Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Mario
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
To już 5 model marki V i muszę przyznać, że jest duża różnica w stosunku do pierwszej generacji. Jest to też pierwsze auto benzynowe, jak do tej pory korzystałem tylko z diesla. Co do spalania to mega duże zaskoczenie, ponieważ przy dość ciężkiej nodze auto bez problemu mieści się poniżej 10 L/100 (stosunek miasto/trasa: 1/2). Duża różnica w długości w stosunku do poprzedniej wersji jest odczuwalna zwłaszcza podczas trasy - auto jest bardzo stabilne a do tego bardzo ciche )wyciszone dodatkowo szyby).
4,3
~JJ
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
To już moje kolejne Volvo i drugie XC60 tym razem po raz pierwszy benzynowe i z napędem tylko na przód. Piękne, bardzo ciche , żwawe i... nie pozbawione kilku wad. Skuszony super ofertą dealera zamówiłem auto w zbyt skromnej wersji ale żałuję braku tylko jednego „bajeru” - napędu 4x4. Powiedziano mi przy zakupie auta, że skoro jeżdżę 99% czasu po mieście to 4x4 mogę sobie darować ale nie powiedziano że auto które ma jednak powyżej 200hp będzie miało poważne kłopoty z trakcją na mokrej jezdni i że wszystkie te koniki będą mocno okiełznane przez elektronikę. W skrócie- ostre ruszenie ze świateł na mokrym powoduje podskoki kół i walenie zawieszenia a następnie ujęcie mocy przez komputer, inni dawno z przodu....Na suchym lepiej ale też bez szału co skusiło mnie do pomiaru mocy i momentu obrotowego na hamowni. I co się okazało? Nie ma obiecanych 250 koni tylko raptem 220, a moment aż o 50 Nm niższy od tego za który zapłaciłem. Zareklamowałem sprawę w serwisie i już dwa razy coś tam kombinowali z oprogramowaniem ale wyraźnej poprawy nie widać. Serwis zresztą nie ma hamowni więc ocena ich pracy jest subiektywna. Miałem kilka usterek elektroniki: błędy poduszek, systemów wspomagających kierowcę, auto holdu, srs itd... naprawili ale musieli też wymienić główny akumulator który ponoć miał wadę. Wymienione siłowniki podnoszące tylną klapę - rozpadły się. Dwukrotnie kalibrowane przednie czujniki parkowania nadal piszczą dopiero w ostatnim momencie. Mam wersję R-Design z wykończeniem deski elementami „aluminium” , które w słoneczne dni robi uciążliwe odbłyski w szybach i lusterkach wstecznych. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o wady. Poza tym to piękne auto, dość komfortowe, z bardzo dobrym i szybkim oprogramowaniem komputera - ekran reaguje natychmiast i prawidłowo, komendy głosowe działają niestety tylko w niektórych obcych językach. Zdalne sterowanie z iPhona kilkoma funkcjami pojazdu jest bardzo przydatne. - np uruchomienie silnika i nagrzanie kabiny zimą... bajka! Dobrze grające radio, szybki modem wi-fi - tak, tak lokalne wi-fi w kabinie;) , wystarczająco szybka automatyczna skrzynia, precyzyjny układ kierowniczy. Spalanie w mieście: dynamicznie 14-16 litrów, normalnie 12, ekstremalnie oszczędnie bez korków 8-9l. W trasie jadąc przepisowo 8-9 litrów, na niemieckiej autostradzie przy maksymalnej licznikowej 215km/h ( ograniczenie elektroniczne) kończy się skala wskazująca 20l litrów na 100km. Sumując: polecam , to dobre auto, ale : na miasto dla żony może być nawet D3 z napędem na przód, ale jak lubisz docisnąć to T6 lub T8 ( od biedy T5) ale koniecznie 4x4. Podobno firmy tuningowe potrafią z tego T5 wykrzesać dodatkowe kilkadziesiąt hp ale szkoda stracić gwarancję bo jak widać usterek sporo.
3,1
~Olo
Volvo XC60 II
Crossover T5 250KM 184kW
Niekończące się pasmo usterek i oszukańczo słaby silnik w ładnej obudowie. Osiem wizyt gwarancyjnych w serwisie przez rok. Brak słów.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 27
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiązany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover