybór konfiguracji. Oraz warto spróbować czegos innego
3,6
~Zbigniew
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Fatalny jeżeli chodzi o wygodę suedzeń. Kompletnie nue rozumiem kto projektował w dość drogim samochodzie siedzenia z blachy pokrytej cienka gąbką. To się nie nadaje na trasy dłuższe niż 100 km. Elementy siedzeń gniotą w uda kompletny brak wygody nie mówiąc o komforcie. Nawet nie tak się porównać z poprzednia wersja xc60
Åšrednie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Po przejechaniu samochodem ok 25kkm mam następujące spostrzeżenia: 1) przepisowa jazda bez gwałtownych manewrów i przyspieszania pozwala zejść ze spalaniem do 5.0 l. Rekord to 4.5 l/100km osiągnięty na odcinku 110 km podczas przepisowej jazdy na tempomacie. 2) Jeżdząc normalnie, bez brawury spokojnie można osiągnąć spalanie w okolicach 7l/100. 3) W moim egzemplarzu komputer zawyża spalanie o ok 0.5l /100km wobec tego co wychodzi wg wskazań dystrubutora. 4) Zimówki i niżna temperatura podnoszą średnie spalanie o ok 0.6 litra na setkę.
6,9
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Auto nabyłem używane z przebiegiem 125tys km. Po przejechaniu 8tys km, spalanie według komputera pokładowego 6,8l przy czym 80% trasa (z pomocą aktywnego tempomatu i przy prędkościach 120 km/h) reszta miasto. Najniższy osiągnięty wynik to 5,3l przy mocno oszczędnej jeździe i odpowiednich warunkach.
7,4
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Po 18 tys. km. średnie spalanie jakie pokazuje komputer to 7,9 l/100km. Najniższe średnie spalanie 6,2 l/100km osiągnąłem na trasie do Chorwacji 1250 km. Trasa to głównie autostrady na których aktywny tempomat ustawionym był na 120 km/h. W drodze powrotnej na autostradzie tempomat ustawiony był głównie na 130km/h a spalanie podskoczyło do 7,2l/100km. W mieście zużycie paliwa to około 9l/100km.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 27
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover