Szukaj

Testy i opinie

Ostatnio dodane oceny samochodów

Zobacz oceny dla samochodu
4,9
~Jarek
SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Peugeot 508 I
Zakup Peugota 508 był spontaniczny. Potrzebowałem dużego kombi klasy średniej, pierwszym wyborem był superb lub passat. Peugota nie brałem pod uwagę, jednak trafił się pewny krajowy, bezwypadkowy egzemplarz z niskim przebiegiem i postanowiłem go zobaczyć, wcześniejsze auto to mondeo mk4 również z 2014 roku i również 2.0 tdci (hdi) 163 km. Przez 23 lata odkąd mam prawo jazdy miałem ponad 20 samochodów. Z francuska motoryzacja miałem jednak...
3,4
~Leonard
Sedan 3.0 CRD V6 218KM 160kW
Chrysler 300C I
Auto sprawowało się tak w miare. Jednak po roku posiadania już chciałem zmienic... Sama sprzedaż zajęła mi 2 lata!!! Znikome zainteresowanie tym modelem... Ogólnie auto trochę z bez polotu, bardzo monotonne. Jakość przeciętna, awaryjnie także. Jego ciężar niestety czuć przy prowadzeniu a zwłaszcza przy hamowaniu!!! I to bez znaczenia czy 3.0 diesel czy 5.7 HEMI którym też miałem okazję się przejechać... Ogólnie bardzo cieszę się że sprzedałem,...
4,5
~Krzysztof
Kombi 180 156KM 115kW
Mercedes Klasa C W205
Komfortowe auto do podróżowania we dwoje. Dlaczego we dwoje? Miejsca dla pasażerów z tyłu jest wystarczająco choć mogłoby być lepiej z miejscem na stopy pasażerów. Bagażnik jak na rozmiar auta i konkurencję średni ale wystarczający. Plus za elektryczne otwieranie wraz z roleta. Komfort podróży odpowiedni. Po kilku trasach ok 1000km w jedną stronę na pochwalę zasługuja fotele. Napęd potrafi dać satysfakcję z jazdy ale bez szaleństwa (156KM to...

Ostatnio dodane raporty zużycia paliwa

Zobacz raporty dla samochodu
12,2
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
Duży, ciężki, żeliwny motor. Świetny do gazu (hydrauliczne popychacze). Mój egzemplarz był po delikatnym tuningu na okolice 195 KM. 60% dynamicznej trasy, 40% mieszanego miasta z naciskiem na dynamikę, to okolice 12.5-14 litrów na sto kilometrów. Samo miasto okolice 14.5 przy założeniu, że dojeżdżamy do pracy 2.8 km w średniej wielkości mieście. Dynamiczna trasa to okolice 11-13.5 l/100km. Auto dość lekkie, wygodne i komfortowe, z tym silnikiem i chipem naprawdę dawał radę, można było w 4 osoby wyprzedać na 6 biegu tira i nie potrzebować do tego hektarów ani też redukcji. Raz zrobiłem 9.5 litra na 100km, była to zimowa pora i mega ślizgawka na drodze więc nie jechałem szybciej niż 70km/h.
16,2
Sedan 3.5 265KM 195kW
Nissan Maxima VI
Dynamika pierwszorzędna. Spalanie na krótkich odcinkach na dojazdach do pracy po 3 km to przedział 21-23 litry, a przełącza się na gaz bardzo szybko - w końcu to mega duży piec. Jazda po mieście z katapultowaniem się spod świateł do 29 litrów. Trasa Białystok - Warszawa (przez Berlin) ze średnią prędkością 149 km/h to 17.5 litra. Spokojniej z tempomatem na 140 km/h to 15.2l. Spokojna trasa bez szaleństw 12.5, ale udało mi się to tylko raz. 60% miasta i 40% trasy to średnio 16-17.5 litra. Umówmy się, nie kupowałem tego auta, żeby nie wykorzystać jego mocy. Silnik legenda, ale są niestety użytkowane na nieprawidłowych olejach typu 5W30 5W40, przez co na każde 100km musiałem doliczać 50ml oleju.
8,7
Hatchback 1.8 16V 140KM 103kW
Mitsubishi Carisma
Silnik to 4G63, montowany również w Colt, tylko tam kręci się w drugą stronę, Spalanie przy mojej ciężkiej nodze nie schodziło poniżej 10 litrów w cyklu 60% miasto 40% trasa. Auto niestety prowokowało do kręcenia go powyżej 4k obrotów - brzmiało wtedy również inaczej bo wchodziła nieco inna mapa ECU. Jak na 140KM, gdzie konkurencja VAG mająca 1.8T i tylko 10KM więcej dynamika wzorowa. Na dwójce można było robić 100km/h. Palił jak smok, a mimo tego iż byłem studentem to emocje jakie dawało to auto były warto jedzenia paróweczek z chlebem i keczupem - wydawałem krocie na benzynę. Chętnie bym wrócił do tego auta jeszcze raz...
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ostatnio dodane usterki

Zobacz usterki dla samochodu
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u...
Jednostajne stuki
  • Skoda Karoq Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW od 2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Mam dziwne głuche, nie metaliczne, jednostajne (rytm nie przyspiesza w zależności od obrotow - jest taki sam) pukanie na wolnych obrotach, tak do 1900 RPM, lub przy bardzo wolnej jeździe nie przekraczającej podanej wartości obrotów. Po przekroczeniu 2000 RPM i powrocie do niskich obrotów (800 RPM) przez chwilę dźwięk ustaje, ale zaraz wraca....
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie...

Najnowsze testy euroncap

Opinie LPG

5,0
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Jetta VI
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent SDI
przebieg: 148 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Po przejechanych ponad 25 tys km z instalacją mogę stwierdzić, że jest bezproblemowa i praktycznie niezauważalna. Komputery (VW i BRC) współpracują wzorowo. Przełączanie na gaz płynne, dotrysk benzyny również. Podział procentowy zużycia gazu do benzyny zależny od stylu jazdy - u mnie od 93%/7% aż po 75%/25%. Najbardziej optymalne warunki uzyskuję jadąc do 3 tys obr/min....
4,5
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Skoda Fabia I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Instalacja zakładana w Moto-Gaz w Wieluniu na Podmiejskiej 8 u pana Majcchrowskiego - polecam. Sterownik Zenit Pro, wtryski Hana H2002, Parownik KME TUR Zużywa koło 30% więcej gazu niż benzyny. Jeśli ktoś twierdzi że spala do 20% gazu to albo kłamie, albo nie bierze pod uwagę złużycia benzyny w fazie początkowej. Mierzyłem dokładnie na przestrzeni 3 lat, porównując z...
5,0
SUV Facelifting 450h 299KM 220kW
Lexus RX III
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 38 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zamontowałem w moim RX 450h z 2013 roku instalację gazową, spalanie +koszta niewiarygodne miasto 8.5 do 10 l LPG trasa do 140 km/h 12 do 14l LPG trasa do 200km/h 18 do 20 l LPG zrobiłem na gazie już około 60 tyś km i uważam że jeżdzę za darmo

Ostatnio dodane oceny motocykli

Testy i opinie

Dział „Testy i opinie” to bez wątpienia najbardziej popularny serwis AutoCentrum.pl i to on najlepiej oddaje podstawową ideę portalu. Jest to bowiem miejsce, w którym kierowcy o różnym stażu i doświadczeniu między sobą mogą podzielić się wiedzą o swoich samochodach. Zakładamy, że nie ma przecież głębszej wiedzy niż ta, wynikająca z doświadczenia setek tysięcy kierowców, na co dzień użytkujących samochody.

Autotesty, trwające krótki czas, nie wystarczą, by dogłębnie poznać samochód. Niejednokrotnie potrzebne są tygodnie, by „wyczuć” auto. Z jednym pójdzie nam szybciej, z innym – dłużej. To kwestia indywidualna. Niemniej ten czas potrzebny na rozszyfrowanie samochodu, odkrywanie jego wad i zalet to okres zdobywania cennej wiedzy. Można powiedzieć, że to prywatne, indywidualne testy samochodów osobowych i nie tylko.

Kierowcy dla kierowców

W naszym serwisie „Testy i opinie” kierowcy dzielą się informacjami na temat aut, które kupili (lub nie) i którymi jeżdżą. Poruszana tematyka jest bardzo szeroka. Może to być ogólna ocena samochodu wraz z przyznawaniem gwiazdek, może to być raport spalania na podstawie zapisów z rzeczywistych tankowań, albo historia usterek auta czy doświadczenie z instalacją LPG i punktem, który ją montował. Codziennie do naszej bazy danych dochodzą dziesiątki nowych opinii – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Jedni polecają dany model, podkreślając jego zalety i dodając maksymalną ilość gwiazdek za niezawodność, ekonomiczność, komfort czy za ogólne wrażenia. Inni, jeśli przytrafiły im się problemy z samochodem, opisują występujące usterki i uzasadniają, dlaczego ostateczna ocena jest niższa.

Wszystkie te informacje zbierane są po to, by pomóc innym użytkownikom, szukającym odpowiedzi na różne pytania związane z eksploatacją samochodu. Jedni chcą poznać opinie o danym modelu przed zakupem auta, inni próbują rozwiązać problem, który wystąpił podczas codziennego użytkowania. Dziesiątki tysięcy czytelników dziennie odwiedza nasz serwis, aby zapoznać się ze zgromadzonymi w ten sposób danymi i zdobyć potrzebną wiedzę. A ta zebrana w dziale „Testy i opinie” jest ogromna: setki tysięcy opinii czy raportów mówią same za siebie. I – co istotne – nie są to oderwane od rzeczywistości i przeprowadzone w laboratoryjnych warunkach testy samochodowe, ale informacje „z życia wzięte”, pochodzące z „pierwszej ręki”, czyli od użytkowników. Tym bardziej więc są cenne. Wynikają przecież z codziennych obserwacji i użytkowania w różnych warunkach.

Tworzymy ranking awaryjności

Co ważne, zgromadzone dane dotyczące problemów z samochodem, najczęściej pojawiających się usterek, typowych awarii, a nawet wad produkcyjnych danego modelu pozwalają stworzyć ranking awaryjności samochodów.

Testy Euro NCAP

W dziale „Testy i opinie” znajdziesz też testy samochodów, przeprowadzone przez ENCAP (European New Car Assessment Programme), czyli organizację, która od lat sprawdza auta pod kątem bezpieczeństwa. Testy aut obejmują m.in. zderzenie boczne i czołowe oraz zderzenie ze słupem.

Czytaj więcej