Audi A4 i A4 Avant oficjalnie zaprezentowane

Po niemieckich producentach nie spodziewajmy się rewolucji. Tyczy się to w szczególności Grupy Volkswagena, która dba o zadowolenie klientów przeprowadzając umiejętne zmiany. Słowo klucz to "ewolucja" i tyczy się ono również nowego Audi A4.

Po niemieckich producentach nie spodziewajmy się rewolucji. Tyczy się to w szczególności Grupy Volkswagena, która dba o zadowolenie klientów przeprowadzając umiejętne zmiany. Słowo klucz to "ewolucja" i tyczy się ono również nowego Audi A4.

Po niekończącej się historii ze zdjęciami szpiegowskimi i licznymi przeciekami Audi wreszcie pokazało nowe Audi A4 w wersji Sedan oraz Kombi (Avant). Być może niezagłębieni w temacie nie poznają wielu różnic, ale zdaniem producenta zmiany są liczne i chodzi nie tylko o wygląd, ale przede wszystkim aspekty techniczne. Zacznijmy jednak od stylistyki.

Jeśli przyjrzymy się bliżej, to dojdziemy do wniosku, że nowe Audi A4 prezentuje nieco ostrzejsze i bardziej zdecydowane linie. W przedniej części zastosowano szerszy grill, który swoją drogą zaczyna nabierać rekordowych rozmiarów rodem z Lexusa. Oprócz tego mamy nowe światła z przodu, oczywiście wykonane w technologii LED.

Linia boczna to nieco niżej poprowadzony dach, nadający autu dynamizmu, jak również nieco bardziej uwydatnione nadkola. Z tyłu mamy tradycyjne już dla Audi lampy wykonane w technologii LED oraz niewielkie przetłoczenie pełniące rolę subtelnego spojlera na klapie bagażnika w wersji Sedan. Odmiana Kombi posiada montowaną na klapie niewielką lotkę.

Audi A4 Sedan mierzy 4,73 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to teraz 2,82 m i jest to o 12 mm więcej niż u poprzednika. Co prawda auto nieco urosło, ale ogólna waga zmalała o około 120 kilogramów, dzięki czemu podstawowy model z silnikiem 1.4 TFSI waży 1320 kilogramów. Bagażnik w modelu Avant ma pojemność 505 litrów, zaś po złożeniu kanapy (40:20:40) pojemność wzrasta do 1510 litrów.

We wnętrzu również jest więcej miejsca, szczególnie na nogi dzięki zwiększonemu rozstawowi osi. Kierowca i pasażer z przodu dostaną zupełnie przeprojektowane fotele z regulacją elektryczną. Zagłówek można regulować nie tylko w pionie, ale i w poziomie. Wewnętrzne oświetlenie ambientowe ma aż 30 kolorów, zaś w opcji można znaleźć ekran o przekątnej 12,3 cala. Z tyłu można zamontować dwa ekrany o przekątnej 10,1 cala, jest również system audio Bang & Olufsen.

Pod maską pojawi się paleta 4- i 6-cylindrowych silników. Będzie to 1.4 TFSI o mocy 150 KM z momentem obrotowym 250 Nm, 2.0 TFSI o mocy 190 KM i momentem obrotowym 320 Nm lub 252 KM z momentem obrotowym 370 Nm. Będzie również silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM z 320 Nm momentu obrotowego lub 190 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Na szczycie znajduje się jednostka 3.0 TDI generująca 218 KM oraz 400 NM lub 272 KM oraz 600 Nm.

W późniejszym terminie pojawi się także odmiana Audi A4 g-tron z układem napędowym bazującym na silniku 2.0 TFSI o mocy 170 KM z momentem obrotowym 270 Nm. Silnik ten może pracować na skompresowanym gazie CNG. Na samym gazie auto jest w stanie przejechać ok. 500 kilometrów, zaś na benzynie dodatkowe 450 km. Sprzedaż obu wersji nadwoziowych powinna ruszyć jesienią tego roku.

Dodano: 8 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Materia³y prasowe Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .