Szukaj

Testy i opinie

Ostatnio dodane oceny samochodów

Zobacz oceny dla samochodu
4,3
~p_62
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW
Autko świetne, ale nie bez wad. Odpowiada potrzebie - dojazdy do pracy+ częste długie trasy, czyli wystarczająco małe do miasta i wystarczająco wygodne na trasy. Spalanie w mieście i na trasie akceptowalne- hybryda wspomaga przyśpieszenia nie zwiększając zużycia paliwa. Fotele wygodne, oświetlenie drogi bardzo dobre. Silnik doskonale wyciszony, dźwięk trzycylindrówki -lepiej słyszalny w trybie "Sport", ale w żadnym wypadku nie drażni- lepiej...
3,1
~RMS
Citroen C5 X
Liftback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Samochód dość ładny. Jednak.... Słabe wyciszenie nadkoli. Podgrzewanie szyby przedniej na drucikach - archaizm. Światła LED nie matrix (nie ma takiej opcji), poziomowanie świateł manualne (w tej klasie? brak IR), brak doświetlania dynamicznego zakrętów. Zawieszenie w mieście super - w trasie - bujanie przy dynamicznej jeździe - nie do zaakceptowania jak powrót do lat 70tych. Wyciszenie nadkoli - tragedia - plastik. Elektronika - potrafi...
4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł...

Ostatnio dodane raporty zużycia paliwa

Zobacz raporty dla samochodu
4,4
Toyota C-HR II
SUV 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Witam jestem posiadaczem CHR od 3 miesięcy, od nowości, autko kupione w salonie Toyota z przebiegiem 10km. A więc do dnia dzisiejszego mam przejechane 5900km. Do pierwszego 1000km jeżdżone 85% miasto i 15% ekspresówki spalanie wynosiło 5.6l/100km po 2000km. Spalanie spadło do około 5.1l/100km lecz tu już więcej przejazdu po autostradach 70% miasto 30% trasy szybkiego ruchu. Po 3500km. Miałem wyjazd na weekend z rodziną 85% trasy to autostrady i drogi szybkiego ruchu prędkości 120km/h do 150km/h dystans jaki zrobiliśmy przez 3 dni to 1240km. Średnia z tego dystansu to 4.9l/100 km. Byłem pod wrażeniem ponieważ na autostradach przy prędkości nawet 120km/ h auto potrafiło jechać tylko na baterii a w większości czasu elektryczny silnik wspomagał spalinowy co powodowało iż przy prędkości 120 130 km/h miałam zaledwie 1300 obrotów silnika, rewelacja 5 generacja hybrydy Toyoty jest dobra. Po tej wycieczce znów wróciłem do normalnej jazdy czyli 75% miasto 25% trasy i spalanie mam 4.3l/100km. Mam wrażenie że teraz latem uda mi się osiągnąć 3.9l/100km. Zobaczymy. Więc jeżeli ktoś twierdzi,że hybrydy to tylko do miasta to 5 generacja pokazuje że jest trochę inaczej
4,6
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Najmniejsze spalanie wychodzi w duzych korkach. Przejeżdżając przez zatłoczony Gdansk z jednego konca miasta na drugi zanotowalem spalanie 3.6 l/100km, potem z Gdanska do Warszawy (tempomat ustawiony na 130 km/h) spalanie wyszlo 5.8 l/100km.
12,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Auto mam od 4lat. W tym czasie trochę ponad 50kkm. Spalanie jak wyżej, minimalne przy jeździe pasywnej, praktycznie bez zatrzymywania się, bez gwałtownego ruszania i poniżej 100km/h. Maksymalne to duże miasto, szybkie ruszanie spod każdych świateł. Przy jeździe autostradą do 160 poniżej 10l. Przy 120 km/h około 8.7. Średnia trasa: ekspresówka 35km + krajówka 35 km + zabudowany 35km w czasie trasy dynamiczne ruszanie czasem wyprzedzanie = 10.2l/100
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ostatnio dodane usterki

Zobacz usterki dla samochodu
Uszkodzenie sprzęgła
  • Hyundai IONIQ Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • 112 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy przebiegu 110tyś km w ciągu 7 lat nagle samochód przestał jechać do tyłu a do przodu nie szybciej niż 60km/h Aso zdiagnozowało błąd w oprogramowaniu skrzyni biegów i sprzęgieł.Zresetowali całe oprogramowanie i samochód ruszył.Po 3 miesiącach problem powtórzył się.Tym razem wykryto uszkodzenie w dwóch sprzęgłach silnika elektrycznego i...
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi...
Nierównomierne ścieranie tylnych opon
  • Toyota Proace City Verso Long
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mamy w firmie ponad 20 szt. w różnych konfiguracjach tj. długie, krótkie, manual, automat ale zawsze z dieslem 130 KM. W 9 sztukach pojawił się podobny problem tzn. nierównomiernie zużywa się tylna prawa opona, znacznie szybciej w części zewnętrznej. Dodatkowo opony tylne ogólnie zużywają się szybciej niż przednie. W serwisie stwierdzili...

