Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. XC60 zostaÅ‚ gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nowÄ… liniÄ… Volvo, znanÄ… wczeÅ›niej z modeli XC90 oraz S90 i V90. Projektantem XC60 II jest Thomas Ingenlath. Charakterystycznym elementem nowego designu jest pas przedni pojazdu, ze Å›wiatÅ‚ami w ksztaÅ‚cie leżącej litery „T”, inspirowanym mÅ‚otem Thora. Po raz pierwszy w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólnÄ… pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… – uniwersalnÄ… konstrukcjÄ™ o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja XC60 staÅ‚a siÄ™ wiÄ™ksza, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (ok. 90 kg) od poprzednika. Auto, zbudowane na moduÅ‚owej platformie SPA, ma 468,8 cm dÅ‚ugoÅ›ci, posiada rozstaw osi o 9 cm dÅ‚uższy niż w pierwszej generacji. PrzeÅ›wit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wczeÅ›niej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym możemy go regulować w zakresie od 21 do do 25 cm. Pojemność bagażnika wzrosÅ‚a z o 12 litrów (505l).

czytaj więcej
Powagosław

XC60 byÅ‚ bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostaÅ‚ tÄ™ nowÄ…, obÅ‚Ä™dnÄ… stylistykÄ™. Tak to już bywa, że pewne rzeczy siÄ™ zmieniajÄ…, żeby inne pozostaÅ‚y niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoÅ‚y czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochÄ™ jak „Playboy” ze zdjÄ™ciami Emily Ratajkowski: okÅ‚adka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka ciÄ™ w Å›rodku.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4688 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2117 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Rozstaw kół - przód 1668 mm
Rozstaw kół - tył 1673 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 951 mm
Prześwit 216 mm
Prześwit 4x4 250 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1055 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1037 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 965 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 988 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1478 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1430 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1055 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 758 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1616 mm
Wysokość progu załadowczego 776 mm
KÄ…t natarcia 20 stopnie
KÄ…t rampowy 22,1 stopnie
Kąt zejścia 26,9 stopnie
Głębokość brodzenia 350 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Marcin
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Materiały bardzo dobrej jakości, ale to jedna z niewielu zalet auta. Prowadzenie przeciętne, bagażnik przeciętny, przyspieszenie przeciętne jak na tę moc. Auto ma też pełno dziwactw - spryskiwacze szyby w wycieraczce, dzięki czemu nie zmyjesz owadów z szyby, lusterka boczne monochromatyczne co nie ściemniają się jak mocno świeci w nie słońce, reflektory adaptacyjne co oślepiają większość kierowców i bardzo wolno zmieniające się na mijania, ładowarka indukcyjna co nie ładuje telefonu bo ma źle umiejscowiony punkt ładowania (chyba, że otworzysz małą klapkę, ale trzeba mieć gumowy futerał, bo jak zahamujesz to przesunie się telefon i koniec z ładowaniem), wywalający się CarPlay po kablu (choć to jeszcze auto na mniej awaryjnym Sensusie), wariujące czujniki parkowania na postoju mieniące się różnymi kolorami i pipczącymi mimo że nic nie ma przed autem... W serwisie ciągle wgrywają nowy soft, bo nie ma nigdzie błędów, a to nic nie zmienia.
4,1
~Jacek
Volvo XC60 II
Crossover T8 Twin Engine 390KM 287kW
Przesiadłem się z X5 F15 3.0D. Rozważałem zakup Lexusa RX , Mercedesa GLC, Audi Q5, BMW X3. Ze względu na napęd i fotel kierowcy wybrałem VOLVO XC60 T8 Dual Engine w wersji Inscryption, na pneumatyce, z ogrzewaniem postojowym. Jeżdżę 70% miasto 30% poza, głównie po pagórach małopolskich. Mam fotowoltaikę, ładuję w domu. Jak na 390 koni i 5,5s do paki, auto oszczędne mimo, że puste waży 2150 kg. Jestem emerytem i polecam emerytom. Jeśli przesiadłeś się z BMW to ostrożnie na zakrętach. Zasięg na baterii w mieście ok 35 km, z włączonym grzaniem/chłodzeniem fotela. Zimą z podgrzaną webasto baterią. Apetyt na benzynę z pustą baterią : spokojna jazda miasto/wioski 8,5. Autostrada spokojna jazda do 140 12l/100.
4,6
~TomDom
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Bardzo przyjemny samochód, nie jest niestety ekonomiczny (8,6 litra średnio w mieście), autostrada przy dużych prędkościach około 10 litrów. Silnik D5 działa dynamicznie, samochód w środku wykończony przyjemnie. Komfort prowadzenia oraz systemy bezpieczeństwa (trzymanie linii, ostrzeżenia oraz hamowania awaryjne to dobra opcja.) Bagażnik niestety nie jest zbyt pojemny. W związku z tym 4 gwiazdki. Jeżeli ktoś rozpatruje ten samochód jako rodzinne auto to nie ten model. Jeden większy wózek sprawia, że bagażnik jest zapełniony.
Åšrednie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover
8,3 – 13,9
l/100 km
7,3 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Volvo XC60 II
Crossover T4 190KM 140kW
Mam volvo T4 Momentum od czerwca 2020 .Dojeżdżam do pracy 25 km drogą krajową 80 % przebiegu , 20 % przebiegu małe 40 tysięczne miasto .Średnie zużycie paliwa około 8,7 przy spokojnej jeździe ale bez przesady zdarzają się wyprzedzania z wciśnięciem pedału gazu do spodu.Trasa do Warszawy 800 km w obie strony 80 % trasą szybkiego ruchu z prędkością 140 km/h spalanie 9,7 litrów na 100 km.Dodam ,że Skodą Yeti na autostradzie z silnikiem 1,2 TSI i samochodem 500 kg lżejszym wychodziło ponad 12 litrów. Ogólnie w stosunku do mocy i gabarytów spalanie dobre.
7,0
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Po przejechaniu samochodem ok 25kkm mam następujące spostrzeżenia: 1) przepisowa jazda bez gwałtownych manewrów i przyspieszania pozwala zejść ze spalaniem do 5.0 l. Rekord to 4.5 l/100km osiągnięty na odcinku 110 km podczas przepisowej jazdy na tempomacie. 2) Jeżdząc normalnie, bez brawury spokojnie można osiągnąć spalanie w okolicach 7l/100. 3) W moim egzemplarzu komputer zawyża spalanie o ok 0.5l /100km wobec tego co wychodzi wg wskazań dystrubutora. 4) Zimówki i niżna temperatura podnoszą średnie spalanie o ok 0.6 litra na setkę.
10,8
Volvo XC60 II
Crossover T4 190KM 140kW
Dość zróżnicowane spalanie. Można snując się w trasie osiągnąć okolice 7l/100km, ale trzeba się postarać i nie zasnąć. Autostrada i 140 to okolice 8.5l. Zimą, przy ujemnych temperaturach -6 do -10 na krótkich trasach po mieście (1-2km) kilka razy dziennie, po tygodniu średnia była 16.7... ale zazwyczaj przy przeciętnej pogodzie i jeździe 70% miasto, 30% trasa kręci się to spalanie wokół 10l.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 27
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover