Wpis w dzienniku pokładowym Volkswagen Polo

majcher836
92,72

Jeździ: Volkswagen Polo V Poli :)

Poprzednio jeździł: Seat Ibiza I

  • rocznik 2009
  • silnik 1.6 TDI-CR DPF
  • moc 90 KM
  • kupione nowe w 2009
  • przebieg 68 713 km

Komentarze (19)

Ocieplenie akumulatora

01.12.2010 17 589 km

Kategoria: zmiany w aucie

Witam
Z racji nieziemsko panujących niskich temperatur powietrza postanowiłem zapobiegawczo ocieplić mój akumulator. Nie chcę dopuścić do sytuacji gdy wejdę któregoś dnia do swej Poli i zonk - Aku zdechł.

Dlatego dziś po pracy wziąłem się do roboty. Pod nóż poszedł cienki styropian, pianka termo-izolacyjna a na koniec cienki mały ręcznik który opasał wokół całą konstrukcję. Oczywiście wszystko wycięte pod wymiar aku Czas jakieś 10-15 min oraz nieuniknione odmrożenia palcówMyślę że to powinno wystarczyć

Lepiej zapobiegać niż leczyć i nie uśmiecha mi się ładować i dźwigać to maleństwo
Zachęcam do zrobienia czegoś takiego by wasze stosunki z autami były jak najcieplejsze

A tak na marginesie: przeklinam tą zimę!
Pozdrawiam



Przejdź do komentarzy

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2010 19:06

Komentarze (19)


Cromm

Pomysł do zastosowanie chyba wypróbuję, biorąc pod uwagę że dzisiaj to mi zaskoczył motor i zaraz padł. Ale to chyba wina alternatora bo nie podtrzymywał napięcia

A odnośnie zimy to przerobiłem cytat z kill billa

Winter,You are very, very bad Girl)

dodano 03.12.2010 09:06

0
0


kubakocoj

Napracowałeś się, ale moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie. Nowy akumulator bez problemu sobie poradzi z niskimi temperaturami, a taka izolacja niczemu nie służy. Obłożyłes zimny akumulator styropianem i od tego to się raczej nie zagrzeje Ciepły straciłby temperaturę po kilku godzinach max, więc żaden z tego pożytek. Poza tym izolujesz go od ciepłego silnika, więc w trakcie jazdy też nie ułatwiasz mu warunków. Reasumując - nie przesadzaj, to tylko samochód

dodano 02.12.2010 13:56

0
0

misiol1

Czasem mam wrażenie, że o swoje auta dbamy bardziej niż o samych siebie. Na Boga, to tylko przedmiot codziennego użytku, który i tak kiedyś trafi na złom!Wymiany oleju trzy razy częściej niż trzeba, ręczniki, a gdyby była możliwość to najchętniej postawilibyśmy pupila w salonie przy kominku, żeby nie dostał kataru...

dodano 02.12.2010 13:34

0
0

CastorTroy

Cześć,

A ja na szczęcie dla mnie i mojego Polo parkujemy sobie w zamkniętym, podziemnym garażu i śmiejemy się z zimy i zimna. W garażu jest jakieś 8 stopni i gitara.

Serdeczne współczucia dla Polówek parkujących na mrozie.

dodano 02.12.2010 13:21

0
0

Konto usunięte

Ja bym się nie przejmował. Mój stary akumulator odpalał zeszłej zimy nawet przy -20.

dodano 02.12.2010 13:07

0
0

spicia

widział ktoś samochód fabrycznie wyposażony w takie coś ? Niektóre marki wypuszczają swoje auta w specjalnej wersji na Skandynawie i nigdy się z takim czymś nie spotkałem , myślę że z tym ocieplaniem jest trochę jak z magnetyzerami.
Twoja Poli ma rok i myślisz że przy minus 20 nie odpali? Prędzej paliwko zamarznie

dodano 02.12.2010 06:56

0
0

tofana

Nie chodzi tu o ocieplenie, bo żaden ręcznik, koc czy coś, co nie wydziela ciepła nas ani akumulatora nie ogrzeje. Chodzi o utratę nagromadzonego ciepła. Czyli dobry izolator. Ale wtedy, kiedy silnik nie pracuje!