Najnowsze testy euroncap

Opinie LPG

5,0
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 106 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Opinia z dnia 13.06.2024 dotyczy Hondy fit i-vtec z roku 2013 poj.1.5 o mocy 117 km instalacja założona w 2013 roku w auto mix Skrzyszów i serwisowana 1x/ na rok w auto mix Skrzyszów w pierwszym roku 2x regulacja na gwarancji aktualnie kolejne 7 lat bez problemów i to jakichkolwiek tylko roczne przeglądy LPG , silnik pracuje na LPG tak samo jak na benzynie aktualnie na E10...
2,8
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Co prawda sytuacja sprzed wielu lat co jednak będzie już zawsze aktualne, kwestia charakteru człowieka i efektów jego pracy, które wyjątkowo zapadły w pamięć. Otóż ten fachowiec serwisował mi instalację, którą sam zamontował. To było dorabianie sobie na przeglądach (na tyle wysoka cena każdorazowo po tym jak sam montaż instalacji był w atrakcyjnej cenie). Zdarzyło się...
5,0
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.6 i 16V VVT 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja działa poprawnie, serwisowana co 15 tys. km. Ustawiony dotrysk paliwa rzędu 20% powyżej zakresu 2900 obr/min. Obrócz wymian filtrów i sprawdzaniu ustawień składu mieszanki nic nie robione. Montażyska zaskoczony że jeszcze to działa, montują a nie wiedzą co montują, na szczęście sam kiedyś się tym zajmowałem (montażem instalacji) więc wiem co nieco o BRC, w końcu...

Ostatnio dodane oceny motocykli

Testy i opinie

Dział „Testy i opinie” to bez wątpienia najbardziej popularny serwis AutoCentrum.pl i to on najlepiej oddaje podstawową ideę portalu. Jest to bowiem miejsce, w którym kierowcy o różnym stażu i doświadczeniu między sobą mogą podzielić się wiedzą o swoich samochodach. Zakładamy, że nie ma przecież głębszej wiedzy niż ta, wynikająca z doświadczenia setek tysięcy kierowców, na co dzień użytkujących samochody.

Autotesty, trwające krótki czas, nie wystarczą, by dogłębnie poznać samochód. Niejednokrotnie potrzebne są tygodnie, by „wyczuć” auto. Z jednym pójdzie nam szybciej, z innym – dłużej. To kwestia indywidualna. Niemniej ten czas potrzebny na rozszyfrowanie samochodu, odkrywanie jego wad i zalet to okres zdobywania cennej wiedzy. Można powiedzieć, że to prywatne, indywidualne testy samochodów osobowych i nie tylko.

Kierowcy dla kierowców

W naszym serwisie „Testy i opinie” kierowcy dzielą się informacjami na temat aut, które kupili (lub nie) i którymi jeżdżą. Poruszana tematyka jest bardzo szeroka. Może to być ogólna ocena samochodu wraz z przyznawaniem gwiazdek, może to być raport spalania na podstawie zapisów z rzeczywistych tankowań, albo historia usterek auta czy doświadczenie z instalacją LPG i punktem, który ją montował. Codziennie do naszej bazy danych dochodzą dziesiątki nowych opinii – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Jedni polecają dany model, podkreślając jego zalety i dodając maksymalną ilość gwiazdek za niezawodność, ekonomiczność, komfort czy za ogólne wrażenia. Inni, jeśli przytrafiły im się problemy z samochodem, opisują występujące usterki i uzasadniają, dlaczego ostateczna ocena jest niższa.

Wszystkie te informacje zbierane są po to, by pomóc innym użytkownikom, szukającym odpowiedzi na różne pytania związane z eksploatacją samochodu. Jedni chcą poznać opinie o danym modelu przed zakupem auta, inni próbują rozwiązać problem, który wystąpił podczas codziennego użytkowania. Dziesiątki tysięcy czytelników dziennie odwiedza nasz serwis, aby zapoznać się ze zgromadzonymi w ten sposób danymi i zdobyć potrzebną wiedzę. A ta zebrana w dziale „Testy i opinie” jest ogromna: setki tysięcy opinii czy raportów mówią same za siebie. I – co istotne – nie są to oderwane od rzeczywistości i przeprowadzone w laboratoryjnych warunkach testy samochodowe, ale informacje „z życia wzięte”, pochodzące z „pierwszej ręki”, czyli od użytkowników. Tym bardziej więc są cenne. Wynikają przecież z codziennych obserwacji i użytkowania w różnych warunkach.

Tworzymy ranking awaryjności

Co ważne, zgromadzone dane dotyczące problemów z samochodem, najczęściej pojawiających się usterek, typowych awarii, a nawet wad produkcyjnych danego modelu pozwalają stworzyć ranking awaryjności samochodów.

Testy Euro NCAP

W dziale „Testy i opinie” znajdziesz też testy samochodów, przeprowadzone przez ENCAP (European New Car Assessment Programme), czyli organizację, która od lat sprawdza auta pod kątem bezpieczeństwa. Testy aut obejmują m.in. zderzenie boczne i czołowe oraz zderzenie ze słupem.

Czytaj więcej