Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW od 2017

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Nowy Volvo XC60

Cena od: 192 750 PLN
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,6
~BartekCX
Crossover D4 190KM 140kW
Volvo XC60 II
Podsumowując, Volvo XC60 jest liderem w swojej klasie bezpieczeństwa. Ta wielka krowa dobrze trzyma się drogi a w szczególności z AWD - które uważam że powinno być obowiązkowe. Natomiast skrzynia automatyczna jest wadą tego samochodu. Należy bardzo o nią dbać. Ponadto wymiana olejów i ogólnie płynów ustrojowych w UE to jest żart. Ten sam samochód w USA ma wymianę co około 15 000km. A u nas 30 000km. Jeżeli chcesz jeździć tym autem przez wiele lat, wymieniaj olej co 10 000km i pozbądź się start stop. Aby skrzynia nie nawalała, inwestuj w płyn hydrauliczny oraz filtry co 30 000km i nie w ASO tylko u zaufanego mechanika. Wszystkie części eksploatacyjne są normalnie dostępne w hurtowaniach. Tak samo oleje, nie ma sensu kupować dedykowanego od Volvo. Wystarczy wybrać Castrol 0w20 i będzie super. Warto podkreślić jako wielką zaletę tego samochodu - systemy bezpieczeństwa. Nie jeden raz uratowały mnie oraz moją rodzinę. To co Volvo wymyśliło to najwyższa klasa sama w sobie. Samochód bez tych systemów do niczego się nie nadaje - wtedy to już lepiej kupić Qashqaia. Zawieszenie też jest spoko - dziury my nie są straszne nawet najgorszego sortu. Wada to spalanie, nie wierz w wyniki w internecie, naprawdę pocąc się max w wersji 190km to 6l/100km. Normalnie 8-10l/100km. I nie da się inaczej.
4,0
~Stivi
Crossover D4 190KM 140kW
Volvo XC60 II
Dobry samochód godny polecenia z paroma "ale". Nieco głośniejszy, mniej kulturalny, mniej komfortowy i mniej pewnie jeżdżący niż np Q5 (paradoks) ale o przyjemniej wykończonym kokpicie, który jednak sprawia wrażenie mniej trwałego i odpornego na eksploatację. Jednak mechanicznie wydaje się być z kolei solidniejszy od Q5. Jednak w 2019 "zepsuto" cennik - jeśli chcesz mieć AWD i automat to tylko z B4 - cena rośnie znacząco z tym silnikiem. Jeśli chcesz mieć akustyczne szyby - tylko ze skórą. Jeśli chcesz mieć skórę wentylowaną - tylko w wersji Inscription. I cena leeeci w górę. Konkurencja jest bardziej elastyczna i w konfiguracji "pod siebie" - tańsza. Także oferty finansowania są lepsze u Niemca :). W końcowej racie róznica może nie jest kolosalna ale jest. Nie "kupiłbym" ponownie nie dlatego, że jestem zawiedziony - w tym przedziale cenowym dobrze jest jednak mieć wybór konfiguracji. Oraz warto spróbować czegos innego
4,9
~Mark
Crossover D4 190KM 140kW
Volvo XC60 II
Fajne nowoczesne autko, jeździłem X3 oraz GLC niestety Niemcy zatrzymali sie w 2000 roku. To moje pierwsze Volvo i naprawde jest OK. Trochę anemiczne czujniki zbliżeniowe

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 5
Nawigacja XC60
  • Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Juz drugi raz mam problem z Navigacja. Otóż pokazuje ze jestem: 1) pokazywała ze 150 km od miejsca gdzie bylem. ( Serwis wgrał nowy soft całego samochodu - trwało to 2 godz - usunęli problem) 2) pokazuje ( bo jestem umówiony na serwis ) ze jestem na Węgrzech - Tak na Węgrzech . Navigacja rozpaczliwie próbuje przyporządkować miejsce do mapy, ciężko jej gdyż po chwili jade po polach wg jej, Problem ten zapewnie dotyczy oprogramowania. Ale ile razy bedą mi resetować system. Co bedzie jak gwarancja sie skonczy.. Przy okazji tego błędu , co jest na + dla mnie - przestała działać funkcja Start-Stop . Nie muszę jej wyłączać. Samochod nie wygasza silnika, To zauważyłem a co jeszcze przestało działać dzięki wadliwemu oprogramowaniu.. zobaczymy
1 komentarz
Wadliwe rozwiązanie konstrukcyjne uszczelek w tylnych drzwiach
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW od 2017
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Szkoda że Volvo wypuszcza auto z wadą fabryczną i nie informuje przed zakupem o tym klientów. Problem jest powszechnie znany w serwisach Volvo, powszechnie zgłaszany przez bezradnych klientów. Nowe Volvo XC60 od daty wypuszczenia czyli 2017 roku ma wadę fabryczna dotyczącą tylnych drzwi. Uszczelki źle są zaprojektowane i nie trzymają tj. nie zabezpieczają przed wodą, brudem i wilgocią wpływającą z zewnątrz. Całe tylne boki drzwi oraz wnętrze karoserii przy drzwiach jest po jeździe po deszczu totalnie zabrudzone. Pod uszczelkami drzwi zbiera się woda brud oraz piasek. Wystarczy wjechać w małą kałuże i koło naniesie pełno brudu do wnętrza auta, a uszczelka nie zabezpieczy sposób skuteczny. Serwisy są bezradne, przyjmują zgłoszenia, ale nie są w stanie pomóc bo wymiana tych samych uszczelek na te same nie powoduje rozwiązania problemu. Ponoć Volvo pracuje nad znalezieniem problemu, ale do tego czasu auto jest narażone na gnicie i korozję, gdyż w uszczelkach zbiera się pełno wody i brudu tylko patrzeć jak będzie korodowało. Trzeba nagłaśniać ten temat gdyż auto za ponad 200 tyś. od czasu jego produkcji, czyli minęło już 2 lata dalej wyjeżdża z fabryk z wadliwym konstrukcyjnym rozwiązaniem. Gdybym wiedział o takiej usterce wcześniej, na pewno nie zdecydowałbym się na zakup tego auta. jest to niesamowicie uciążliwe, gdyż chcąc zabezpieczyć przed korozją drzwi po każdym myciu auta lub przejechaniu w czasie deszczu, ręcznie trzeba myć i osuszać miejsca w których zbiera się woda i brud w tym między innymi pod uszczelkami.
18 komentarzy
Silnik ma mniejszą moc niż chwalą się w katalogu
  • Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
T5 powinien mieć 250 koni, hamownia pokazała maksymalnie 220 i 50Nm mniej niż w ofercie. 6,8 s do setki też tylko na papierze. Czuję się zrobiony w konia - niestety nie mechanicznego.
2 komentarze
Volvo XC60 II Crossover