dodano 02.12.2010 00:32

0
0

grzegorzd8

Do BartH: Problem docieplania akumulatora ma inny powód. Rozładowany Aku zamarza już przy ok. - 10 st. C . O taki stan Aku wbrew pozorom jest nietrudno. Krótka jazda , włączone odbiorniki , częste rozruchy silnika powoduję , że Aku nie zostaje doładowany / nie zostaje uzupełniona utracona w ciągu dnia energia / i systematycznie w ciągu dnia rozładowuje się. Po mroźnej nocy potrafi być zamarznięty . / nie zamarza na bryłę ale z elektrolitu robi się gęsta kasza . / Ocieplenie Aku przesuwa tą groźbę o kilka godzin i kilka stopni w górę. Wystarczy " obudzić " taki AKU po mroźnej nocy / np. krótko zapalając 1-2 sekundy światła / i jest szansa , że wykrzesa AKU z siebie jeszcze tyle energii aby obrócić rozrusznikiem. Ciepła kurtka nie uchroni nas przed zamarznięciem na śmierć ale wydłuży ten czas zamarzania o wiele godzin . Pozdrawiam

dodano 01.12.2010 22:08

0
0

Konto usunięte

Nie wiem czy to cokolwiek da. Myślę, że nawet jak będzie -20C, to akumulator da radę, pod warunkiem, że będziesz jeździł codziennie, a nie odstawisz auto na miesiąc.

dodano 01.12.2010 22:05

0
0

tomaszek1988

Oj masz racje zima daje nam w kość i to bardzo... a nawiasem mówiąc pomysł mi się podoba

dodano 01.12.2010 21:51

0
0

pafka

Do BartH:
Ale chodzi o to, że jaka by nie była izolacja (a najczęściej jeszcze nie ma izolacji od spodu akumulatora), to po kilku, kilkunastu godzinach w mrozie i tak akumulator się wychłodzi...

dodano 01.12.2010 21:41

0
0

BartH
BartH
30,05

Jeździ: Toyota Avensis II

Do pafka: To może najpierw zagrzać akumulator do odpwiedniej temperatury i dopiero później włożyć go w odpowiednią izolację od zimna? Czy sam akumulator podczas ładowania nie nagrzewa się aby?

dodano 01.12.2010 21:32

0
0

Konto usunięte

Bardzo dobry pomysl, moze i ja tak zrobię w pasku Pozdrowix

dodano 01.12.2010 21:11

0
0

maciek88

a ja tam lubię zimę wręcz uwielbiam zawsze zdarzają się jakieś niespodziewane przygody

dodano 01.12.2010 20:56

0
0

pafka

Właśnie sam się nad podobnym pomysłem zastanawiam, szukam trochę na ten temat w necie, no i okazuje się, że są różne opinie...
Niektórzy wprost twierdzą, że takie ocieplenie może jeszcze pogorszyć sprawę, a to podobno dlatego, że odizolowujemy akumulator od silnika, i przy rozgrzanym silniku akumulator nie będzie się ocieplał...
Z kolei jeżeli zostawiamy auto na noc, np. przy -15 stopniach, to czy akumulator ocieplony czy nie, to po kilku, kilkunastu godzinach i tak będzie miał temperaturę otoczenia...
Jak ktoś ma jakieś info w tym temacie to proszę pisać.

dodano 01.12.2010 19:58

0
0


Konto usunięte

No i gitara, ja co rano wstaje i spoglądam w okno to mam tylko jedna myśl... ' Zimo wypie.... !!!! '

dodano 01.12.2010 19:15

0
0

Opony letnie - promocja!

Podobne

autor: Zachar

Praca skrzyni DSG Jak obiecali tak zrobili. Zmiany biegow sa b. szybkie, redukcja …

2009-10-31
420 km

18 komentarzy

Volkswagen Polo V

autor: Savanna_SRC

4,5 l / 100 km to PRAWDA :-) SPALANIE >>> z danych technicznych VW dla Polo 1,2 TSI …

2010-07-26
2475 km

23 komentarze

autor:

Walka z rdzą zjadającą polo i wodą na nogach. Po kilku mokrych dniach, zauważyłem, że w polo jest duża …

2012-10-10
13854 km

7 komentarzy

Volkswagen Polo V 6R Black Hawk

autor: sPoOn

Czas na zimowe opony Witam wszystkich. Z tego co zauważyłem posypały się ostatnio dzienniki …

2010-10-23
8500 km

6 komentarzy

Volkswagen Polo V

autor: bcomp

Pierwsze wymuszone zmiany w Polo ! Wpis ten umieściłem trochę na przekór w kategorii "zmiany w …

2012-07-27
1550 km

9 komentarzy